A magyar tulajdonú Positive by Hinora Group tavaly ősszel bővült két új tagügynökséggel, de az átalakulás akkor még nem fejeződött be: márciusban ötven százalékos tulajdonrészt vásároltak az Adamsky reklámügynökségben, amellyel párhuzamosan – az Adamsky által behozott értékes márkatranszfert kihasználva – az ügynökségi csoport márkanevét Positive Adamskyra változtatták. Ezzel a cégcsoport forgalma és nyereségessége alapján prognosztizálhatóan dobogós helyen szerepel majd a hazai, piaci alapon működő ügynökségek listáján 2018-ban.
Az idén 18 éves, tisztán magyar tulajdonú, Hinora Group néven indult ügynökség az elmúlt 4 évben a piaci trendeket jelentősen meghaladó növekedésen ment keresztül, a tavalyi évben pedig egy átpozícionálási folyamattal páhuzamosan, dinamikus akvizíciós célokat tűztek ki. Az akkor létrejött Positive by Hinora Group célja az integrált kommunikációs szolgáltatások 360 fokos lefedése volt a full service stratégiai szerepet betöltő Positive Advertisinggal, a digitális megoldásokért és social media feladatokért felelős Positive Digital and Sociallel, valamint a PR megbízásokért felelős Positive PR-rel.
„A Positive by Hinora Group mára már csaknem 70 állandó ügyféllel dolgozik együtt, 2018-as árbevételünk pedig több mint nettó 1,7 milliárd forint volt. Az elmúlt 4 év növekedési üteme jól mutatja, hogy jó úton haladunk, tudjuk, hogy miben vagyunk jobbak és erősebbek a többi reklámügynökségnél és azon dolgozunk, hogy ezt széles körben megismerje a megbízói oldal is. Az Adamsky-val tovább erősödünk szakmailag, szervezetileg, és ügyfélkörileg. A legfontosabb, hogy a Positive Adamskyban rejlő tudást minél több potenciális ügyféllel megismertessük, valamint meglévő ügyfeleinket még eredményesebben tudjuk támogatni céljaik elérése érdekében. Egy nagy ügynökségtől az is elvárható, hogy élen járjon az iparági edukációban, ezért mind a cég tulajdonosi és vezetői körének szakmai tevékenységén, mind saját rendezvényeinken keresztül is kiemelten foglalkozunk ezzel.” – mondta el Hinora Bálint, a Positive Adamsky ügynökségi csoport group managing directora.
Az egyik alapító tulajdonos, Hinora Ferenc a Magyar Marketing Szövetség elnökeként azon dolgozik, hogy a szervezet eligazodási pontként szolgálja a marketingszakma hazai fejlődését. A Positive by Hinora Group pedig alapítója és (társ)szervezője a Digital Masters – digitális marketing akadémiának, a Marketing Summit Hungary konferenciának, valamint a tavalyi évben először megrendezett Influencer Festivalnak. Ezek az események a tudásmegosztáson túlmenően lehetőséget adnak a piaci szereplőknek az aktuális szakmai kérdések megvitatására is.
Az Adamsky reklámügynökség 2010-ben jött létre. A teljesen független, magyar tulajdonú cég megalapítása óta összesen 85 szakmai elismerést szerzett. Elnyerték többek között a 2016-os Év BTL-megoldásáért járó LolliPOP fődíjat a Borsodival, 2017-ben díjnyertes Pepsi kampányukkal kerültek a Top PR-kampányok 3. helyére, 2018-ban pedig kategóriateremtőként elnyerték a Prizma Aktualitás és Önreflexió különdíjat Nonfluencer kampányuknak köszönhetően.
A full service ügynökségként működő Adamsky 2016-ban felkerült a PR Toplista 9. helyére, 2017-ben pedig az 5. helyet szerezték meg az éves összesítésben, annak ellenére, hogy a PR csak egy szelete a tevékenységi körüknek. Köszönhető ez annak, hogy az elmúlt években egyre több influencer-együttműködésben vettek részt, 2018-ban pedig már az egyik legnagyobb influencer-portfólióval dolgozott a cég. Ugyanebben az évben az Adamsky-nál is előtérbe került az iparági edukáció, amikor elindították az influencer kommunikáció hazai helyzetének megvitatását sürgető Nonfluencer kampányukat. Főbb ügyfeleik jelenleg az E.ON, a Budapest Airport, a Heineken, a Budapest Park, a Müpa, valamint a Pepsi csoporthoz tartozó üdítő és snack márkák. Az Adamsky ügyvezetője és társtulajdonosa, Vaszary Ádám korábban a Forbes 30/30 listájára is felkerült.
Az újonnan létrejött Positive Adamsky mostantól négy tagügynökséggel működik tovább,
közös cégcsoport égisze alatt tevékenykednek, a közös management iránymutatása szerint. Az így létrejövő reklámügynökségi csoport már összesen több mint nettó 2 milliárd forintos árbevétellel rendelkezik.
„A tavalyi évben tettünk először lépéseket a szakmai és szervezeti bővülés irányába tagügynökségek felvásárlásával és létrehozásával, azonban azóta is tudatosan kerestük a lehetőséget arra, hogy egy újabb akvizíció részeként olyan tudás- és kompetenciahalmazzal bővítsük működésünket, amely mind az ügyfeleinket, mind a munkatársainkat inspirálja és motiválja. Hiszünk abban, hogy a Positive Adamsky képes lesz a hazai ügynökségi piacon kialakult status quo-t felkavarni és meglepetésekkel tudunk majd szolgálni friss mindsetünkkel és egészen új megoldásainkkal az iparágban. Célunk, hogy a legnagyobb ügyfeleket tudjuk kiszolgálni, a legnagyobb kihívásokat is tudjuk teljesíteni” – mondta el Hinora Ferenc, a Positive Adamsky ügynökségi csoport társalapító-tulajdonosa.
Az ügynökségi csoport négy tagja: a hosszútávú stratégia alkotásáért felelős, lead ügynökségként funkcionáló Positive Advertising, a Positive Digital and Social, a Positive PR, valamint a márkaaktivációs ügynökségként tovább működő Adamsky, ahol ugyanúgy megmaradtak a régi tulajdonosok is, és az ügyvezető személye sem változik.
Az új cégcsoportban az Adamsky főként integrált márkaaktivációs gondolkodással olyan ügyfelek kommunikációját segíti mostantól, amelyek tudatos márkaépítésen keresztül látványos és hatékony kampányok megvalósításával kívánnak a piacon megjelenni.
„Amikor megkérdezték tőlünk korábban, hogy mi mit tekintünk a csapatunk erősségének, mindig azt emeltük ki, hogy alapvetően idealistaként gondolkozunk, akik még hiszik, hogy munkájukkal kicsit tudják formálni világot. A Positive Adamsky létrejöttével egyértelműen annak az esélyét kaptuk meg, hogy az ügynökségi csoportunk nyújtotta biztonság és erő segítségével ezt a célt meg is valósítsuk, és a teljes piacot jó értelemben ugyan, de provokáljuk.” – tette hozzá Vaszary Ádám, az Adamsky alapító ügyvezetője.
( onBRANDS )