HOGYAN HOZHATUNK LÉTRE INFLUENSZER KAMPÁNYT?

De olyat, amivel mindenki nyer!

HOGYAN HOZHATUNK LÉTRE INFLUENSZER KAMPÁNYT?

A márkák és influenszerek együtt kitalálhatnak olyan új ötleteket, amik segíthetnek fenntartani közönségük figyelmét és elérni, hogy a fogyasztók alig várják, hogy kipróbálhassák a márka termékeit. Az influenszer marketing jót tehet a márkádnak, az influenszereidnek és a vásárlóidnak is, feltéve, hogy odafigyelsz néhány fontos dologra a kampány létrehozása során. Az influenszer marketingre specializálódott ügynökség, Gabriela Barnat és Magdalena Zacharzewska, a Vibe of Tribe társalapítói megosztottak az onBRANDS olvasóinak pár ötletet és infót, amelyek segítségével

az influenszerekkel való együttműködés hatékonyabbá tehető.

Találd meg a tökéletes influenszert

Látható előnyei ellenére az influenszer marketing kampányod semmit nem fog érni, ha nem a megfelelő influenszereket választod az együttműködésre.

Nem elég egy terület legnépszerűbb influenszerét kiválasztanod, ennél mélyebbre kell ásnod a sikerért.

Több szempont is felmerül ennek kapcsán, amit érdemes figyelembe venni. Először is meg kell nézned az influenszer adatait (kategória, elhelyezkedés, téma, követők száma, együttműködések másik márkákkal, a tartalom minősége, bevonódási ráta azaz engagement rate), az influenszer közönségének adatait (elhelyezkedés, nem, kor, érdeklődési kör), az influenszer hangnemét és általánosságban

a személyiségét.

Ügyelj rá, hogy mindez jól illeszkedjen a márkádhoz. Fontos továbbá, hogy az adatok ellenőrzése után azt is megnézd, mennyire áll összhangban az influenszer által gyártott tartalom az általad közvetített üzenettel, és hogy a kiválasztott influenszerek illeszkednek-e a márka imidzséhez. Nagyon furcsán hatna például, ha egy professzionális márkát építő komoly ügyvédi iroda épp a problémákat és botrányokat okozó influenszerekkel működne együtt.

Építs értékes kapcsolatot

Az influenszer marketing előnye, hogy a közönség már eleve adott, és neked csak annyit kell tenned, hogy egy

mindenki számára előnyös együttműködést hozz létre,

amelyben a résztvevő felek mind értéket kínálnak egymásnak. Az influenszerek fizetséget kapnak a tartalomgyártásért cserében, a márkák pedig megjelenést a célközönségük felé, és a fogyasztónak is előnyös lehet ez a felállás, ha kedvére való terméket talál. A fenti feltételek teljesítéséhez meg kell tudnod válaszolni az alábbi kérdéseket:

  1. Mik a terveid és pontosan mit szeretnél elérni az influenszer marketing kampányoddal?
  2. Milyen különleges dolgot tudsz kínálni az influenszernek, ami által beleszeret a márkádba?
  3. Mire vágyik a közönséged? Milyen problémáik vannak? Hogyan tud a terméked vagy szolgáltatásod segíteni ezek megoldásában?

Légy átlátható

Az együttműködések átláthatósága elengedhetetlen a hatékony influenszer marketinghez. A márka és az influenszer egyaránt felelősek azért, hogy a fogyasztók számára még azelőtt egyértelműen jelezzék, hogy az adott tartalom szponzorált, hogy a fogyasztók bármilyen módon interakcióba léptek volna vele. A fogyasztók pontosan tudják, hogy mikor próbál egy influenszer eltitkolni valamit. Ilyen esetekben nem csak az adott influenszert, de a képviselt márkát is elítélik, ami így mindkét fél hírnevét tönkreteheti.

Az átláthatóság a márkák egyik legvonzóbb tulajdonsága.

A fogyasztók megjutalmazzák azokat a márkákat és hűségesek maradnak azokhoz az influenszerekhez, akik megbízhatóak és akik tartalmaikat a teljeskörű közzététel jegyében osztják meg, így teljesen átláthatóvá válva közönségük számára.

Bízz meg az influenszer ötleteiben

Az influenszerek jól ismerik és értik közönségbázisukat, ezért fontos, hogy meghallgassuk mondanivalójukat és bevonjuk őket a kreatív folyamatba, hiszen ők tudják a legjobban, hogy mi vált ki érdeklődést a követőikből. Nekik is érdekükben áll olyan tartalmakat létrehozni, amelyekre nagy a kereslet a közönségük körében.

Fektess hosszútávú együttműködésekbe

A hosszútávú együttműködés az egyik legerősebb kampánytípus. Lehetővé teszi a márkák számára, hogy igazi kapcsolatot létesítsenek az influenszerekkel, amely cserében lehetővé teszi az influenszerek számára, hogy még hitelesebb tartalmat gyártsanak közönségüknek. A hosszútávú együttműködés számos előnyt kínál: fokozott márka ismertség, tartalomgyártás, és természetesen, SEO kulcsszó relevancia. Ezzel az influenszer által a márkádba, és fordítva, a márkád által az influenszerbe fektetett bizalom és idő jelentősen felértékelődik.

Mérd a kampányaid hatékonyságát és alkalmazd a mérés eredményeit

A márkád számára legfontosabb adatok azonosításával megtudhatod, hogy hol tartasz a kívánt eredményhez vezető úton. Ha nem elemzed a kampányod eredményeit, a fogyasztói elvárások megértésének és a vásárlóiddal való kapcsolat megerősítésének egy nagyon hatékony módját mulasztod el. Ha megérted a közönséged viselkedését és érzéseit, és felismered, hogy milyen reakciók vezetnek a legjobb eredményekhez, jóval könnyebb lesz meghatározni az előre vezető utat. A vevőid rendszeres problémáinak jobb megismerése által meghatározhatóvá válik, hogy milyen típusú tartalmakra vágynak igazán.

A márkák hűségre ösztönözhetik a vevőiket

azzal, ha megmutatják, hogy képesek aktívan figyelni rájuk, és válaszolni a kommentjeikre, kérdéseikre és aggodalmaikra. A vásárlói igények megértése elengedhetetlen a releváns és megfelelő érdeklődést kiváltó influenszer marketing stratégia kialakításához.
( onBRANDS )