A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként tettek fenntarthatósági vállalásokat a hazai ásványvíz- és üdítőital gyártók.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagjai elkötelezték magukat arra, hogy
2030-ig 50 százalékra növelik az újrahasznosított műanyag alapanyagok arányát a palackokban,
Mindezek mellett az ásványvizes és üdítőitalos cégek saját marketing eszközeikkel is ösztönözni fogják a csomagolóanyagok körforgását, azaz
2020-tól valamennyi vállalat saját kommunikációs kampányt indít és tart fenn a palackok és dobozok szelektív gyűjtésének népszerűsítésére.
A szövetség szerint indokolt lenne, hogy uniós és kormányzati segítséggel egy PET palack újrahasznosító üzem is létre jöjjön Magyarországon, amelynek termékeit a hazai cégek ismételten italcsomagolások gyártására tudnák felhasználni. A szövetség javasolja az újrahasznosított csomagolóanyagok térnyerését támogató ösztönzők bevezetését is.
Az elmúlt évek innovációs tevékenységének köszönhetően az ásványvizes és üdítőitalos műanyag palackok átlagsúlya 20 százalékkal csökkent a 2010-es értékekhez képest, a PET palackok így az összes magyarországi csomagolási hulladék mindössze 3 %-át teszik ki.
A szövetség tagjai az államnak fizetendő környezetvédelmi termékdíj rendszeren keresztül évente mintegy 3 milliárd forinttal járulnak hozzá az italcsomagolások minél nagyobb arányú szelektív gyűjtéséhez és hasznosításához.
( onBRANDS )