AZ ÉLMÉNY LETT A FŐ AJÁNDÉK

Az egész online piac óriási fejlődésen ment keresztül.

Soha korábban annyian nem vettek élményt a kuponos oldalon mint 2019 utolsó negyedévében – ezzel az idén 10 éves Bónusz Brigád fennállása óta a legjobb utolsó negyedévét zárta – összesen több mint 1,250 milliárd forintot költöttek a vásárlók ebben az időszakban az oldalon. Ebben az év végi időszakban elsősorban ajándékokat kerestek a vásárlók, de éves viszonylatban is a teljes eladás 27 százalékát ajándékok teszik ki.

Az egész online piac óriási fejlődésen ment keresztül: a GKI Digital adatai szerint az aktív online vásárlók száma 2018-ban már 3,2 millió volt, ők átlagosan 12 alkalommal vásároltak online. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 650 ezren vásároltak, naponta 1000 vásárlás történik jelenleg az oldalon és mintegy 50 ezer látogató válogat minden nap az ajánlatok közül. 

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése szerint a kutatásban megkérdezettek 36 százaléka kifejezetten ajándékokat keres az oldalon, minden ötödik válaszadó a szabadideje eltöltésére keres ötleteket, 10 százalék pedig adott hétvégére keres programlehetőségeket. Terméket a válaszadók harmada keresett az oldalon.

2019 utolsó negyedévében több mint 70 ezer élmény talált gazdára a Bónusz Brigád oldalain, a legnépszerűbbek között sok a páros élmény: 4 fogásos vacsora egy francia étteremben, gasztro-wellness egy négycsillagos hotelben és kétszemélyes masszázs voltak a dobogósok.

Az élmények kosárértéke is erőteljes növekedésnek indult: míg 2017-ben még átlagosan 6117 forintért tettek élményt a kosarukba az emberek, addig 2019-ben ennél több mint 40 százalékkal magasabb, 8611 forint lett az átlagos kosárérték. Akik nem mertek konkrét élményt venni, azok ajándékkártya formájában nyújtották át meglepetésüket: ebből is 25 százalékkal több fogyott mint a korábbi évben.

A Bónusz Brigád és a GKI Digital közös felmérése szerint a válaszadók 46 százaléka belföldi utazást készült ajándékozni: ennek az időszaknak legnépszerűbb utazása egy luxus wellnessezés volt.

„Jelentős átalakuláson van túl a bónuszos-kuponos piac. Korábban az alacsony ár volt a legfontosabb, most pedig a lehető legjobb élmény. Mára inkább tartom magunkat élmény webshopnak, mint kuponos oldalnak. Az induláskor jellemző napi egy kedvezményes ajánlattól mára addig jutottunk, hogy jelenleg 1800 ajánlat szerepel az oldalon.” – mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.

A nem specializált online bónuszos-kuponos piac teljes forgalma 2019-ben 3.5 md forint körül alakult, ebből a Bónusz Brigád forgalma több mint 3.2 md forint volt, azaz a nem specializált kuponos-bónuszos piac forgalmának 90 százalékát a Bónusz Brigád termeli. 2020-ban várhatóan 4.3 mrd forint körül alakul majd a piac, 4 mrd forint körül a Bónusz Brigád forgalma.
( onBRANDS )