Az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (European Tyre and Rubber Manufacturers’ Association – ETRMA) a napokban tette közzé tagjainak 2020 második negyedéves csere – tehát nem az autógyártóknak közvetlenül szállított – gumiabroncs-eladási statisztikáit. Az adatok azt mutatják, hogy a Covid-19 járvány drámaian lelassította a gumiabroncs értékesítés ütemét. A számok alapján ez az ETRMA történetének legrosszabb eredménye.
2020 első negyedévében, amikor a világjárvány Európába ért, már látható jelei voltak az értékesítés jelentős visszaesésének. Ahogy az várható volt, a második negyedévben még nyilvánvalóbbá vált a vírus hatása.
Az ETRMA tagok értékesítésének változása (Európa):
Az európai gumiabroncs-gyártó üzemek a Covid-19 miatt átlagosan 33 napig szüneteltették a termelésüket; májusban – amikor a legtöbb országban enyhítettek a zárlati intézkedéseken – már lassú újrakezdést regisztráltak. Ennek megfelelően a negyedév végén már növekedést mértek a gyártók, illetve az ETRMA, de egyelőre kérdéses, hogy a tendencia tartós marad-e.
Mivel globális iparágról beszélünk, a fellendülés nem csupán az európai helyzettől, de a világ többi részének állapotától, illetve a kereskedelmi útvonalak kitettségétől is függ.
Az európai gumiabroncs-ipar üdvözli az európai és nemzeti szinten eddig meghozott, a válság hatásának enyhítésére szolgáló intézkedéseket, és várakozással tekint a további ösztönző és támogató rendszerek bevezetése elé, amely a gazdasági fellendülés egyik előfeltétele.
„A gumiabroncs-ágazat fellendülése még messze van. Jelenleg csak remélhetjük, hogy a piac stabilizálódik az év második felében. Kilátásaink 2020-ra meglehetősen sötétek, valamennyi szegmensben az értékesítése két számjegyű csökkenésével számolunk.”- nyilatkozta Fazilet Cinaralp asszony, az ETRMA főtitkára.
( onBRANDS )