Ezek a fontosabb dolgok, amelyeket a magyarok tovább vinnének a koronavírus miatti korlátozások idejéből. A Telekom legfrissebb kutatása (eNET online kutatás, 2020. június-júliusi adatfelvétel, N=6252) szerint tízből heten gondolják azt, hogy a digitális megoldások és a vírus miatti korlátozások eredményeképp életformánk végérvényesen megérett a változásra, és ebben nagy szerepe volt és lesz az internetnek.
Több együtt töltött idő, kevesebb rohanás – ez az a két dolog, amit a válaszadók csaknem kétharmada tovább vinne a vírus utáni időszakra. A több magára fordítható időt és a segítségnyújtást is a megkérdezettek több, mint fele említette a kutatásban, ami azt jelenti, hogy megélték, ezeket a dolgokat, méghozzá pozitívan. A Telekom megbízásából, az eNET által végzett online kutatásából kiderült, hogy a magyar lakosság körében
felértékelődött az összefogás, a tettrekészség és az egymás iránti szolidaritás szerepe,
ezt megtapasztalták a koronavírus miatt bevezetett korlátozások idején és szeretnék tovább vinni a következő időszakra is.
A válaszadók 77 százaléka szerint sok fellépő probléma megoldására közösen, összefogva találtak megoldást és 76 százalékuk sokat tanult ebből a nehéz időszakból. Mindebben pedig óriási szerepe volt az internetnek – tízből kilenc ember szerint a digitális technológiák és internet nélkül nagyobb bajban lettünk volna. A digitális megoldások teremtette lehetőségek eddig nem látott empátiát hoztak elő az emberekből. Bár tízből legalább nyolcan várták, hogy visszatérjen minden a régi kerékvágásba, ennyien gondolják jelenleg is úgy, hogy a jó dolgokat tovább kell vinni.
A kutatásban részt vevők 85 százaléka a fiataloknak, azaz a digitális tudás legfőbb birtokosainak, a családon belül is nagy szerepük volt abban, hogy mindenki jól boldoguljon a digitális eszközökkel és háromnegyedük szerint sok fiatal az internet segítségével hasznos dolgokat tett és segített másoknak. Mégis, a nyugdíjasok sokkal pozitívabban látják a fiatalok és a digitalizáció segítő szerepét ebben az időszakban, mint maguk a fiatalok. Mindebből pedig arra következtethetünk, hogy
a digitális megoldások révén erősödött a generációk közötti együttműködés,
összetartóbb lett a család és a digitális lehetőségek segítségével több generáció képviselői érhetik el, hogy a saját életük nyertesei legyenek.
A korlátozások alatt megváltozott életstílusból sokan a kevesebb és felelősebb fogyasztást is tovább vinnék, a kitöltők 89%-a vélekedik úgy, hogy az internet eszköze lehet a generációk és csoportok együttműködésének a hasznos és jó dolgok elérése érdekében. Érdekesség, hogy a nők nagyobb arányban érzékelték a nehéz időszak pozitívumait, talán épp amiatt, hogy a saját bevallások alapján nekik jobban felborította az életüket a koronavírus. A jövőbe tekintve a nők nyitottabbak a változásokra, mint a férfiak.
( onBRANDS )