A GOOGLE CSATLAKOZIK AZ EURÓPAI ÖNSZABÁLYOZÓ SZERVEZETHEZ

A globális reklámozás 50%-a a digitális világban jelenik meg.

Történelmi pillanat az önszabályozás rendszerében a Google csatlakozása az EASA-hoz, az európai országok önszabályozó és a reklám szakma szervezeteit tömörítő Európai Önszabályozó Szervezethez.

A Google az első cég, amely nem szakmai szervezeten keresztül, hanem közvetlen tagság révén válik a felelős reklámozásért dolgozó EASA részévé.

A EASA üdvözli a Google-t mint első vállalati tagot, amely a jól ismert és elismert önszabályozó szervezetek hálózatának követlenül is partnerévé vált.

A tagság melletti döntés kifejezi és új szintre helyezi a Google elkötelezettségét a felelős reklámozás iránt.

“Örömmel üdvözöljük a Google-t mint EASA tagot és mint az önszabályozó rendszer partnerét. Ez a döntés nemcsak az EASA, hanem a nemzeti önszabályozási rendszerek iránti elkötelezettségét is kifejezi.” – nyilatkozta Stéphane Martin az EASA soros elnöke, a francia ARPP (francia önszabályozó szervezet) igazgatója.

“Az EASA tagság kiváló lehetőséget biztosít a Google számára, hogy tovább erősítse kapcsolatait és együttműködését a reklám önszabályozásért és a felelős reklámozásért tevékenykedő piaci szereplőkkel.” – hangsúlyozta Lucas Boudet az EASA igazgatója.

Matt Britt, a Google Európa, Közel-Kelet és Afrika régiójának igazgatója kiemelte, hogy a Google számára büszkeség és megtiszteltetés, hogy az EASA első vállalati tagja. “Meggyőződésünk, hogy a fogyasztók online reklámokba vetett bizalmának fenntartása létkérdés az ipar jövője számára, csakúgy, mint fenntartani a web mindenki számára történő elérhetőségét. Az EASA és az európai reklámszabályozásban fontos szerepet betöltő önszabályozó szervezetek hálózata abszolút kiemelkedő szerepet játszik ennek biztosítása érdekében. Készen állunk arra, hogy támogassuk az EASA-t, hogy a gyorsan változó digitális reklámvilágban is biztosított legyen az európai fogyasztók számára a felelős reklámozás.”

Most, hogy

a globális reklámozás 50%-a a digitális világban jelenik meg,

a jövő reklámjainak hitelessége miatt kiemelten nagy jelentősége van annak, hogy a nagy digitális platformok is a reklám önszabályozás rendszerének részeivé váljanak.

“A Google EASA-hoz való csatlakozása történelmi jelentőségű, amelyet a nagy márkák teljes szívvel köszöntenek.

Bízunk abban, hogy ez a lépés még több párbeszédet és a jövőbeli szorosabb együttműködés lehetőségét is jelenti a világ többi önszabályozó szervezetével.” – jelentette ki Stephan Loerke a Hirdetők Világszövetségének igazgatója.

“Ez valóban történelmi pillanat, két szempontból is. Egyrészt a Google révén komoly lépést tettünk a reklám önszabályozás még teljesebb lefedettsége területén. Másrészt pedig az első, közvetlen vállalati tag megjelenése is komoly mérföldkő az EASA életében. Ez kifejezi azt is, hogy a reklámipar új helyzetéhez rugalmasan tudunk alkalmazkodni a legfontosabb küldetésünk, a hiteles, etikus reklámozás biztosítása érdekében.” – hangsúlyozta Fazekas Ildikó az ÖRT igazgatója.
( onBRANDS )