Milyen lesz 20 év múlva a tanulás, az oktatás, a szünidő?
Milyen szakmákban dolgoznak majd az emberek?
És hogyan változik meg környezetünk?
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) által meghirdetett, UGRÁS A JÖVŐBE című online alkotói pályázattal az egyetem a 7- 10. osztályos magyarországi és határon túli tanulókat és tanáraikat, illetve felnőtt segítőiket szólítja meg: mutassák be a jövő világát, ahogy ők elképzelik, tervezzenek tárgyat, alkalmazást, szolgáltatást! Legyen szó akár rajzról, kisfilmről, fotókról, írásról vagy 3D makettekről,
a MOME nyitott az iskolai élethez és a szünidőhöz kapcsolódó, jövőről szóló kreatív ötletekre.
A cél megmutatni: csak egy jó gondolat kérdése és bárkiből lehet designer vagy jövőkutató!
A pályázat jelentkezési határideje: a 2-5 főből álló csapatok 2021. március 14-ig regisztrálhatnak. A jelentkezés részletes kiírása és a regisztráció az UGRÁS A JÖVŐBE pályázat weboldalán található.
A regisztrált csapatok pályamunkájuk tervét április 25-ig tölthetik fel digitálisan a honlapon megadott felületen. Az első fordulón továbbjutott csapatok alkotásaikat egy MOME designer hallgató és egy oktató segítségével fejleszthetik tovább a második fordulóban. Eredményhirdetés 2021. június 11-én.
A beérkezett pályamunkákat mindkét fordulóban neves szakemberekből álló zsűri értékeli, melynek tagjai:
- Fülöp József, a MOME rektora
- Bényei Judit, a MOME Design- és vizuálisművészet-tanár képzését irányító szakvezetője
- Tasnádi István, József Attila- és Balázs Béla-díjas író, drámaíró, forgatókönyvíró rendező,
- Hollósi Jázmin, a MOME elsőéves Média design hallgatója, influenszer
A pályázat díjazása:
Diákoknak Canon IVY REC akciókamerák.
Felnőtt segítőknek ingyenes részvétel egy MOME OPEN tanfolyamon 2021. őszi tanévében.
Különdíj: a FreeDee Printing Solutions által felajánlott CraftBot Plus Pro 3D nyomtató.
Az UGRÁS A JÖVŐBE! pályázat főtámogatója a Canon Magyarország, támogatója a FreeDee Printing Solutions. A pályázat együttműködő partnere a Pagony Könyvkiadó.
“A Canon elkötelezett a következő generáció kultúrájának és kreativitásának fejlesztése mellett. Európa-szerte több pályázatot támogatunk és szervezünk. Nagy örömmel csatlakozunk a kreatív szakemberek képzését magas színvonalon végző Moholy-Nagy Művészeti Egyetem kezdeményezéséhez, amellyel a pályaválasztás előtt álló ifjúságot szólítják meg. A digitális korban az alkotói és kommunikációs kedv megnőtt, a közösségi csatornákon keresztül az iskolások is közzétehetik kreativitásuk eredményeit. Itt a lehetőség, hogy tovább lépjenek, sőt ugorjanak, és megcsillogtathassák ötleteiket arról, hogyan képzelik el a saját jövőjüket. Kíváncsian várjuk a pályázatokat és biztatunk minden szülőt, pedagógust és diákot, hogy bátorítsa a gyerekeket a megmérettetésre.” – mondta Oláh Viktória, a Canon Magyarország vállalati marketing és kommunikációs vezetője.
( onBRANDS )