Azóta azonban nagyot fordult az online tér véleménye a SentiOne felmérése szerint, a pünkösdi hétvégére megenyhültek az internetezők a témában: ha az érzelmekkel teli bejegyzéseket nézzük, 70%-ban pozitívan vélekednek a teraszokról.
Az április végi nyitást többen kritizálták, különösen a nagyvárosok teraszait ellepő emberáradat fotóit, videóit látva, legtöbbet erről Budapesten beszéltek, de más nagyvárosokban is téma volt a régi-új szórakozási lehetőség. A legpozitívabb online beszélgetések, reakciók Szombathelyen voltak, ezzel szemben az enyhítéseknek Miskolcon örültek legkevésbé. A legnépszerűbb kifejezés a “hiányoztatok” volt, amely használatára a Csodás Magyarország Instagram oldala buzdította az internetezőket, a viszontlátás örömét és a terasznyitással kapcsolatos tartalmakat legtöbben ezzel a hashtaggel látták el.
A hónap nyertesei voltak még a sörgyártók és az Unicum is. A legtöbbet használt szavak között Nánási Pál és Ördög Nóra boltjához köthető ’nekemabalaton’ kifejezés is népszerű volt, de sokan beszélgettek grillezésről is az elmúlt hónapban.
A vizsgált egy hónap alatt – valószínű a javuló járványügyi adatoknak köszönhetően – teljesen megváltozott az internetezők véleménye a teraszok nyitásáról. Ha a semleges hangvételű megjegyzések mellett az érzelmeket is kifejező bejegyzéseket vizsgáljuk, akkor szinte pontosan megfordult az arány: míg áprilisban kétharmad-egyharmad arányban voltak inkább negatív-pozitív vélemények,
május végére már sokkal többen örültek a terasznyitásnak, mint kritizálták.
A Sentione azokat a 2021.04.24-05.25 között publikusan közzétett online tartalmakat elemezte, melyben a terasz, teraszozás illetve a terasz és megyeszékhelyek neveinek szókapcsolatának minden lehetséges variációja megjelenik, vagy hozzá kötődik. Az elemzés alapját a magyar internetezők portálokon, blogokon, fórumokon, közösségi média felületeken található publikus tartalmai adták.
( onBRANDS )