SAJÁT EMOJIT KÉRNEK A ROZÉBORNAK

Az észak-olaszországi rozébor készítőinek egyesülete az amerikai Unicode konzorciumtól kér saját emojit.

Az egységes internetes írásrendszerek szabványát a kaliforniai Unicode gondozza.

“Ha barátainkkal a WhatsAppon, az Instagramon vagy a Facebookon borokról írunk egymásnak, akkor használhatjuk a vörösboros kehely, a két koccintó pezsgőspohár vagy a pezsgős üveg emojiját, viszont teljesen hiányzik a rozét képviselő ikon” – idézte Franco Cristoforettit, a Chiaretto és a Bardolino konzorcium elnökét a WineNews.it olasz borszaklap.

Cristoforetti szerint a rozé évtizedeken át háttérbe szorult és a hátrányt még most is szenvedi, noha néhány éve az egész világon óriásira nőtt a kereslet iránta.

Az olasz borászok kérésére a veronai Paffi stúdió készítette elé a Pink Wine elnevezésű emojit, amely két, rozéval töltött, koccintó borospoharat ábrázol, felettük egy szintén rózsaszín szív.

A kérést aláírásgyűjtéssel is meg akarják támogatni, a kampány június 21-én, az olasz rozé nemzeti napján indul, maga Cristoforetti lesz az első aláíró.
( onBRANDS )