A Tesco a mai nappal elsőként csatlakozott az Európai Unió fenntartható élelmiszer-ellátást célzó üzleti és marketinggyakorlatokat tartalmazó magatartási kódexének aláíróihoz.
A kódex az Európai Bizottság „A termelőtől a fogyasztóig” elnevezésű stratégiai munkájának egyik első eredménye,
amely az Európai zöld megállapodás részeként közelebb hozza egymáshoz a vezető élelmiszer-feldolgozókat, élelmiszeripari vállalatokat és kiskereskedőket, hogy együtt még fenntarthatóbbá tegyék az európai élelmiszer-ellátást.
A Tesco vállalásai az alábbiak:
Karbonsemleges működés elérése 2050-ig.
Hozzájárulás a vásárlók egészségesebb táplálkozásához az egészségesebb termékek arányának növelésével, a növényi alapú termékek értékesítésének 2025-re kitűzött 300 százalékos növelésével, valamint a sajátmárkás termékek összetételének megváltoztatásával.
Az élelmiszer-pazarlás csökkentése a termelőktől a fogyasztókig vezető úton a működésben, valamint az ellátási láncban keletkező élelmiszer-hulladék 2030-ig történő megfelezésével, a szállítókkal szoros együttműködésben.
„Teljes mellszélességgel támogatjuk a fenntartható élelmiszer-ellátás fejlesztését ösztönző iparági kezdeményezéseket, és örülünk neki, hogy a kódex egyik aláírójaként is részt vehetünk ebben. Nem kérdés, hogy személyes egészségünk és bolygónk egészségének érdekében nem várhatunk az európai élelmiszer-ellátási rendszer átalakításával, az ehhez szükséges gyors lépéseket pedig csakis közös munkával, országokon és szektorokon átívelve tudjuk megtenni” – mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco-Global vezérigazgatója.
( onBRANDS )