REKORD ÖSSZEGŰ ZÖLDKÖTVÉNYT BOCSÁTOTT KI A HELL ENERGY

A HELL ENERGY hulladékmentes technológiával működő gyártóüzemeit megújuló energiával működteti.

A HELL ENERGY Magyarország a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Kötvényprogramjának (NKP) keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki sikeresen. Az NKP program alatt eddig lezajlott legnagyobb zöldkötvény kibocsátással bevont forrásokat a HELL ENERGY a közel 80 milliárd Ft összegben meghirdetett beruházási programja finanszírozására tervezi fordítani, amelynek során

zöld céloknak megfelelő kapacitásbővítéseket tervez

végrehajtani Szikszón a következő két évben.

A 10 éves futamidejű, fix kamatozású kötvények az ötödik évtől amortizálódnak évente 10 százalékkal és a lejáratkor egyösszegű, 50 százalékos törlesztéssel. A rekord összegben meghirdetett zöldkötvényekre számottevő túljegyzés érkezett az aukció során, a kialakult átlaghozam pedig 2,8% lett.

A HELL ENERGY a kötvénykibocsátásból befolyt forrásból többek között töltőkapacitásait és Quality Pack alumíniumdobozgyárát tervezi bővíteni, a végtelenszer újrahasznosítható aludobozokba töltött termékei iránt mutatkozó egyre nagyobb igény kielégítésére. A beruházás keretében a cég egy 700 méter hosszú, 78.000 négyzetméteres új épületegyüttest tervez létrehozni, amelynek egyik végében egy új aludobozos gyártósort, a másik végében új töltősorokat tervez telepíteni, míg középen raktárak kötik majd össze a két üzemegységet. Az új kapacitások 2023-ban tervezett átadását követően a HELL ENERGY évente közel 3 milliárd db alkoholmentes aludobozos termék előállítására lesz képes szikszói gyárkomplexumában.

A HELL ENERGY működése környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontból világszinten egyedülálló. Amellett, hogy termékeinek ma már több mint 95 százaléka végtelenszer újrahasznosítható alumíniumdobozban kerül forgalomba – ami fenntarthatósági szempontból nagyságrendekkel kedvezőbb csomagolási forma a PET palackkal szemben –

hulladékmentes technológiával működő gyártóüzemeit megújuló energiával működteti,

ezzel magyar cégként követendő példát állítva a nagy nemzetközi üdítőital gyártóknak.

„Forrásbevonásunk volumene a tőzsdén jegyzett nemzetközi nagyvállalatok kibocsátásaihoz mérhető, így elmondhatjuk, hogy a HELL ENERGY új szintre lépett. Zöldkötvény Keretrendszerünket a világ vezető ESG (environmental, social and governance) minősítő cége, a Sustainalytics hitelesítette, így egy független szakértői minősítés is igazolja fenntarthatósági és környezetvédelmi stratégiánkat. Az NKP eddigi legnagyobb összegű zöldkötvény kibocsátásából befolyó összeget a körforgásos gazdasághoz igazított élelmiszeripari termékek gyártására, fenntartható termelési technológiák és folyamatok finanszírozására fordítjuk.” – értékelte az ügyletet Csereklye Barnabás, a HELL ENERGY ügyvezetője.

A tranzakciót befektetési szolgáltatóként az Erste Bank Hungary pénzügyi tanácsadóként a Deloitte, jogi tanácsadóként pedig az Erdős I Katona Ügyvédi Iroda támogatta.

„A kötvények iránti jelentős érdeklődés, az ezt tükröző kedvező forrásköltség, valamint az első kötvénysorozattal együtt közel 100 milliárd forintos összvolumen is azt mutatja, hogy a cégcsoport befektetői szemmel is a nemzetközi hátterű, multinacionális tőkepiaci szereplők szintjén mérhető. Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy mindkét sikeres kibocsátást befektetési szolgáltatóként támogathattuk.” – mondta el Geiszbühl Mihály, az Erste Bank Hungary Pénz- és Tőkepiacok Vezetője.

Pósfay László, a Deloitte Pénzügyi tanácsadás üzletágának igazgatója így nyilatkozott a kibocsátással kapcsolatosan: „A HELL immáron második kötvénykibocsátásával az egyik legnagyobb volumenű forrásbevonást hajtotta végre a Növekedési Kötvényprogramon belül. A múltbeli, folyamatosan növekvő teljesítményre támaszkodva gondosan összeállított stratégia és jövőbeli üzleti kilátások megalapozottsága visszaigazolást nyert a hitelminősítő és a befektetők részéről is. Örömünkre szolgál, hogy a korábbi finanszírozási strukturálás, valamint kötvénykibocsátás után pénzügyi tanácsadóként újra hozzá tudtunk járulni a HELL csoport sikeréhez.”
( onBRANDS )