A Ringier AG kiterjeszti tevékenységét Kelet-Európában és bővíti nemzetközi portfólióját a médiapiacon, valamint a digitális szolgáltatások piacán: Ennek érdekében átveszi az Axel Springer összes részvényét Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a három balti államban, Észtországban, Lettországban és Litvániában. Szlovák érdekeltségeiben a cég alapítója továbbra is kisebbségi részesedéssel rendelkezik majd. A többi országban a jövőben a Ringier csoport birtokolja a részvények 100 százalékát. Növekedési stratégiájának megfelelően az Axel Springer ezentúl digitális üzletágára összpontosít a jövőben, a stratégiai piacokon. A hírmédia szegmens tekintetében a vállalat Németországot, az Egyesült Államokat és Lengyelországot tekinti prioritásnak beruházásai számára. Ennek megfelelően a Ringier és az Axel Springer sikeres vegyesvállalata Lengyelországban változatlanul tovább működik.
A Ringier AG és az Axel Springer SE mintegy 3100 alkalmazottat foglalkoztató vegyesvállalata, a Ringier Axel Springer Media AG, 2010 júliusi megalapítása óta Közép- és Kelet-Európa legnagyobb és legmodernebb médiavállalatává nőtte ki magát. A vállalat széles portfóliója
több mint 200 digitális és nyomtatott terméket kínál.
A digitális tevékenységek aránya korrigált EBITDA-val 2021 első felében kereken 85 százalék volt.
Az Axel Springer részvényeinek felvásárlásával Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában, Észtországban, Lettországban és Litvániában a Ringier folytatja következetes nemzetközi növekedési és befektetési stratégiáját a digitális szolgáltatások piacán és a médiapiacon. Ezzel a jelentős beruházással a Ringier Romániában és Bulgáriában is megszilárdítja már fennálló tevékenységeit.
Marc Walder, a Ringier AG vezérigazgatója: „Az Axel Springer részvényeinek átvétele Magyarországon, Szerbiában, Szlovákiában és a balti államokban vállalatunk fejlődésének fontos mérföldköve. Modern médiabefektetőként ezzel a tranzakcióval alátámasztjuk hosszú távú elkötelezettségünket Kelet-Európában. Ezen országok portfóliói megegyeznek elképzeléseinkkel, általuk tovább erősödik a Ringier üzleti ökoszisztémája. Szerbia, Szlovákia és Magyarország ezenfelül megfelelő alapot nyújt a sportmédia terén tervezett digitális stratégiánk kibővítéséhez. Ugyanakkor örülök annak, hogy lengyel médiáinkat és digitális piacainkat az Axel Springerrel közösen fejlesztjük tovább. Befektetéseinket továbbra is együtt irányítjuk ezen a kiterjedt és figyelemre méltó piacon.”
Az Axel Springer továbbra is hosszú távú növekedési stratégiájára összpontosít.
A vállalat célja, hogy a digitális újságírás területén és a digitális hirdetési portálok között globális vezető szerepet töltsön be. Ehhez a növekedési területeken történő jelentős beruházások mellett elengedhetetlen a fő stratégiai piacokra történő összpontosítás. Ami a hírmédia szegmenst illeti, ebben központi szerepet játszik a Németországban, az Egyesült Államokban és Lengyelországban már nagymértékben digitalizált portfólió.
Jan Bayer, az Axel Springer SE News Media részlegének vezetője: „Az elmúlt tizenegy év során a Ringier-vel közösen vezetett Ringier Axel Springer Media AG Közép- és Kelet-Európa egyik legsikeresebb vállalatává vált, erős hírmárkákkal és sikeres digitális apróhirdetési szolgáltatókkal. Növekedési stratégiánk keretén belül ezentúl legfontosabb stratégiai területeinkre és fő piacainkra összpontosítunk. Ide tartozik a lengyel nyelvterület is mintegy 40 millió lakossal. Számukra a Ringier-vel közösen folytatjuk lapkínálatunk és apróhirdetéseink digitalizálását és bővítését. Ezúton szeretnék köszönetet mondani minden magyar, szlovák, szerb, észt, lett és litván kolléganőnek és kollégának, valamint a Ringier minden munkatársának az elmúlt években tapasztalt kiváló együttműködésért.”
Vegyesvállalati partnerekként az Axel Springer és a Ringier Kelet-Európában kizárólag a lengyel piacra összpontosít. A partnerek itt már évek óta közösen működtetnek nagy árbevételű és magas EBITDA rátával rendelkező médiamárkákat. Az irányítás folyamatossága Mark Dekan, a vegyesvállalat vezérigazgatója által biztosított.
„Amikor 2010-ben egy gyakorlatilag kizárólag nyomtatott portfólióval (97 százalékos részarányú nyomtatott portfólióval) elindítottuk a közös vállalatot, az volt az elképzelésünk, hogy a nyomtatott márkákat erős digitális piaci szereplőkként dobjuk a digitális piacra. Ma a bevétel kerek 70 százalékát és a nyereség 85 százalékát digitális kínálatunkkal érjük el. Nem csak a már fennálló médiamárkákat vezettük a Ringier-vel közösen sikeresen a digitális korszakba, hanem újabb vezető digitális média- és apróhirdetési márkákat hívtunk életre, amelyek ma a mindenkori piacok legjelentősebb kínálatai közé tartoznak. Szeretném megköszönni minden szlovák, magyar, szerb és balti államokbeli kolléganőnek és kollégának elkötelezettségét, szenvedélyes hozzáállását, és hogy mindig készek voltak akár erőn felül is teljesíteni. Ugyanakkor örülök annak, hogy lengyel munkatársainkkal és a vegyesvállalati partnerekkel továbbra is közösen bővítjük tevékenységünket a térség legnagyobb piacán” – mondta Mark Dekan, a Ringier Axel Springer Media AG és a lengyelországi közös vállalat vezérigazgatója.
A 2010 júliusában alapított Ringier Axel Springer Media AG vegyesvállalatba az Axel Springer bevonta lengyelországi, cseh köztársaságbeli és magyarországi leányvállalatait. A Ringier pedig a Szerbiában, Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon bejáratott márkáival járult hozzá a közös vállalat létrejöttéhez.
A részvények átvétele a 2021-es év során lezárul. A tranzakció megvalósításához a felelős helyi monopóliumellenes hatóságok jóváhagyása szükséges. A felek megállapodtak abban, hogy az eladási árat és az átvett részvények értékét bizalmasan kezelik.
( onBRANDS )