A Visa a hálózat sokrétű képességét és a cég globális gazdasági befogadás iránti elkötelezettségét helyezi reflektorfénybe. A vállalat üzleti stratégiájához szorosan illeszkedő fázis egy dinamikus globális marketing kampány debütálása mellett a Visa ikonikus márkájának modernizált arculatába is betekintést enged.
A Visa több mint hatvan évvel ezelőtti megalapításakor csak kevesen tudták elképzelni, hogy a készpénzen és a csekkeken túl is van élet. A Visa a kezdetekkor egy biztonságosabb, megbízhatóbb és kényelmesebb digitális fizetőeszköz bevezetését vízionálta. Mindez egy egyszerű kérdéssel kezdődött:
mi lenne, ha a pénz teljesen elektronikussá válna?
A Visa ma is előre látja a digitális kereskedelem alakulását, melyhez a mindenki számára mindenhol használható, biztonságos, globális hálózatán keresztül nyújt hozzáférést.
„Az emberek azt hiszik, hogy „ismerik” a Visa-t. A fogyasztók és a vállalkozások megbíznak ennek a négy betűnek az erejében, és ezt látják akkor is, amikor kinyitják a pénztárcájukat, fizetnek egy kereskedőnek, bemennek egy boltba vagy online fizetési felületet használnak. Nem látják azonban azt, hogy miként működteti ez a négy betű a világ legdinamikusabb, embereket, partnerségeket és termékeket felölelő hálózatát. Az a küldetésünk, hogy az emberek a Visa-ra ne csupán egy kártyatársaságként tekintsenek, hanem a kereskedelmet előrevivő, megbízható hálózatként ismerjék.” – mondta Lynne Biggar, a Visa ügyvezető alelnöke és globális marketing igazgatója.
Bár a Visa továbbra is alakítja a fizikai és a digitális hitel- vagy bankkártyás tranzakciókat, a pénzmozgás elősegítésében is mindinkább központi szerepet tölt be. A gazdasági befogadáshoz való hozzáférést biztosító vállalatként a Visa hálózata 3,6 milliárd számlatulajdonost, több mint 70 millió kereskedelmi helyet és több tízezer partnert köt össze, valamint több mint 11 billió dollár összvolumenű éves pénzmozgást generál. A vállalat csupán az elmúlt öt évben 9 milliárd dollárt ruházott be a kereskedelem jövőjét formáló technológiákba, hogy differenciált termékeket, szolgáltatásokat és ajánlatokat biztosíthasson.
A márkaújítás bevezető elemei, melyek a Visa eszköztárának széles körét szemléltetik, a következőket foglalják magukban:
„Meet Visa” filmek, melyek a hálózat erejét helyezik a középpontba. A Visa globális kreatív reklámügynöksége, a díjnyertes Wieden+Kennedy által készített, Malik Hassan Sayeed rendezte rövidfilmben a vállalat arra buzdítja a világot, hogy ismerje meg Visa-t, a mindenki számára működő hálózatot. A bemutatkozó filmet rövidebb digitális filmek és fotók sorozata egészíti ki, amelyek a Visa hálózatának sokrétűségét mutatják be működés közben, valódi embereknek valódi helyszíneken biztosítva hozzáférést, és előmozdítva a kereskedelmet a világ minden táján. A legjobb és legsokoldalúbb kreatív tehetségek, többek között a Sayeed által életre keltett alkotások elkészítésében a Visa Camilla Falquez fotós és a Pantera & Co. argentin rendezői csapat – Brian Kazez, Pato Martinez és Francisco Canton – szolgálatait is igénybe vette a különféle pillanatok színes, eleven megörökítéséhez.
A 2021-es év folyamán a Visa új márkaidentitásának elemei a vállalat működési területét jelentő több mint 200 országban és területen mindenhol megjelennek majd, bepillantást nyújtva a cég elsődleges üzleti stratégiájába, amely a következőket öleli fel:
- Fogyasztói fizetések, fókuszban a hozzáférés kiterjesztésével, valamint a globális szinten 17 billió dollár értékű készpénzes és csekkes fizetések digitalizálásával.
- Új fizetési folyamatok, többek között határokon átívelő magánszemélyek közötti fizetések, és számos olyan hozzáadott értékű szolgáltatás, amely segítséget nyújt a különféle méretű vállalkozásoknak eligazodni a jelen környezetben; új növekedési lehetőségek meghatározása, valamint a vállalat azon küldetése, hogy a Visa legyen a legbiztonságosabb, legrugalmasabb és legmegbízhatóbb hálózat.
- Ajánlatok és megoldások széles skálájának biztosítása a fintech cégekkel és a jól ismert márkákkal kötött virágzó partnerségek, a kormányzatokkal a világ minden táján kiépített kapcsolatok, valamint a jövőbe tekintő, innovatív technológiák révén.
„Ezzel a márkaépítéssel a Visa merész ambícióját kívánjuk kifejezésre juttatni, vagyis mindazt, amit képviselünk, és mindazt, amire törekeszünk. Most, hogy újra kinyílt a világ, és a pénzmozgások mindinkább új módokon zajlanak, nem is találhatnánk jobb alkalmat arra, hogy bemutassuk a munkánkat és azt, hogy milyen hatással lehet egy olyan hatalmas jelenléttel rendelkező célvezérelt márka, mint a Visa az emberek, a vállalkozások és a gazdaságok boldogulásának alakulására.” – folytatta Lynne Biggar.
( onBRANDS )