A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen a stabilitás kimagasló értékké vált, így a meglévő és jövendőbeli munkavállalók szemében is kiemelt jelentőségű, hogy erősnek és megbízhatónak ítéljék meg a vállalatot, ahol szakmai jövőjüket elképzelik.
Ebben a különleges időszakban a munkáltatói márka szerepét a munkáltatói felelősség vette át.
Az elmúlt egy évben erre nagyobb szükség volt, mint valaha. „Valóban megmutatkozott, hogy egy vállalat csak a szlogenek szintjén volt elkötelezett a szűkebb környezete iránt vagy valóban óvta munkatársait és így a gondosan felépített munkáltatói márkáját. Így a COVID lett 2020-ban a munkáltatói márkák lakmuszpapírja.” – mondta Kádár Balázs, az Employer Branding Award alapítója, az MPRSZ elnökségi tagja.
Erős mezőny indult a „Példaértékű munkáltatói márka” címért, több mint 30 nevezés érkezett 8 kategóriában. A pályamunkákat elemezve Kádár Balázs hozzátette: összességében elmondható, hogy rengeteg energiát és időt invesztáltak a nevező vállalatok a munkatársak megtartásába és abba, hogy a kialakult helyzetben biztonságot, stabilitást nyújtsanak. Továbbá egyre többen használják ki a technológia nyújtotta lehetőségeket, mint például a belső kommunikációt támogató applikációkat a fizikai és szellemi munkaerő valós idejű tájékoztatása céljából. A mentálhigiéniás támogatás mellett jellemző volt sportolók, színészek, terapeuták meghívása virtuális előadáskora, heti szintű online állománygyűlések, közös virtuális mozgás (jóga), online karantén koncert, különböző vetélkedők (pl. maszkszépségverseny). A fentiekből is látszik, hogy
a belső kommunikáció szerepe jelentősen növekedett.
A KKV és nagyvállalati szektor mellett az állami intézmények és nonprofit szervezetek is megmérettették magukat az Employer Branding Awardon, ahol külön díjazták az egyes szektorok szereplőit. Idén először kapott elismerést a nonprofit szektorból érkező pályázat, az SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa, SOS segítség az SOS-nek kampánya különdíjban részesült. Az Employer Branding Award 2020 fődíjat a BT (British Telecommunications), Te. Itt. Most. kampánya kapta. A díjazottak teljes listája a díj honlapján is elérhetőek.
Valamennyi kategóriában olyan kiemelkedő megoldásokat mutattak be a pályázók, amik később jelentős szerepet töltenek be a kommunikációs és HR szakma edukációjában, együttműködésének erősítésében. Az Employer Branding Award már harmadik éve szerepel a Kreatív által jegyzett Apex PR Toplistában, így a díjazott vállalatok együttműködő partnerei (ügynökségei) utólagos pontjóváírásra számíthatnak.
- András Klára (Egis) – Humánerőforrás igazgató
- Árr Mariann (Generali Biztosító) – CMO
- Bánhegyi Zsófia (Szerencsejáték Zrt.) – Marketing & Kommunikációs Igazgató
- Bocskai István (Takarékbank Zrt.) – Kommunikációs vezető
- Dulin Judit (Lidl) – HR cégvezető
- Hornyacsek Zoltán (Continental Magyarország) – Országos vállalati kommunikációs vezető
- Dr. Janka Mária (E.ON Hungária Zrt.) – HR igazgató
- Márton Katalin (Praktiker) – HR & CSR Igazgató
- Mihók Krisztina (Erste Bank) – Emberi Erőforrás Management vezető
- Szányi Gabriella (BKIK) – PR-marketing Igazgató
- Szekeres Zita (Trans-Sped) – HR igazgató
- Tencz Beáta (Union Biztosító) – Stratégiai és PR vezető
- Virágh Adrienn (Siemens) – Global Communications Manager, e-mobility
- Vogronics Krisztina (Phoenix Hungaria Holding) – HR és kommunikációs igazgató
- Kádár Balázs – az Employer Branding Award alapítója és a zsűri elnöke
EMPLOYER BRANDING AWARD 2020 VÉGEREDMÉNY:
Közepes vállalat/ Employer Branding Éves Stratégia különdíj
Thermo Services: Thermo Fisher Scientific GBS 2020 éves employer branding stratégia
Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány különdíj:
Accenture: Accenture Industry X local recruitment marketing campaign
Beko Engineering: BEKOmmunikáció 2020
Közepes vállalat/ Employer Branding Kampány Covid:
1. Philip Morris Magyarország Kft.: employer branding a koronavírus-járvány idején
2. H1 Systems: Együtt haladunk a megváltozott helyzetben is!
3. VITESCO TECHNOLOGIES HUNGARY KFT.: #PIONEERING-AT-HOME
Nagyvállalat/ Employer Branding Éves Stratégia
1. Erste Bank Hungary Zrt.: Első perctől kezdve Veletek Vagyunk
2. Praktiker Kft. Praktiker Employer Branding Stratégia és a Koronavírus 2020
3. Takarékbank Zrt.: Employer branding stratégia 2020
Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány
1. BT (British Telecommunications): Te. Itt. Most.
2. Vodafone Magyarország: Tech Comms Employer Brand kampány
3. Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. MINDENKI LEHET SZUPERSZTÁR!
Nagyvállalat/ Employer Branding Kampány Covid
1. OTP Bank Nyrt.: HR aktivitások és belső kommunikáció járvány idején az OTP Bankban
2. Erste Bank Hungary Zrt.: Erste OnLife
3. MOL Nyrt.: A MOL virtuális börze megoldása COVID-19 idején
Állami intézmény / Employer Branding Kampány – Különdíj
Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdasági Kar: Tudásmegosztás a közösségi értékekért
Non-profit szervezet (kategóriákon kívüli) / Employer Branding kampány COVID Különdíj SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: SOS segítség az SOS-nek
Employer Branding Award 2020 Fődíj
BT (British Telecommunications) Kft.: Te. Itt. Most.
( onBRANDS )