A Shell által az európai vásárlók körében végzett felmérés szerint a kávé az egyik fő indok, amiért az emberek a Shell állomásokon megállnak.
A kávé az egyik leggyakrabban fogyasztott ital a világon.
Az NMS kutatóintézet által végzett felmérés szerint a hosszú (több mint 3 órás) autóutak során a magyarok többsége rendszeresen megáll egy rövid pihenőre, általában töltőállomásokon. Ilyenkor pihennek, valamint felfrissülnek, miközben hideg vagy meleg ételt és italt fogyasztanak. A felmérésben résztvevők számára a kávé minőségét leginkább a származási ország, az üzletben található, a prémium minőségű kávéital elkészítését biztosító professzionális kávégép, valamint a rendelkezésre álló kávétípusok széles választéka garantálja.
A személyzet kedvessége meghatározóan fontos a töltőállomásra betérők számára.
A válaszadók közel 60%-a említette, hogy a barátságos személyzet hatására spontán vásárolnak kávét. A kávéfogyasztás gyakorisága Magyarországon egyenes arányban van a tankolások számával, így kiaknázható lehetőséget rejt, érdemes a töltőállomásokat rövid kávészünet helyszínévé alakítani. Ezt alátámasztja, hogy a vásárlók 2/3-a inkább a töltőállomáson fogyasztja el kávéját, hogy egyben rövid pihenőt is tartson.
A 2020-as és 2021-es felméréseken alapuló fogyasztói trendek (Forrás: NMS Market Research) azt mutatják, hogy a magyarok lassan visszatérnek a járvány előtti szokásaikhoz, és
kezdenek többet utazni.
Míg tavaly áprilisban a megkérdezettek 40%-a mondta azt, hogy kevesebbet kíván utazásra és nyaralásra költeni, addig 2021 márciusában már a válaszadók közel 40%-a jelezte, hogy belföldi utazásokat és nyaralásokat, 20% pedig külföldi utazásokat tervez.
“Örülünk, hogy a magyar autósok lassan visszatérnek a járványt megelőző időszak szokásaihoz. A Shell magyarországi töltőállomásain a kávéértékesítés volumene újra közel hasonló szinten van mint 2020 elején. Várjuk a vásárlókat, hogy tankoljanak és felfrissüljenek töltőállomásainkon, jól képzett munkatársaink pedig szeretettel kínálják nekik az újonnan bevezetett, kiváló minőségű Shell Café termékeket” – mondta Zákány Matild, a Shell Hungary Shop Üzletágának vezetője.
A mobilitás változó trendjei szerint a jövőben a vásárlók valószínűleg több időt töltenek majd a Shell töltőállomásokon. A vállalat a kávéforgalmazási tapasztalataira és a shopjaiban nyújtott kávéházi élményre építve a Shell Café márka bevezetése mellett döntött számos európai országban, köztük Magyarországon is.
( onBRANDS )