MÉDIA, MÁRKA, FENNTARTHATÓSÁG

A szezon és a fazon tipikus esete.

Egyszerűen döbbenetesnek tartom, hogy ma már a cikkek címadásai mennyire kattintásvadászok, de ami még ennél is rosszabb, felületesek és megtévesztőek. A tartalomról nem is beszélve.
 
Lássunk gyorsan kettőt:
 
Cím 1: “Átértékelt fogyasztói szokások: vásárláskor az ár lett a legfontosabb szempont.”
– Egyszerűen ez nem így nem igaz. Természetesen fontos az ár, de az “csak” egy szempont a választásunkban. A válság természetesen sok mindenkit meggyötört, de vannak, akiknek pedig üzleti sikereket hozott. Amennyiben a címben tett állítás így igaz lenne, a márkák jelentős része tönkre ment volna, miközben az erős márkák maradtak meg a fogyasztók mentális térképén. Nehezebb helyzetekben inkább kevesebbet, de a prémium márkákat megtartva választunk, ezzel is “enyhítve” a helyzetet és saját bizonytalanságunkat. Akik tönkrementek, azokkal természetesen együttérzünk.
 
Cím 2: “A régi kapitalizmusnak vége, már nem a profit a legfontosabb szempont”
– Egyszerűen ez nem így nem igaz. Természetesen a vállalatok működésében a világ fenntarthatatlan működésének köszönhetően, kényszerűen ugyan, de megjelentek a fenntarthatósági törekvések (mai bűvszóval élve ESG), de ettől még igenis a profit a legfontosabb szempont. Ne legyünk álszemérmesek, a fenntarthatósági törekvések éppen a profittermelés fenntarthatóságát szolgálják.
 
A szezon és a fazon tipikus esete. Dióhéjban ennyi, csak ülök és olvasok és nézek…