BŐVÍTÉSEKET TERVEZ AZ IKEA A SZOLGÁLTATÁSOK ÉS TALÁLKOZÁSI PONTOK TERÉN

2022-ben az IKEA új formátumú pop-up stúdiók megnyitását is tervezi két Budapesten kívüli nagyvárosban.

A 2021-es pénzügyi év (2021-es pénzügyi év: 2020. szeptember 1-től 2021. augusztus 31-ig.) számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt.

Az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem iránti érdeklődés növekvő trendje is megmaradt, a teljes értékesítés 19,3%-a az online térben történt, mely 6%-os növekedés a 2020-as pénzügyi évhez (2020-as pénzügyi év: 2019. szeptember 1-től 2020. augusztus 31-ig.) képest, valamint

további digitális megoldások bevezetését tervezik a még jobb vásárlói élmény érdekében.

„Az elmúlt pénzügyi évben példátlan fennakadásokkal kellett szembenéznünk a kiskereskedelmi üzletágunkban – a járvány okozta lezárás miatt áruházaink több mint egy hónapig zárva voltak. Az otthoni élet minden eddiginél fontosabbá vált, az emberek többségének újra kellett gondolnia otthona funkcióit. Megtisztelőnek tartjuk és büszkék vagyunk arra, hogy segíthettük őket ebben az új élethelyzetben. Az emberek preferenciái és szükségletei változtak, ez nyomás alá helyezte az online operációnkat, amire lehetőségként tekintettünk” – mondta el David McCabe, az IKEA regionális ügyvezetője és fenntarthatósági vezetője (magyar-cseh-szlovák régió). 

Az 2021-es pénzügyi évben az IKEA Magyarországon 390 millió forintot fektetett be kulcsfontosságú projektekbe, hogy fejlessze a vásárlói élményt – ilyen például az átjáróhíd építése a Piactér irányába az Örs vezér téren, vagy az új digitális megoldások. A Munkavállalói készségek program keretében pedig 12 résztvevő kapott állásajánlatot a speciális projekt keretében. A vállalat bemutatta új mobilapplikációját, amelynek már most 127 ezer felhasználója van az országban.

A 2021-es pénzügyi év során az IKEA.hu oldalon több mint 12 millió egyedi látogatást regisztrált az IKEA, ami 1,9 millióval több a megelőző évhez képest, az áruházakba érkező látogatók száma 7 millió, ami pedig 0,9 millióval haladta meg a korábbi időszakot.

„Nem jöhettek volna létre ilyen nagyszerű eredmények elkötelezett és odaadó munkatársaink nélkül. Büszke vagyok arra, hogy átlagosan 10%-kal sikerült fejlesztenünk a béreket, és örömmel osztom meg, hogy az év során több mint 165 új munkatársat vettünk fel” – mondta el McCabe. Az IKEA októberben jelentette be, hogy egy különleges pénzügyi juttatásban részesíti a munkatársait, ami az UPPSKATTA nevet kapta. Magyarországon 153 millió forint értékben kerül kiosztásra a jutalom, amelyet a kollégák az elmúlt, kivételes időszakban történő helytállásért kapnak.

„A kihívások ellenére lépést tudtunk tartani a Pozitív hatással az emberek és a bolygóra stratégiánkkal is. Az áruházakban a FYND (leértékelt áruk) területeket átépítettük Circular Hub-bá (Fenntartatósági Pontokká), az eddiginél szélesebb választékot tettünk elérhetővé használt és olyan bútorokból, amelyek korábban kiállított darabok voltak az áruházakban. Azzal is támogatjuk vásárlóinkat, hogy hiányzó alkatrészeket akár online is rendelhessenek, valamint IKEA Family tagjaink számára elindítottuk Garantált visszavásárlás gyermekbútorokra nevű új szolgáltatásunkat. Elkötelezettek vagyunk, hogy teljesítsük célunkat, és 2030-ra körkörös és klímapozitív vállalattá váljunk“ – mondta David McCabe.
( onBRANDS )