A Brand Bar ügynökség márkaidentitás kategóriában a Liszt Ferenc Kamarazenekar egyedi, úgynevezett „zenevezérelt” és „dinamikus” arculatának megtervezésével. A kommunikációs design pályázatok között idén egyedüli magyar ügynökségként szerepelhetett a nyertesek listáján a Brand Bar. A zsűri több száz, a világ minden pontjáról beérkezett pályamű közül választotta ki a győztes projektet.
Az idén 10 éves German Design Award a közel 70 éves múltra visszatekintő Német Formatervezési Tanács nemzetközi díja, ahol évente értékelik a termék- és kommunikációs design területéről érkező, magas színvonalú megoldásokat a világ minden tájáról, amelyek valamilyen szempontból forradalmi újításnak számítanak a formatervezés világában. A díjat három fő kategóriában – kiváló termék-design, kiváló kommunikációs design és kiváló építészet – osztják ki. A German Design Award zsűrije az üzlet, az oktatás, a tudomány, valamint a formatervezés területeiről érkezett nemzetközileg elismert designszakértőkből áll.
A 2022-es verseny kommunikációs design megoldásai között márkaidentitás alkategóriában versenyzett a Brand Bar ügynökség pályázata, amelyben a Liszt Ferenc Kamarazenekar innovatív, zenevezérelt, dinamikus arculatát mutatták be.
Az egyedülálló vizuális arculat megálmodása és megtervezése a zsűri értékelése alapján kategóriagyőzelmet érdemelt.
Az arculat zenevezéreltsége abban áll, hogy a zenekar új logója lényegében nem más, mint egy újragondolt kottarendszer. A logó Bartók Divertimentójának első ütemeit teszi láthatóvá, egy alternatív zenei nyelv használatával. Dinamikus azért, mert ezzel a notációs módszerrel bármely zenemű vizualizálható, aminek köszönhetően elvben végtelen számú grafikai jel hozható létre, amelyek bár minden zenedarab esetében mások, mégis egységes vizualitást hordoznak, a márkaarculat egészéhez kapcsolódnak.
„A dinamikus arculatok nem egy megváltoztathatatlan és sérthetetlen logóra épülnek, hanem minden esetben a szerkesztési elvekben, az alapstruktúrában, a körvonalakban megnyilvánuló olyan megoldásokra, amelyek lehetővé teszik a beazonosíthatóságot, mint a klasszikus logók, de ezekkel a megoldásokkal számos vagy akár végtelen számú egyenértékű jel generálható. Nagy öröm számunkra, hogy a nemzetközi színtér egyik legkiemelkedőbb design versenyén ismerték el ezt újító, különleges arculatot, amely komoly csapatmunka eredményeként született meg zenészek és grafikusok szoros együttműködésében. Büszkék vagyunk rá, hogy egy ilyen volumenű projektben vehettünk részt, és hozzájárulhattunk a komolyzenei piac meghatározó szereplőjének márkaépítéséhez” ” – mondta Simon Attila, a Brand Bar kreatív igazgatója.
A projekt két hazai design versenyen is szépen szerepelt, az Aranypengén és az RGB-n is ezüst minősítést szerzett.
A teljes arculati keretrendszer megújítása integrált marketing- és kommunikációs stratégia alapján történt, amelyért a FleishmanHillard Café ügynökség és a Stratlog tanácsadó cég felelt.
A Brand Bar csapata:
Kreatív igazgató: Simon Attila
Társ kreatív igazgató: Halász Gyula
Art Director: Herbszt László
Zenei tanácsadó: Zelenák Dániel
Senior tervezőgrafikus: Földi Bianka
Project manager: Fodor Kata, Izsáki Boglárka
( onBRANDS )