ÉRTÉKESÍTÉSI REKORDDAL ZÁRULT AZ AUTOWALLIS 2021-ES ÉVE

Megháromszorozva előző évi számaikat, több mint 25 ezer gépjárművet adtak el tavaly.

Történetének legjobb értékesítési számait érte el 2021-ben az AutoWallis Csoport, melyek összhangban állnak a tavaly őszi nyilvános részvénykibocsátást megelőzően közzétett terveivel. Ezzel a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett csoport tovább halad stratégiai célja felé, mely szerint

az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójává kíván válni.

A Csoport teljesítménye mögött az organikus növekedés mellett a 2020-ban végrehajtott akvizíciók állnak. Annak ellenére sikerült kimagasló eredményt elérni, hogy a tavalyi év egy részét még kedvezőtlenül érintették a járvány miatt időről időre bevezetett korlátozások, majd az év második felében fokozódó, az autóipari termelést érintő chiphiány. A minden márkát érintő átmeneti vagy akár tartósabb chipellátási nehézségek kedvezőtlenül érinthetik a következő időszak várható értékesítési számait kínálati oldalon, az autórendelési állomány növekedése ugyanakkor bizakodásra ad okot keresleti oldalon. Mindemellett a chiphiány miatti átmeneti kínálatszűkülés az értékesítési árrések növelését tették lehetővé, így az AutoWallis fedezet- és eredménytermelő képessége tovább javulhat.

A régió 14 országában jelenlévő AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma a háromszorosára, 25.034 darabra ugrott (+199%). A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítési volumene felrobbant, hiszen több mint négyszer (+315%) annyi új gépjárművet, összesen 16.501 darabot értékesített, ami elsősorban az Opel és SsangYong márkák felfutásának volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletágban 6.920 új és 1.613 használt gépjármű talált gazdára, ami 116, illetve 34 százalékos növekedésnek felel meg (a magyar személyautó-piac ehhez képest 3,4 százalékkal csökkent*). A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén jelentős bővülés volt megfigyelhető: az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a másfélszeresére (+62%) növelte a bérleti napok számát. A 164.132 nap már meghaladja a járványt megelőző, 2019-es év adatait is (139.437), miközben a terület hatékonysága is javult, hiszen mindezt 603 darabos flottával érte el, melynek növekedése (+42%) elmarad a bérleti napok számának bővülésétől. A szolgáltatásokon belül nagyot ugrott a szervizórák száma is, mely majdnem a duplájára (+98%), 130.375-re emelkedett.


( onBRANDS )