ÁTALAKULVA FOLYTATJA A BÓNUSZ BRIGÁD

Van-e még létjogosultsága a modellnek?

A járványhelyzet okozta nehézségekből kilábalva, átfogó akciótervvel, új gazdálkodási szemlélettel, biztonságos pénzügyi modellel, a működési költségek jelentős lefaragásával, új ügyvezetéssel, új tulajdonosi körrel, a vásárlók és a partnerek érdekeit még jobban szem előtt tartva folytatja tevékenységét a Bónusz Brigád.

A pandémia nem kímélte a bónuszos/kuponos szektort sem, a 2020 elején még főként élményeket kínáló Bónusz Brigád egyik napról a másikra azzal nézett szembe, hogy bezártak az éttermek, edzőtermek és szabadulószobák, de fodrászhoz és más szépészeti szolgáltatókhoz is csak korlátozva lehetett menni. És persze a legtöbben bezárkóztak és eszük ágában nem volt programokon részt venni.

Mint ismeretes 2020 áprilisában vásárlói, partnerei és üzleti tevékenysége későbbi folytatása érdekében csődvédelmet kért Magyarország piacvezető közösségi vásárlás oldala.

A Bónusz Brigád 2020 augusztusában egyezséget kötött hitelezőivel, így elkerülte a fizetésképtelenséget, és az azóta esedékes fizetési kötelezettségeinek eleget téve mára a csődmegállapodásban vállalt kötelezettségek több mint 50%-át visszafizette. Az oldal működése mindvégig folyamatos volt, a legkritikusabb, pandémia miatti lezárások ideje alatt is.

A Bónusz Brigád vezetőségének szavait idézve: „Köszönettel tartozunk vásárlóinknak, kereskedelmi és szakmai partnereinknek, hogy a kritikus időszakban és azt követően is töretlen a belénk vetett bizalmuk – bizalmat szavaztak nekünk és a közösségi vásárlásnak. Enélkül nem sikerült volna a talpraállás és nem sikerült volna újra a hazai bónuszos/kuponos piac vezető szereplőjévé válnunk. Büszkék vagyunk 500.000-es táborára feliratkozóinknak és annyit ígérhetünk, hogy minden erőnkkel újabb és újabb, az aktuális viszonyokhoz, átalakulóban levő vásárlási- és élmény szokásokhoz alkalmazkodó kínálattal jelentkezünk. Szemléletünkben a minőségi és nem a mennyiségi szempontok erősödtek meg.”

2021-ben aztán a járványhullámok enyhülésekor, illetve miután megtanultak együtt élni az új egészségügyi szabályokkal, egyre több vásárló és a szolgáltató tért vissza az oldalra, hiszen az emberek ki akartak szabadulni, élményeket akartak szerezni, szépülni vágytak. Tavaly a második félévben már 200 millió forintos forgalmat realizált a megújult cég, köszönhetően annak, hogy a partnerek és az ajánlatok száma is megkétszereződött. A december kiemelkedő volt az oldalon történt vásárlások számát tekintve is: megháromszorozódott az átlagos havi eladások és az oldal látogatóinak száma is.

2021-ben egy gasztro-wellness csomag a Rudas Bistro-tól, egy magán egészségügyi szolgáltató ajánlata egy páros tradicionális thai masszázs és a Magyar Nemzeti Cirkuszba szóló jegyek voltak a legnépszerűbbek a bónuszt vásárlók körében.

A megújult pénzügyi finanszírozási modell a vásárlók és a szolgáltatók tekintetében is a nagyobb biztonságra és a bizalomra helyezte a hangsúlyt. A Bónusz Brigád fontosnak tartja, hogy biztonságban érezze magát minden vásárlójuk: ezért újabb átfogó korlátozások bevezetése esetén az érintett bónusz árát 100%-ban visszafizetik vagy jóváírják, hiszen a vásárlói befizetéseket elhatárolva kezelik, azaz a működési finanszírozásba nem folyik be a vásárlók által befizetett pénz. Ez a partnerek számára is biztonságot nyújt egy esetleges pandémia miatti újabb bezárási hullám esetén, hiszen így nem őket terheli a bezárás miatti be nem váltott bónuszokkal kapcsolatos ellentételezés, ügyintézés.

A partnerek is teljes biztonságban érezhetik magukat: felgyorsult és módosult a kifizetések módja és ideje. A Bónusz Brigád utazási és szolgáltatási szektorban ajánlatokat kínáló partnereivel a korábbi 30 napon túli határidővel szemben ma már maximum 15 napos határidővel, minimum limit elérése nélkül számol el, így is segítve a járványhelyzet által leginkább érintett szektorokat.

A cégvezetés az előfinanszírozásból adódó kötelezettség összegét kitevő pénzügyi tartalékkal biztosítja a vásárlók védelmét.

Van-e még létjogosultsága a modellnek?

A modellt eredetileg a gazdasági válság hívta életre, de népszerűsége azóta is töretlen. A Bónusz Brigád 10 év alatt, 34,3 milliárd forintot spórolt meg vásárlóinak. A megváltozott gazdasági helyzetben, melyet a világjárvány okozott, az emberek igyekeznek tudatosan elkölteni a pénzüket. Ehhez társul az online vásárlás robbanásszerű felívelése a járvány alatt: 2020 és 2021 márciusa között a KSH adatai szerint 63%-os bővülés volt tapasztalható az e-kereskedelemben. Magyarországon az online vásárlók átlagéletkora 44 év, ami azonban folyamatosan növekszik, ezért az 55 év felettiek által generált online forgalom lényegesen nagyobb potenciált jelent az online kereskedelem számára, mint azt gondolták a szakértők. Az elmúlt két évben lezajlott piaci változások azt támasztják alá, hogy

a kuponos modellre továbbra is szükség van, ám a korábbinál biztonságosabb pénzügyi és racionálisabb működési mód mellett.

A rendszerbe épített garanciáival partnerei és vásárlói felé ezt kínálja a megújult Bónusz Brigád.

Az elmúlt időszakot követően a Bónusz Brigád fontosnak tartja az egészség megőrzését, a mentális jóllétet, ezért külön aloldalt szentel azoknak a szolgáltatásoknak, termékeknek, melyek segítik a fogyasztókat egészségük megőrzésében. Terveik között szerepel többek között új célcsoport bevonása/célzása/megszólítása is.
( onBRANDS )