A MASTERPLAST CÉGET ALAPÍTOTT OLASZORSZÁGBAN

A Masterplast Italia nevet viselő cég hőszigetelő anyagok olaszországi kereskedelmére alakult 200 000 euró törzstőkével.

A Masterplast 51 százalékos tulajdoni arányával céget alapított Olaszországban a helyi építőanyag piacon széleskörű tapasztalattal és kiterjedt üzleti kapcsolatokkal rendelkező magánszemélyekkel – közölte a társaság a Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán.

A Masterplast azt is közölte, hogy az olaszországi kereskedelmi leányvállalat megindítását követően

gyártás megkezdését is tervezi Olaszországban.

Több lehetőséget is vizsgálnak, zöldmezős beruházás esetén nagyságrendileg 10 millió euró összegű, egy esetleges akvizíció esetén akár 20 millió eurót meghaladó invesztícióval.

Az olaszországi tevékenység dinamikus növekedésével

Olaszország a cégcsoport egyik legjelentősebb piacává válhat, ahonnan 2023-ra 20 millió eurót is meghaladó árbevétel származhat.

A Masterplast 22, 8 millió euró (csaknem 8 milliárd forint) kamat, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredményt (EBITDA) ért el tavaly, kétszer annyit, mint 2020-ban az éves beszámolójuk szerint. Az éves árbevétel meghaladta a 191,5 millió eurót (70 milliárd forint), ami 64 százalékos emelkedést. Az adózott profit a két és félszeresére, 16 millió euróra (csaknem 5,8 milliárd forintra) nőtt. A kedvező adatokat az építőipari kereslettel magyarázták.

A külföldi piacok az árbevétel több mint felét adták.

A vállalat kedvezőnek értékelte a kilátásokat is, 2024-re már 300 millió eurós (körülbelül 110 milliárd forint) forgalmat, és 26 millió eurós (csaknem 9,5 milliárd forint) adózott eredményt valószínűsít.

Az 1997-ben alapított Masterplast fő tevékenységi körét az építőipari szigetelőanyagok és szigetelő rendszerek, valamint egészségügyi textíliák és higiéniai termékek gyártása és értékesítése jelenti.

A magyarországi központú nemzetközi cégcsoport 9 európai országban működtet saját tulajdonú leányvállalatot,

ahol 7 telephelyen több különböző gyártóegység üzemel.

A társaság a BÉT prémium kategóriás kibocsátója. Részvényei kedden 4130 forinton zártak, árfolyamuk egy éven belül 2860 forint és 4880 forint között változott.
( onBRANDS – MTI )