KIFIZETŐDŐ A KLÍMAVÉDELEM A VÁLLALATOK SZÁMÁRA, MÉGSEM TESZNEK ELEGET ÉRTE

Tízből hét cégnek a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi kezdeményezések.

Többek között ez derül ki az EY több mint 500 globális vállalatot vizsgáló felméréséből. Ennek ellenére a társaságok többsége nem csökkenti olyan mértékben a károsanyag-kibocsátását, amivel érdemben enyhíteni lehetne a globális éghajlatváltozás hatásait. 

Azoknál a vállalkozásoknál, ahol átfogó éghajlatvédelmi lépéseket tesznek, több mint kétszer nagyobb az esély arra, hogy

anyagilag a vártnál is jobban megtérülnek az erőfeszítéseik.

A cégek többsége mégsem tesz eleget ahhoz, hogy megfeleljen a Párizsi Megállapodás céljának, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke. Miközben a megkérdezett vállalatok döntő része (93%) nyilvánosan elkötelezte magát az éghajlatváltozás mérséklése iránt, addig kevesebb mint felük (42%) tervezi a szén-dioxid-kibocsátás legalább 45 százalékos csökkentését 2030-ig. A válaszadók mindössze tizede (11%) tűzte ki célul a nettó nulla kibocsátás, vagyis a karbonsemleges működés elérését.

„A speciális szakértelem, a kibocsátás csökkentését elősegítő adatok és technológiák hiánya, illetve a finanszírozási nehézségek miatt gyakran előfordul, hogy az éghajlatváltozás ellen tenni akaró vállalatok sem tudnak felmutatni érdemi eredményt a klímavédelem terén. A lemaradó cégek azonban új üzleti lehetőségektől és valódi pénzügyi előnyöktől eshetnek el, így a környezet mellett saját működésüket is veszélyeztetik” – hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímavédelmi tanácsadással foglalkozó területének vezetője.

A döntéshozókat leginkább az üzleti rugalmasság elősegítése (59%), az ESG minősítés javítása (57%), valamint a piaci elvárásoknak való megfelelés (56%) ösztönzi az éghajlatváltozással kapcsolatos beruházásokra. Bíztató, hogy a válaszadók többsége (61%) jövőre többet tervez költeni a klímakockázatok kezelésére, mint tette azt az idén.
( onBRANDS )