Az Apple 57,6 milliárd dollár elvesztése után elveszítette az első helyét.
A Tesla és a BYD a világ leggyorsabban növekvő márkái közé tartoznak, ahogy az elektromos járművek iránti kereslet nő.
A vezető márkaértékelési tanácsadó cég, a Brand Finance új jelentése szerint
az Amazon ismét a világ legértékesebb márkája lett,
annak ellenére, hogy márkaértéke idén 15%-kal, 350,3 milliárd dollárról 299,3 milliárd dollárra esett vissza.
Az Amazon márka értéke idén több mint 50 milliárd USD-t esett, jelentős mértékben a márkaerősség csökkenésével összefüggésben, a besorolás pedig AAA+-ról AAA-ra esett, mivel a fogyasztók szigorúbban értékelik a világjárvány utáni világban. A Brand Finance kutatása szerint az Amazon ügyfélszolgálatának megítélése csökkent – a szállítási idők meghosszabbodásával egy időben –, és ezzel összhangban a fogyasztók kevésbé ajánlják az Amazont másoknak. A járványügyi korlátozások lezárásával egy időben az emberek visszatérnek a személyes vásárláshoz, ami némileg csökkenti az online kiskereskedelem iránti igényt.
Az Apple (márkaértéke 16%-kal 297,5 milliárd dollárra csökkent) a világ második legértékesebb márkája lett, márkaértéke 355,1 milliárd dollárról esett vissza. A márkaérték idei csökkenése az előre jelzett bevétel csökkenésével függ össze, mivel a megszakadt áruellátási lánc és a korlátozott munkaerőpiac várhatóan korlátozza a hardvertermékek kínálatát.
Összesen 48 technológiai márka szerepelt a rangsorban, kettővel kevesebb a 2022-es 50-hez képest, miután a Snapchat és a Twitter kiesett. Egyéb, technológiára összpontosító márkák, amelyek veszítenek értékükből: a Samsung Group (a márka értéke 7%-kal 99,7 milliárd dollárra csökkent), az Alibaba.com (a márka értéke 56%-kal 10,0 milliárd dollárra csökkent), a Facebook (a márka értéke 42%-kal 59,0 milliárd dollárra esett). és a WeChat (a márka értéke 19%-kal 50,2 milliárd USD-ra csökkent).
Pozitívum, hogy az Instagram (a márka értéke 42%-kal 47,4 milliárd dollárra nőtt) és a LinkedIn (a márka értéke 49%-kal 15,5 milliárd dollárra nőtt) nőtt a technológiai szektorban, és mindegyik márkaértéke nő a jól végrehajtott stratégiának köszönhetően.
A márkaérték további nagy nyertesei közé tartozik az elektromosautó-gyártók, a Tesla (a márka értéke 44%-kal 66,2 milliárd dollárra nőtt) és a BYD (a márka értéke 57%-kal nőtt 10,1 milliárd dollárra), mivel az elektromos autók iránti kereslet nő.
A világ legértékesebb és legerősebb márkáinak Global 500 2023 rangsora mellett a Brand Finance a davosi Világgazdasági Fórumon a Nemzetközi Reklámszövetséggel együttműködve elindítja a “Brand Finance Sustainability Perceptions Index“-et is. Ez a jelentés feltárja, hogy az olyan nagy globális márkák, mint az Amazon, a Tesla, az Apple és a Google, akik dollármilliárdokkal rendelkeznek, hogy gondosan kezelik-e a fenntarthatóság iránti elkötelezettségüket.
( onBRANDS – Brand Finance )