2023. december 13-án megtartotta tisztújító közgyűlését a markertingszakma egyik legfontosabb hazai szervezete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). Az összegyűlt ügynökségi vezetők egybehangzóan újraválasztották Blaskó Nikolett korábbi elnököt, akinek elnöksége alatt a szövetség az egyik legerősebb periódusát zárta, valamint Mező Lászó és Varga Gábor alelnököket.
Bende Bori 15 év után leköszön, a főtitkári feladatokat Csizmadia Diána veszi át.
Még az év végi hajrában megtartotta a MAKSZ a soron következő tisztújító közgyűlését. Módosult az az alapszabályzat, és mostantól 4 évre kaptak mandátumot az elnökség tagjai az eddig 2 év helyett. A hosszabb megbízatást a kiszámítható, stabil építkezés biztosítása indokolta.
A közgyűlés egybehangzóan újraválasztotta Blaskó Nikolett korábbi elnököt,
aki megköszönve a bizalmat elnöki beszámolójában elmondta: az új elnökség felállásával, a szervezeti struktúra átalakításával, a munkacsoportok felállításával, valamint a MAKSZ anyagi helyzetének megerősítésével 2022/23-as periódus az alapozás időszaka volt. 2024-től az építkezés időszaka következik, egy stabil, mandátumában meghosszabbított elnökség az új főtitkár támogatásával még erőteljesebben, új programok indításával tudja megvalósítani a MAKSZ hitvallását, hogy a szakmáért tenni akaró ügynökségek legjava együtt jövőtállóvá és fenntarthatóvá tegye a kommunikációs iparágat. Fontos lépés a két szekció még erősebb szakmai összefogása, amely további utakat nyit meg a MAKSZ szakmai erejében lévő potenciál kiaknázására.
A megújulással járó megnövekedett feladatok és működési költségek fedezésére előterjesztett tagdíjreformot szintén egyhangúlag fogadta el a közgyűlés.
Az elnöki beszámoló kitért arra, hogy a szövetség tagjai és az iparág érdekében folyamatossá vált az együttműködés a szakmai társszervezetekkel, azaz az MMSZ-szel, az MRSZ-szel, az ÖRT-vel és a DIMSZ-szel és az IAA-val. MAKSZ képviseletében Blaskó Nikolett elnök idén nyáron 8 év kihagyás után újraélesztette az Elnökök Reggelije formátumot, ami rendszeres fórumként köti össze a szakszövetségek vezetőit további együttműködési területeket keresve.
Mező László, a médiaszekció elnökeként beszámolt arról, hogy a szekciója összehangolt, aktív érdekképviseleti munkát végzett. Az idei év során nagy erőfeszítéseket tettek a működési normák és szabályok, a HR, a kommunikáció, a tenderezés, a közös beszerzések szabályozásában, az irányelvek lefektetésében, az iparági szakértőkkel történő egyeztetések megkezdésében. A meghatározott célokban elért eredmények csak tovább erősítik a szekció egységét és sikeres együttműködését, ezáltal sikerült megerősíteni a szekció és rajta keresztül a MAKSZ szakértői pozícióját.
A non-média szekció elnöke, Varga Gábor kiemelte, hogy az elmúlt két évben jelentős eredményeket értek el: idén a KRU (a MAKSZ utánpótlásprogramja) zászlóshajója, a Young Cannes Lion előválogatójának összes kategóriagyőztese elutazhatott Cannes-ba, nagy érdeklődéssel és teltházzal zajlott a Portfólió Day; 2024-ben pedig minden korábbinál erősebb és gazdagabb formában folytatódik az utánpótlás erősítése, meglévő és új programokkal. Az elnök elmondta, hogy a MAKSZ M-lista munkacsoportnak sikerült a tavalyi év során szakmai egységre jutni a Kreatív Magazinnal és megoldani a “Lista kérdést”. Tavaly a Kreatívval kötött megegyezés keretében pedig létrejött az első közös digitalis szakmai verseny a Pixel Perfect Award.
A MAKSZ operatív irányításában változás történik: Bende Bori 2023. december 31-ével, saját kérésére, közös megegyezéssel lemond főtitkári megbízatásáról és 2024 január 1-től projekt alapú megbízás keretében fogja ellátni elsősorban az Arany Penge kreatív fesztivál teljes előkészítését, lebonyolítását, valamint a MAKSZ utánpótlás programjának, a KRU-nak a leszervezését. “Bori évtizedek óta a MAKSZ szíve, lelke volt; ezúton is óriási köszönet és hála mindenért, amit a MAKSZ-ért, értünk, az iparágért tett.” – búcsúztatta a közgyűlésen Blaskó Nikolett.
A MAKSZ új főtitkára 2024. január elsejétől Csizmadia Diána lesz,
aki 2023. Q4-től már bekapcsolódott a folyamatban lévő projektekbe, és közösen dolgozott Borival: “Több mint 21 év médiaügynökségi múlttal és évitizedes vezetői tapsztallattal a hátam mögött tudatosan döntöttem úgy, hogy az üzleti frontvonalból ellépve a szakma szolgálatába állítom a megszerzett tudásom és tapasztalatom. Mélyen hiszek az ügynökségi szaktudás piacformáló erejében, az új generációknak is vonzó többdimenziós ajánlatában, a valódi partneri viszony multiplikáló képességében, de abban is, hogy a szakmának együtt kell dolgoznia azért, hogy ez általánosan elfogadott legyen. Egy különösen volatilis időszakban kell megtalálni a választ a kihívásokra, egy különösen bizonytalan időszakban kell jövőállóvá válni. A közös célunk mindehhez, hogy a MAKSZ az egész kommunikációs ügynökségi szcénát képviselő és összekötő modern és aktív szövetség legyen; erős kapcsolatokkal az ökoszisztéma minden szereplőjével. Megtisztelő és nagy örömmel tölt el, hogy egy ambiciózus és elhivatott tagság bízott meg a szövetségi munka következő szintre emelésével.”
Csizmadia Diána a 2001-2023. januárja között a IPG Mediabrands különböző ügynökségeinél szerzett mély médiaügynökségi tapasztalatot, az utolsó években az Initiative, majd a UM operatív vezetőjeként felelt az ügyfélkapcsolati és szakmai területért, szervezet- és szolgáltatásfejlesztésért, tendermenedzsmentért.
A közgyűlés megválasztotta új elnökségét és felügyelő bizottságát, két új tag kezdi meg a munkát: a non-média szekció új elnökségi tagja Csurgó Balázs, a Havas Group Hungary ügyvezető igazgatója, a felügyelőbizottságba pedig Péntek Tamás, a Dentsu pénzügyi igazgatója csatlakozik.
A következő négy évben 13 fős elnökséggel, 1 fő tanácsnokkal és 3 fős felügyelőbizottsággal dolgozik a szervezet:
- Blaskó Nikolett MAKSZ elnök CEO (ACG)
- Mező László MAKSZ alelnök, médiaszekció elnök CEO (Mediacom)
- Varga Gábor MAKSZ alelnök, non-media szekció elnök, Chief Client Officer (Publicis Groupe Hungary)
- Bölcs Ádám MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (Well)
- Csurgó Balázs MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (Havas Group Hungary)
- Galácz Karolina MAKSZ non-media elnökségi tag, Executive Creative Director (VML)
- Horváth Rita MAKSZ médiaszekció elnökségi tag, Chief Media Officer (Publicis Groupe Hungary)
- Kubicskó András MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (McCann Erickson)
- Marosi Gergő MAKSZ non-media elnökségi tag, Chief Creative Officer (Mito)
- Radácsi Pál MAKSZ non-media elnökségi tag, ügyvezető igazgató (BoEvent)
- Szabó Edina MAKSZ médiaszekció elnökségi tag, managing director (OMD)
- Szerényi Zsuzsanna MAKSZ non-media elnökségi tag, Chief Executive Officer (Greenroom)
- Vaszary Ádám MAKSZ non-media elnökségi tag, managing director (Positive Adamsky)
- Dr. Megyer Örs tanácsnok
- Antalffy Zoltán Felügyelő Bizottság tagja pénzügyi és operatív igazgató (Café Reklám)
- Elek Annamária Felügyelő Bizottság tagja CFO (Mindshare)
- Péntek Tamás Felügyelő Bizottság tagja Chief Financial Officer (Dentsu)
A megnövekedett taglétszám és szakmai programok ellátása érdekében a Főtitkár mellett a jövőben további 2 fő projekt managerrel bővül a MAKSZ Titkársága.
( onBRANDS )