“HANYATLÓBAN A KÖZÖSSÉGI MÉDIA”

Valóban?

A közösségi platformokon zajló nyüzsgés alapján nem ezt tapasztalom. Persze nem is arról van szó, hogy érdeklődés híján bezárna a Facebook, vagy a LinkedIn (még az egy ideje már X álnéven, zuhanórepülő-üzemmódban működő Twitter esetében sem várható ez), hanem arról, hogy

a közösségi platformok már nem szállítanak tömegesen felhasználókat a híroldalakra és a céges “honlapokra” (helyesen: webhelyekre).

A híroldalak foglalkozzanak a maguk bajával, mi nézzük a céges honlapokat!  A közösségi média felfutása óta megszokottá vált, hogy a látogatók jelentős része a közösségi platformokról érkezik, így a digitális marketing is szinte a közösségimédia-marketinggel vált azonossá. Az elmúlt 2 évben több szakértő is felhívta rá a figyelmet, hogy a közösségi platformokról szerzett “referral traffic” rohamosan csökken. A Marketing Insider Group saját kutatásai szerint ma ez a forgalom egy átlagos céges “honlap” teljesen forgalmának legfeljebb 2 százalékát hozza.

Nagy bajban van tehát az a cég, amelyik még mindig a szocmédiára alapozza a leadszerzést.

A saját média rehabilitálása

Ha a honlapra érkező forgalomnak legfeljebb csak 2 százalékát teszik ki a közösségi médiából érkezők, honnan jönnek a többiek? Az rövid (és sokak számára sokkoló) válasz:

az organikus keresésekből.

Ahhoz persze, hogy a keresők találjanak is valamit, tartalomra van szükség. Sok tartalomra.

Honlap – blog – hírlevél (email). Igen, a “saját média” klasszikus triója. Ideje elővenni a tartalommarketing alapkönyveit! Persze továbbra is érvényes a mondás: nem minden tartalom, ami annak látszik. Nem érdemes nekilátni “robotolni”, vagyis kizárólag ChatGPT segítségével blogposztokat, hírleveleket gyártani. A következő években elárasztanak minket az MI-vel készített, érdektelen tartalmak, ezzel együtt felértékelődnek a véleményt, elemzést, összefüggéseket is tartalmazó “kézműves” tartalmak. Szerinted melyik hozza a több vevőt?

Mi lesz a szocmédiával?

A “nem vész el, csak átalakul” ez a közösségi platformok esetében is érvényesül:

leadszerző képességük ugyan csökken, de a márkaépítés és a bevonódás szempontjából továbbra is fontosak maradnak.

A szocmédiás munkát azonban a junior marketingesektől egyre inkább átveszik a robotok.

(A szerző: Pécsi Ferenc, ContentPlus co-owner)