Az Apple ebben az évben kivételes márkaértéknövekedést ért el, 219 milliárd USD-vel (74%-kal) 517 milliárd USD-ra nőtt, és óriási különbséggel visszaszerezte a világ legértékesebb márkája címét.
A Brand Finance vezető márkaértékelési tanácsadó cég minden évben 5000 legnagyobb márkát tesz próbára, és több mint 100 jelentést tesz közzé, rangsorolva a márkákat az összes szektorban és országban. A világ 500 legértékesebb és legerősebb globális márkája szerepel az éves Brand Finance Global 500 2024 rangsorban .
Az Apple figyelemreméltó márkaértéknövekedést ért el, még akkor is, ha az iPhone mennyiségi részesedése nagymértékben leállt, mivel az új piacok felkutatására, az ökoszisztéma kiterjesztésére és a nagyobb értékű iPhone-okra való frissítés ösztönzésére irányuló stratégiája rendkívül hatékony volt. Az Apple megőrizte domináns pozícióját a prémium okostelefonok piacán, 71%-os részesedéssel.
„Az Apple a stratégiai diverzifikáció és prémiumnövelés révén növelte márkaértékét, az iPhone-eladásoktól való erős támaszkodástól a hordható eszközök és szolgáltatások, például az Apple TV-előfizetések felé mozdult el. Kutatásunk szerint a válaszadók több mint 50%-a drágának tartja, de elismerik, hogy az Apple megéri az árát, ami megerősítette a márka azon képességét, hogy árprémiumot követeljen. – nyilatkozott David Haigh, a Brand Finance elnök-vezérigazgatója.
A Brand Finance kutatása jelentős nyereséget talált a mesterséges intelligencia fejlesztésébe sokat fektetett márkák körében, így az NVIDIA (a márka értéke 163%-kal 44,5 milliárd USD-ra nőtt) a világ leggyorsabban növekvő márkája lett. A Microsoft (a márka értéke 78%-kal 340,4 milliárd USD-ra nőtt) szintén lenyűgöző márkaértéknövekedést ért el, két helyet ugrott fel a 2. helyre.
A Brand Finance kutatása szerint az NVIDIA a mesterséges intelligencia terén a chipek kulcsszállítója, rendkívül innovatívnak tekintik, miközben az ismertség, a megfontolás és az ajánlások szintje évről évre nőtt. A márka általános teljesítménye szilárdan az NVIDIA-t az AI chipek piacának éllovasává teszi, bizonyítva az innováció és a piaci alkalmazkodás közötti sikeres egyensúlyt.
A Deutsche Telekom (a márka értéke 17%-kal, 73,3 milliárd USD-ra nőtt) a világ legértékesebb távközlési márkája lett, megelőzve a Verizont (a márka értéke 6 százalékkal 71,8 milliárd USD-ra nőtt). Világviszonylatban a 9. helyen álló Deutsche Telekom a legértékesebb európai márkaként is vezet.
A Deutsche Telekom hálózati erősségéből fakadó vásárlói lendület növelte a csoport szolgáltatási bevételeit, míg a sikeres európai üvegszálas kiépítés és az Egyesült Államokban az 5G vezető szerepe javította a kapcsolódási megítélést. A Brand Finance kutatás rávilágít a Deutsche Telekom vezető szerepére az ügyfél-elégedettségi mutatók terén, és a Brand Strength Index 83/100-ra emelkedett. Ezt a következetes globális márkamegjelenítést megerősíti a Deutsche Telekom márka egységes globális bevezetése a “connecting your world” szlogennel, Globális Márkastratégiáját fokozó nemzetközi összpontosítással és vásárlói nézőponttal.
A Tesla (márkaértéke 12%-kal 58,3 milliárd dollárra csökkent) kiesett a top 10-ből, és a 18. helyre esett vissza a rangsorban. A Teslának kárt okozott a kínai elektromos járművek piacán való nagy kitettsége, és a BYD (a márka értéke 20%-kal 12,1 milliárd USD-ra nőtt) most megelőzte a Teslát, és a világ legnagyobb elektromos járműgyártójává vált. Míg a Tesla márka ereje összességében továbbra is magas, AAA- minősítésű, a Brand Finance kutatása jelentős visszaesést mutat a hírnévben. A Tesla szoros kapcsolata Elon Muskkal, egy vitatott vezető személyiséggel, további kockázatot jelent a márka hírnevére nézve.
A BYD nagyobb termelési volumene ellenére is a Tesla márkaértéke ötszöröse a BYD-nek. Ez kiemeli a márkák, mint vállalati eszközök tartós jelentőségét, lehetővé téve a Teslának, hogy árprémiumot tudjon elérni, támogassa vállalati értékét, és potenciálisan ösztönözze a megújuló növekedést.
A TOP 500 LEGÉRTÉKESEBB MÁRKA – BRAND FINANCE 2024 ITT!
( onBRANDS )