STARBUCKS KÁVÉKÖLTŐK

Generációk közti pábeszédre ösztönöz a Starbucks irodalmi pályázata.

Idén hatodik alkalommal kerül kiírásra a Starbucks Kávéköltők pályázat, ebből az alkalomból pedig a kávézólánc egy Spotify listával is készül, amelyen a korábbi összes döntős versét meg lehet hallgatni. A Starbucks Magyarország versíró versenyének 2024-es témája „Generációk egymás közt”, amellyel egy aktuális és gyakorlatilag mindenkit érintő társadalmi ügyre, az eltérő gondolkodású generációk kapcsolatára hívja fel a figyelmet. Jelentkezni 2024. február 22. és március 24. között lehet. A pályázat során a Starbucks harmadik alkalommal működik együtt a Fiatal Írók Szövetségével (FISZ), akik a nyertes számára részvételi lehetőséget biztosítanak nyári táborukban.

A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett Starbucks kávézólánc, a korábbi évekhez hasonlóan, idén is olyan témát választott irodalmi pályázatához, amely aktuális szociális- és kulturális kérdésekre keresi a válaszokat, ennek köszönhetően pedig sokakat megmozgat. Olyan versekkel lehet pályázni, amelyek a különböző – X, Y, Z és Alfa – generációk közti kapcsolatról szólnak. Megjelenhet bennük például, hogy miként viszonyulnak egymáshoz, milyen közös élményeik vannak, miben különböznek és miben hasonlítanak, hogyan kezelik a konfliktusaikat, őrzik a tradíciókat, mi jellemzi a kapcsolatukat akár családi, munkahelyi, iskolai vagy más emberi vonatkozásban.

„Nagy örömmel tölt el minket, hogy idén hatodik alkalommal rendezhetjük meg irodalmi pályázatunkat. A mostani téma ráadásul rendkívül közel áll a Starbucks-élményhez. A „Jó, hogy itt vagy” szlogenünkben is benne van, hogy kávézóink tárt ajtókkal várják a jóleső beszélgetések kedvelőit, a baráti vagy épp üzleti találkozókra érkezőket, a csendes magányra vagy épp közös tanulásra vágyókat, az ismerkedőket és a sztorizgatósokat egyaránt, generációtól függetlenül. Az elmúlt öt év tapasztalatai alapján bízunk benne, hogy kreatív és értékes versek fognak érkezni a pályázatunkra, amelyek valóban rávilágítanak a generációk közti párbeszéd fontosságára” – mondta Nyéki Fanni, a Starbucks hazai brand managere.

A Starbucks Kávéköltők verspályázaton minden lelkes irodalmár részt vehet, egy magyar nyelven írt, nyomtatásban még meg nem jelent, illetve nyilvánosságra más formában sosem hozott, maximum 4000 karakter hosszú irodalmi művel.

A Starbucks Magyarország elsősorban a költészet világában még kevésbé jártas, de annál lelkesebb hazai tehetségek szárnybontogatását kívánja támogatni és értékes nyereményekkel díjazni. A döntőbe jutott pályázók Starbucks ajándékcsomagot és a Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) által felajánlott értékes könyvcsomagot nyernek, a kiírás győztese pedig részt vehet a FISZ irodalmi nyári táborában is.

A pályázatra beérkezett verseket a már jól ismert zsűri értékeli, a Fiatal Írók Szövetségének képviseletében Seres Lili Hanna költő, Pion István magyar költő, slammer, újságíró, szerkesztő, és Csalár Bence nemzetközileg elismert divatújságíró és kreatív szakember.
( onBRANDS )