ÉRZÉKENYÍTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN

Egyetemi érzékenyítő kurzust indít közösen az Egyenlítő Alapítvány és az International Business School.

A 2024/25-ös tanévben az Egyenlítő Alapítvány az IBS-sel közösen érzékenyítő egyetemi kurzust indít. A kurzus létrejöttét a Coca-Cola támogatja.

Az érzékenyítő kurzus a pályakezdés előtt álló fiataloknak szól, hogy jövendő karrierjük során keressék a diverzifikált munkahelyi közeget, álljanak ki a sokszínűség mellett, felismerjék és meg tudják oldani azokat a munkahelyi helyzeteket, amelyek sértik a nemet, etnikumot, származást, kulturális-, vallási- különbözőséget vagy fogyatékosságot.

A tananyagot, az Egyenlítő Alapítvány szakértői állították össze az Alapítvány szakmai, kutatási anyagaira alapozva. Az Alapítvány az elmúlt három évben nagyvállalati környezetben tartott érzékenyítő tréningeket, több mint 200 részvevőnek.

„Az IBS -sel indított érzékenyítő kurzus egy Pilot program. Célunk, hogy a többi egyetemen is része legyen a pályakezdő fiatalok képzésének. A vállalati közegben azt tapasztaltuk, hogy az érzékenyítés jól működik, hosszú távon beépül a céges kultúrába. Azt gondolnánk, hogy azt kell megtanítani, hogyan kezeljük a minket vagy a környezetünkben lévőket ért atrocitásokat. De első lépésként fel kell tudnunk ismerni ezeket a helyzeteket a magunkban rejlő vagy minket érő rejtett előítéleteket, csak utána tudunk vele hatékonyan valamit kezdeni” – osztotta meg tapasztalatait Heal Edina, az Egyenlítő Alapítvány elnöke.

„A rejtett előítéletekkel való foglalkozás, ezek tudatosítása, racionálisan és emberileg is jobb munkahelyi döntéseket eredményez. Nő a munkatársak közötti kollaboráció, együttműködési hajlam. Megtanulják kezelni és szeretni a különbözőségeket és nem ellenállni neki” – osztja meg gyakorlati tapasztalatait Heal Edina.

Magyarország legismertebb munkahelyi egyenlőséggel foglalkozó közhasznú alapítványa, az Egyenlítő alapítvány 12. alkalommal rendezte meg konferenciáját az idei nemzetközi nőnapon, ahol a kurzus elindulását bejelentették. Az idei konferencia közös gondolkodásának alapja a gyermekeink jövője volt.

„Folyamatosan teszünk azért, hogy jobb helyen legyenek a gyermekeink. Az IBS hallgatóinak 70% -a külföldi, multikulturális közegben tanulunk és tanítunk, heterogén a hallgatói sereg, a különbözőség a mindennapjaink része. Ezért is gondoltuk fontosnak a kurzus elindítását. Mindig lehet gyakorlatiasabban, konkrét példákkal megmutatni a valóságot, ebben találtuk meg az Egyenlítő Alapítványt, tapasztalt partnerként. Nálunk elfogadásban és békében egymás mellett ülnek azoknak a nemzeteknek a gyermekei, akik a globális nagypolitikai színtéren egymás ellenfelei. Bízunk benne, hogy ez a kurzus még inkább hozzásegíti őket a hétköznapi életben felmerülő, különbözőségekből adódó problémák megoldására” – mondta Rácz Márton, az International Business School rektorhelyettese.

„A Coca-Colánál a sokszínűség, a méltányosság és a befogadó szemléletmód alapértékeink közé tartoznak. Márkakommunikációnkban és munkáltatóként is inspiráljuk és támogatjuk a befogadó szemléletmódot. Különösen fontosak azok a törekvéseink, amelyekkel a kollegáinkat szeretnénk támogatni abban, hogy egyenlő esélyekkel induljanak az egyes munkakörökben – kortól, nemtől, származástól, kulturális hovatartozástól függetlenül. Nagyon örülünk, hogy lehetőségünk van most egy olyan programot támogatni, amelynek célja, hogy a sokszínűség és az egyenlőség eszméjét az egyetemista generációhoz juttassa el. Bízunk abban, hogy a programban részt vevők hasznos készségekkel lépnek majd a munkaerőpiacra” -tette hozzá Szalóky Tóth Judit, a Coca-Cola magyarországi vállalati kapcsolatok, kommunikációs és fenntarthatósági igazgatója.
( onBRANDS )