KI HOZ NEKEM ÜZLETET?

Kutatási eredmények támasztják alá, milyen nagy szerepe van a személyes kapcsolatoknak az üzlet világában.

Az Eventbrite által végzett felmérés szerint az emberek 95%-a úgy gondolja, hogy a digitális kommunikáció ellenére a hosszú távú üzleti kapcsolatok kialakításához elengedhetetlen a személyes kontaktus. 

A LinkedIn által közölt kutatásban kiemelik, hogy a vállalkozások több mint 80%-a jelentős részben a networking tevékenységeken keresztül szerez új ügyfeleket.

Honnan ered a networking?

A modern értelemben vett networking hazája az Egyesült Államok és „születésének” időpontja az 1900-as évek elejére tehető, amikor is a vállalkozók és üzleti szakemberek rájöttek, hogy

a sikeres üzleti tevékenység egyik kulcsa a széles körű személyes és professzionális kapcsolatok hálójának kiépítése.

Az első professzionális networking csoportok és szervezetek – mint például a Business Network International (BNI) – az 1980-as években kezdték el tevékenységüket. Mondhatjuk, hogy ez volt a networking virágkora. Ezeknek a szervezeteknek a célja a vállalkozók közötti kapcsolatépítés és az üzleti lehetőségek megosztása volt. Azóta a networking egyre inkább elterjedt globális szinten is, különösen az internet és a közösségi média platformok népszerűségének emelkedésével.

Európában, különösen az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, és a skandináv államokban is jelentős a networking kultúrája, bár az üzleti etikett és a kapcsolatépítés módjai országonként eltérnek.

Összességében elmondható, hogy

a networking mint globális jelenség, számos kultúrában bevett gyakorlattá vált,

és a sikeres üzleti tevékenység nélkülözhetetlen részét képezi világszerte. 

Mi is ez pontosan?

A networking röviden, egy olyan stratégiai eszköz, ami lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy új kapcsolatokat építsenek ki, meglévőket ápoljanak, és ezáltal új üzleti lehetőségeket teremtsenek.

Magyarországon a networking mint az üzleti stratégia része, az 1990-es években, a rendszerváltás után kezdett elterjedni. Ma már elmondhatjuk, hogy viszonylag sokan élnek vele. Akik pedig nem, azok a networkingről keringő tévhitek és aggályok miatt.

Tények és tévhitek

Sok vállalkozó gondolja úgy, hogy a networking az extrovertált üzletemberek játéka és senki másnak nincs helye ezen a platformon. Valóigaz, hogy a nyitottabb személyiségtípusba tartozó vállalkozók könnyebben alkalmazzák a networking trükkjeit, de fontos kiemelni, hogy a tanulás lehetősége mindenki számára adott, és nem attól válunk „értékes kapcsolattá”, hogy hány viccet mesélünk egy üzleti konferencián.

Ami szintén kiveszi a szelet a networking szervezetek vitorlájából, az az a tény, hogy időt kell szánni a kapcsolatépítésre! Túl időigényesnek azonban mégsem mondanánk, hiszen a befektetett energia – amennyiben jól csináljuk – megtérül!

Hasznos tanácsok

Aadunk most néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan érdemes belevágni:

  • Bármilyen üzleti rendezvényre mész, legyen nálad elegendő névjegykártya! A digitális névjegykártyák aranykorukat élik, de jó, ha tudsz róla, sokan preferálják még mindig a papír alapút.
  • Használd a “memóriafogas” technikát, ami segít abban, hogy könnyebben megjegyezd az új ismerősöd nevét és a legfontosabb információkat.
  • Legyél emlékezetes! – könnyebb megjegyezni valakit, akinek az öltözékében van valami különleges.
  • Tegyél jó első benyomást azáltal, hogy őszinte érdeklődést mutatsz!

Ha igazán bele akarsz merülni a networking világába, ne hagyd ki Magyarország legnagyobb networking eseményét, a Nemzetközi Networking Konferenciát, amely március 21-én kerül megrendezésre a Budapesti Kongresszusi Központban.

Ez a rendezvény kihagyhatatlan azok számára, akik már magas színvonalon űzik a networkinget, és remek gyakorlópálya azoknak, akik csak most kezdik. A netwoking szekciót minden alkalommal egy előadás követi, így nem csak a kapcsolatépítésben fejlődhetsz, de cégnövekedés és AI témakörben is rengeteg hasznos információt szívhatsz magadba.

Jegyárak és részletes program ITT.
( onBRANDS )