Az Eventbrite által végzett felmérés szerint az emberek 95%-a úgy gondolja, hogy a digitális kommunikáció ellenére a hosszú távú üzleti kapcsolatok kialakításához elengedhetetlen a személyes kontaktus.
A LinkedIn által közölt kutatásban kiemelik, hogy a vállalkozások több mint 80%-a jelentős részben a networking tevékenységeken keresztül szerez új ügyfeleket.
Honnan ered a networking?
A modern értelemben vett networking hazája az Egyesült Államok és „születésének” időpontja az 1900-as évek elejére tehető, amikor is a vállalkozók és üzleti szakemberek rájöttek, hogy
a sikeres üzleti tevékenység egyik kulcsa a széles körű személyes és professzionális kapcsolatok hálójának kiépítése.
Az első professzionális networking csoportok és szervezetek – mint például a Business Network International (BNI) – az 1980-as években kezdték el tevékenységüket. Mondhatjuk, hogy ez volt a networking virágkora. Ezeknek a szervezeteknek a célja a vállalkozók közötti kapcsolatépítés és az üzleti lehetőségek megosztása volt. Azóta a networking egyre inkább elterjedt globális szinten is, különösen az internet és a közösségi média platformok népszerűségének emelkedésével.
Európában, különösen az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, és a skandináv államokban is jelentős a networking kultúrája, bár az üzleti etikett és a kapcsolatépítés módjai országonként eltérnek.
Összességében elmondható, hogy
a networking mint globális jelenség, számos kultúrában bevett gyakorlattá vált,
és a sikeres üzleti tevékenység nélkülözhetetlen részét képezi világszerte.
Mi is ez pontosan?
A networking röviden, egy olyan stratégiai eszköz, ami lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy új kapcsolatokat építsenek ki, meglévőket ápoljanak, és ezáltal új üzleti lehetőségeket teremtsenek.
Magyarországon a networking mint az üzleti stratégia része, az 1990-es években, a rendszerváltás után kezdett elterjedni. Ma már elmondhatjuk, hogy viszonylag sokan élnek vele. Akik pedig nem, azok a networkingről keringő tévhitek és aggályok miatt.
Tények és tévhitek
Sok vállalkozó gondolja úgy, hogy a networking az extrovertált üzletemberek játéka és senki másnak nincs helye ezen a platformon. Valóigaz, hogy a nyitottabb személyiségtípusba tartozó vállalkozók könnyebben alkalmazzák a networking trükkjeit, de fontos kiemelni, hogy a tanulás lehetősége mindenki számára adott, és nem attól válunk „értékes kapcsolattá”, hogy hány viccet mesélünk egy üzleti konferencián.
Ami szintén kiveszi a szelet a networking szervezetek vitorlájából, az az a tény, hogy időt kell szánni a kapcsolatépítésre! Túl időigényesnek azonban mégsem mondanánk, hiszen a befektetett energia – amennyiben jól csináljuk – megtérül!
Hasznos tanácsok
Aadunk most néhány tippet azzal kapcsolatban, hogyan érdemes belevágni:
- Bármilyen üzleti rendezvényre mész, legyen nálad elegendő névjegykártya! A digitális névjegykártyák aranykorukat élik, de jó, ha tudsz róla, sokan preferálják még mindig a papír alapút.
- Használd a “memóriafogas” technikát, ami segít abban, hogy könnyebben megjegyezd az új ismerősöd nevét és a legfontosabb információkat.
- Legyél emlékezetes! – könnyebb megjegyezni valakit, akinek az öltözékében van valami különleges.
- Tegyél jó első benyomást azáltal, hogy őszinte érdeklődést mutatsz!
Ha igazán bele akarsz merülni a networking világába, ne hagyd ki Magyarország legnagyobb networking eseményét, a Nemzetközi Networking Konferenciát, amely március 21-én kerül megrendezésre a Budapesti Kongresszusi Központban.
Ez a rendezvény kihagyhatatlan azok számára, akik már magas színvonalon űzik a networkinget, és remek gyakorlópálya azoknak, akik csak most kezdik. A netwoking szekciót minden alkalommal egy előadás követi, így nem csak a kapcsolatépítésben fejlődhetsz, de cégnövekedés és AI témakörben is rengeteg hasznos információt szívhatsz magadba.
Jegyárak és részletes program ITT.
( onBRANDS )