Közzétette a PREXA (PR Excellence Awards) shortlist-jét a Magyar PR Szövetség. Összesen 40 döntőst választott ki a hazai szakemberekből álló előzsűri. A kiválasztott pályázók a döntőben főzsűri előtt mutathatják be kampányaikat június 10-én a MOL Campuson, a nemzetközi kategóriában beérkezett pályamunkákat egy nemzetközi zsűri fogja értékelni. A zsűritagok a prezentációk után döntenek a nyertesekről, az eredményeket az MPRSZ június 26-án hirdeti ki.
PR területek alapján
Általános hírnévmenedzsment
1. Noguchi & Peters: Nézd meg, mennyit kérnek mások! – Profession.hu a bértranszparenciáért
Megbízó: Profession.hu | Társpályázó: Friendly™ Creative Innovation Space
Leírás: A Profession.hu évek óta következetesen képviselte a bértranszparencia fontosságát a magyar munkaerőpiacon. Az állásjelentkezések országos szinten tapasztalható visszaesésére reagálva ezt a témát vittük el egy új célközönségnek integrált kampányunkban: merész üzeneteinkkel a passzív álláskeresőket mobilizáltuk.
2. Próbakő Kommunikáció: LEO 10 év – Szeretem a szakmám
Megbízó: Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége (LEO)
Leírás: 2013-ban megalakult a LEO FM, melynek már a kezdetektől célja, hogy az FM szektort és a benne rejlő karrierlehetőségeket ismertebbé tegye. Éppen ezért életre hívtuk a Szeretem a szakmám szakiskola pályázati rendszert, amire a szakmát tanuló diákok jelentkezhetnek: csapatban dolgozva kell videót készíteniük, kreatív módon bemutatva, miért szeretik azt a szakmát, amit tanulnak. Mindez nagyköveti programmal és szaktanári tanácsadó testület kiépítésével egészül ki.
3. Salt Communications: Work in progress – A megújuló veszprémi várnegyed népszerűsítése
Megbízó: Veszprémi Főegyházmegye
Leírás: Megbízónk, a Veszprémi Főegyházmegye arra kérte fel ügynökségünket, hogy az országos közvélemény számára tegyük ismertté e nagyszabású, 2020 és 2025 között tartó beruházást.
Feladatunk volt, hogy közelebb hozzuk az emberekhez azokat az építészeti, műemléki és szakrális kincseket, amelyeket a restaurátorok, régészek, építészmérnökök évekig tartó munkájának köszönhetően méltó állapotban és környezetben tekinthetnek majd meg a helyiek és a Veszprémbe látogatók.
Issuemanagement / Specifikus hírnévmenedzsment
- Noguchi & Peters: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg!
Megbízó: McDonald’s Magyarország
Leírás: 1988-ban nyílt meg Budapest belvárosában az első magyar McDonald’s étterem. Ez nem csak egy cég érkezését, hanem magát a nyugatot, a szabadságot; az egymás után nyíló éttermek pedig sok felejthetetlen élmény helyszínét jelentették. Annyira megszerettük őket, hogy becenevet is kaptak: Meki.
A hosszú évek alatt azonban a mi viszonyunk is megváltozott a McDonald’s-szal, a közvetlenségből és optimizmusból egy kicsit szürkébb, praktikus kapcsolat maradt meg. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a 35. szülinapot a régi közös emlékek összegyűjtésével és újak teremtésével ünnepeljük meg.
2. Robert Bosch Kft.: Bosch x Richter Innovátorok Napja – Egy asztalnál a mesterséges intelligenciával
Társpályázó: Richter Gedeon Nyrt. 50%
Pályázat bemutatása : Robert Bosch és Richter Gedeon egy napon születtek, és innovációikkal jobbá tették a világot. A két elismert innovátor előtt tisztelegve a Bosch és a Richter hagyományteremtő módon egy olyan rendezvényt hozott létre, mely az innováció ünnepévé kíván válni az elkövetkező évek során. 2023-ban az esemény vezérfonala a mesterséges intelligencia volt, eköré épültek a szakmai előadások, a kerekasztal-beszélgetések és az interaktív kiállítás is.
3. Well PR: Gábor Dénes Egyetem névváltás és felvételi kampány 2023.
Megbízó: Gábor Dénes Egyetem | Társpályázó: Max and Future
Leírás: A Gábor Dénes Főiskola 2023. február 1-től egyetemi státuszt kapott. A névváltást és teljes arculatváltást a felvételi kampány idején – sőt annak hajrájában – úgy kellett kommunikálnunk, hogy az ne okozzon zavart az intézménybe jelentkezőkben, valamint az egyetemi rang még vonzóbb legyen számukra.
A 2023/24-es felvételi kampány egyben az első lépés volt egy hosszú távú reputációépítési folyamatban.
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése
- Avantgarde Public Relations: Chio x Compact TV – A NemZedék
Megbízó: Intersnack Magyarország Kft. (Chio)
Leírás: A Z generáció számtalan nehézséggel küzd, de ezekkel sokszor magukra maradnak, mert nem tudják megfelelően átadni a gondolataikat és a legtöbben nehezen értik meg őket. Fontosnak érezzük bemutatni a Gen Z-t, és közelről megvizsgálni, milyen problémákkal állnak szemben. Célunk, hogy alternatívát mutassunk Z generáció számára a digitális világon túl, és elősegítsük azt, hogy a különböző generációk ne csak beszéljenek egymáshoz, hanem beszélgetést kezdeményezzenek egymással a Z generációt érintő kihívásokról. Legyen a Chio a híd a Z generáció és az idősebb generációk között!
2. Avantgarde Public Relations: Az élet egy utazás. Tegyük biztonságossá!
Megbízó: Bridgestone Tatabánya
Leírás: A Bridgestone hazánk magas baleseti statisztikái miatt programsorozatot indított, hogy abroncsgyártóként felhívja a figyelmet a biztonságos közlekedésre. A kampány során a tatabányai gyár dolgozóin keresztül online és offline eszközökkel aktivizáltuk a helyi közösséget kicsiktől nagyokig. Az integrált kampány keretén belül flashmobot, önkéntes zebrafestést és tematikus napot is tartottunk. A tatabányai projekt az Avantgarde Group alá tartozó Premier Hungary Communications szellemi terméke.
3. E.ON Hungária Csoport: E.ON: A Föld bajnokai – Közösségek együtt a zöld jövőért
Leírás: A környezeti és fenntarthatóságra nevelés kis lépésekkel kezdődik, az E.ON pedig abban hisz, hogy a kisebb iskolai vagy óvodai közösségek projektjei is képesek változást előidézni a szűkebb környezetükben. Összefogással minden közösség sokat tehet a fenntartható holnapért, és maradandó értéket teremthet azzal, hogy a gyerekeket környezettudatos tettekre ösztönzi. Ezért hirdettük meg óvodai és iskolai közösségeknek a Föld bajnokai pályázatot, és támogattuk a legjobbakat összesen 25 millió Ft-tal.
4. LWp Kommunikáció: IT-hős vagy kiberbalek? – az ESET edukációs kampánya a kiberbiztonságért
Megbízó: Sicontact Kft. (az ESET termékeinek forgalmazója) | Társpályázó: Sicontact Kft. 50%
Leírás: Magyarország egyik legjelentősebb IT-biztonsági szoftverdisztribútoraként a Sicontact Kft. célja a kiberbiztonsági edukáció. Tegyük láthatóvá a láthatatlan fenyegetést! Nézzünk szembe a kiberveszélyekkel!
2023-ban kétszer egy hónapos kampányt folytattunk IT-hős vagy kiberbalek? néven. Speciális szegmenseket eltérő csatornákon célzott üzenetekkel értünk el. Influencerekkel közösen tudatosítottuk: foglalkozni kell a kiberbiztonsággal, így az edukációtól fokozatosan jutottunk el a cselekvésig.
6. Mediator: Equal Frames – Adjunk nagyobb teret a nőknek!
Megbízó: Műtárgy.com
Leírás: Műtárgyak Éjszakája esemény felvezető kampányában arra hívtuk fel a figyelmet, hogy mennyire alacsony a női művészek reprezentációja a művészeti intézményrendszerben, múzeumokban, galériákban. Az alkalmazott kreatív megközelítés nemcsak teltházas eseményhez, de értékes médiareprezentációhoz is vezetett.
7. Noguchi & Peters: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia
Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.
Leírás: Az aranyér népbetegség, mégis sokan a helyes kezelés helyett tabuként kezelik és nyakatekert megoldásokat választanak, amik megnehezítik a gyógyulást. Az “Aranyér hónap” alkalmából a helyes kezelés fontosságára hívtuk fel a figyelmet az akkor még újnak számító MI segítségével és híres művészek (pl. Van Gogh és Picasso) ikonikus festményeit újraalkottuk: így mutattuk meg, mit észlelhet a betegség következményeiből a külvilág, majd széleskörű edukációt indítottunk a sajtóban és a social mediában.
8. SOS-Gyermekfalu Magyarországi Alapítványa: Árvácskák
Leírás: 7000 gyerek él gyermekotthonban, mert drasztikusan kevés a nevelőszülő. Mit jelent ez? 12 fős lakásokat, ahol napi szinten váltják egymást a nevelők, nincs esély a kötődésre, hónapokig kórházban tartott csecsemőket.
2000 nevelőszülő kell ahhoz, hogy minden szülők nélkül maradt gyerek családban nőhessen fel.
Az SOS Gyermekfalvak kampánya a nevelőszülő szakmát népszerűsíti, bemutatja valós oldalát és rombolja az előítéleteket.
9. Uniomedia Communications: #NemVagyEgyedül #VanSegítség: társadalmi kampány és összefogás a fiatalok mentális egészségéért
Megbízó: Uniomedia Communications
Leírás: A #NemVagyEgyedül #VanSegítség kampány a fiatalok mentális egészségének javítására irányul Magyarországon, válaszul a növekvő mentális egészségi problémákra. A kampány október 10-én indult, és a lelki egészség világnapján hívta fel a figyelmet a segítségnyújtás fontosságára. Az edukatív és érzékenyítő tartalmakat közösségi médiafelületeken, mint a TikTok és Instagram, valamint a hazai sajtóban teszik közzé. A cél, hogy a fiatalok és környezetük elfogadja a segítségkérést, és bővítse a segítségadás lehetőségeit. A kampány nyitott véggel, folyamatosan zajlik, törekedve a közgondolkodás formálására.
10. Universum 8: Örömzene Öt Tengelyen
Megbízó: Máltai Szeretetszolgálat, Waberer’s, Volvo | Társpályázó: Carbon Group Communication Kft. 50%
Leírás: A projekt a Máltai Szeretetszolgálat, a Waberer’s és a Volvo összefogásából jött létre. A Máltai Szimfónia esélyteremtő program zenész gyermekei esélyt kaptak arra, hogy megmutathassák tehetségüket a Zsolnay Fényfesztivál közönségének egy negyven tonnás kamionból kialakított színpadon. A koncertről és az odavezető útról készült ez a motiváló és szívhez szóló kisfilm, mely mindenkit képes megszólítani.
Belső kommunikáció
- Noguchi & Peters: Mutasd meg anyunak! – Különleges anyák napja a Yettel Házban
Megbízó: Yettel Magyarország
Leírás: Gyerekként gyakran előfordul, hogy ellátogathatunk a szüleink munkahelyére, de mi a helyzet fordítva? Tudják a szüleink azt, hogy mi hol és mivel töltjük a mindennapjainkat? Erre a kérdésre igyekeztünk választ adni azzal, hogy anyák napja alkalmából minden Yettel dolgozó anyukáját meginvitáltunk egy különleges programra a Yettel Házba.
PR vezérelt integrált kampány
- ACG Reklámügynökség: Nyiss a fényre és érkezz meg önmagadhoz!
Megbízó: VELUX Magyarország Kft.
Leírás: A VELUX kampánya a természetes napfénnyel és friss levegővel megtöltött otthon és a mentális egészség közötti kapcsolatra hívta fel a figyelmet. A reprezentatív kutatással támogatott kampány során sajtóközleményekkel, szakértők, influencerek segítségével kommunikáltuk az otthoni fény-fókuszú stresszcsökkentés lehetőségeit. Célkitűzés volt, hogy elérés, sajtómegjelenések és összesített médiaérték viszonylatában meghaladjuk az előző évi kampányunk eredményeit, ami kiemelkedő sikerrel valósult meg.
2. KNK PR & MEDIA: Az ICE megérkezett Magyarországra
Megbízó: Törley Pezsgőpincészet Kft.
Leírás: A Törley elsőként vezetett be a magyar piacra egy olyan pezsgőt, amelynek illata és zamata kifejezetten jégkockákra töltve teljesedik ki. A gyártó célja az volt, hogy ezzel új trendet teremtsen.
A termékbevezetést egy rejtélyes PR-kampány indította útjára: a Millenáris Park területén egy hatalmas méretű, jégtömbökből felépített installáció jelent meg. A sajtóban (több mint 10 millió fős eléréssel), a social mediában (több mint 1,8 millió fős eléréssel) futótűzként terjedt a híre.
Végül a sajtó képviselői előtt felfedtük a rejtélyt, egy sajtótájékoztató keretében “kibányásztuk” a jégtömb mélyére befagyasztott Törley Ice palackot, és bemutattuk az új terméket.
3. Noguchi & Peters: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg!
Megbízó: McDonald’s Magyarország
Leírás: 1988-ban nyílt meg Budapest belvárosában az első magyar McDonald’s étterem. Ez nem csak egy cég érkezését, hanem magát a nyugatot, a szabadságot; az egymás után nyíló éttermek pedig sok felejthetetlen élmény helyszínét jelentették. Annyira megszerettük őket, hogy becenevet is kaptak: Meki.
A hosszú évek alatt azonban a mi viszonyunk is megváltozott a McDonald’s-szal, a közvetlenségből és optimizmusból egy kicsit szürkébb, praktikus kapcsolat maradt meg. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a 35. szülinapot a régi közös emlékek összegyűjtésével és újak teremtésével ünnepeljük meg.
4. Próbakő Kommunikáció: Dalszerzők vs. MI kísérlet – Dalszerzők napja 2023
Megbízó: Artisjus Egyesület | Társpályázó: Inspired Selection Kft.
Leírás: 2023-ra a dalszerzők jövőjét is megkérdőjelezte az MI. Hogy erről diskurzust indítson az Artisjus, szerzői és közönségkutatást végeztünk, és kísérletbe fogtunk, hogy kiderüljön vajon még felismerjük-e, ha ilyen dalt hallunk? Sebestyén Áron producer vezetésével 3 dal készült, melyekre a kösziadalt.hu-n lehetett tippelni, hogy ki vagy MI szerezte. Zenészek, zenei újságíró és MI szakértő tippjeit és az alkotási folyamatot is videó dokumentálja, amit az eredményhirdetés után osztottunk meg.
5. Robert Bosch Kft.: Bosch x Richter Innovátorok Napja – Egy asztalnál a mesterséges intelligenciával
Társpályázó: Richter Gedeon Nyrt. 50%
Leírás: Robert Bosch és Richter Gedeon egy napon születtek, és innovációikkal jobbá tették a világot. A két elismert innovátor előtt tisztelegve a Bosch és a Richter hagyományteremtő módon egy olyan rendezvényt hozott létre, mely az innováció ünnepévé kíván válni az elkövetkező évek során. 2023-ban az esemény vezérfonala a mesterséges intelligencia volt, eköré épültek a szakmai előadások, a kerekasztal-beszélgetések és az interaktív kiállítás is.
Digitális kommunikáció: kifejezetten digitális megoldásra építő kampány (pl: AI, IR, data)
- Magyar Telekom: Melody of Budapest
Leírás: A Magyar Telekom rendszerei naponta közel 100 milliárd adatot dolgoznak fel. A kihívásunk az volt, hogyan tehetjük láthatóvá, érzékelhetővé az adatok hasznosságát, a Telekom adatvagyonát, tehát mindazt, ami a szemünknek láthatatlan. Melody of Budapest munkánk során tehát az elsőre láthatatlan kapcsolatrendszert szerettük volna megmutatni egy adat-vezérelt audiovizuális történet formájában, melynek szerzőtriója egy hálózatkutató, a mesterséges intelligencia és egy kortárs zeneszerző. A projekt egyben tisztelgés Budapest főváros alapításának 150. évfordulója alkalmából. Vállalati külső és belső célcsoportjainkat, legfőbb stakeholdereinket ötletes és egyedi megvalósítással, több esemény szervezésével lépésről-lépésre avattuk be történetünk rejtelmeibe, megvilágítva általa az adatok valódi értékét. A projekt a média érdeklődésén túl nemzetközi visszhangot is kapott, a Virginia University Data is Art versenyén a legjobb 8 pályázat között értékelték. Ezen túl a Deutsche Telekom Csoporton belül is felkeltette az érdeklődést, nemzetközi kollaboráció irányában indultunk el.
2. Noguchi & Peters: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia
Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.
Leírás: Az aranyér népbetegség, mégis sokan a helyes kezelés helyett tabuként kezelik és nyakatekert megoldásokat választanak, amik megnehezítik a gyógyulást. Az “Aranyér hónap” alkalmából a helyes kezelés fontosságára hívtuk fel a figyelmet az akkor még újnak számító MI segítségével és híres művészek (pl. Van Gogh és Picasso) ikonikus festményeit újraalkottuk: így mutattuk meg, mit észlelhet a betegség következményeiből a külvilág, majd széleskörű edukációt indítottunk a sajtóban és a social mediában.
Fenntarthatóság, környezetvédelem
1. E.ON Hungária Csoport: E.ON: A Föld bajnokai – Közösségek együtt a zöld jövőért
Leírás: A környezeti és fenntarthatóságra nevelés kis lépésekkel kezdődik, az E.ON pedig abban hisz, hogy a kisebb iskolai vagy óvodai közösségek projektjei is képesek változást előidézni a szűkebb környezetükben. Összefogással minden közösség sokat tehet a fenntartható holnapért, és maradandó értéket teremthet azzal, hogy a gyerekeket környezettudatos tettekre ösztönzi. Ezért hirdettük meg óvodai és iskolai közösségeknek a Föld bajnokai pályázatot, és támogattuk a legjobbakat összesen 25 millió Ft-tal.
2. K&H Bank: K&H hűsítő ligetek
Megbízó: K&H Bank és K&H Egészséges Társadalomért Alapítvány | Társpályázó: Well PR Ügynökség 50%
Leírás: A K&H hűsítő ligetek program célja,hogy növények ültetésével támogassa a környezeti fenntarthatóságot és biodiverzitást, és egyúttal segítse a fiatalok környezetvédelmi oktatását is.A programra pályázaton keresztül jelentkezhettek az iskolák, óvodák, bölcsődék.100 intézmény udvarán valósult meg a program,ahol a gyerekekkel és tanáraikkal együtt összesen 555 őshonos,nagy lombozatú fát és 1110 cserjét ültettünk el,amelyek révén a gyerekek közelről is megtapasztalhatják a növények jótékony hatásait.
3. LWp Kommunikáció: Zaccmentő projekt
Megbízó: Coca-Cola HBC Magyarország Kft.
Leírás: A Coca-Cola HBC Magyarország számára kiemelten fontos a fenntarthatóság. Felelős nagyvállalatként célja egy olyan jövő építése, ahol elkerülhető az alapanyagok pazarló használata. Értékes összetevői ellenére a kávézacc többsége jelenleg hulladékká válik. A zaccban rejlő potenciál feltárása érdekében Zaccmentő néven indítottuk el projektünket, melynek első fázisában hallgatói pályázat indult a vendéglátóiparban keletkező zacc biztonságos be- és visszagyűjtési rendszerének kidolgozására.
Storytelling
2. Noguchi & Peters: Nők a magyar sörgyártás történetében
Megbízó: Dreher Sörgyárak Zrt. | Társpályázó: Wavemaker Hungary, JumpCut Productions
A Dreher Sörgyárak büszke 170 éves múltjára, a dreheri örökségre: minden korszakban az innováción keresztül adta tovább a sörgyártás generációkon átívelő hagyományát. Ebben fontos szerepe volt a nőknek, a kezdetektől egészen napjainkig. A dreheri örökség széleskörű kommunikációjával integrálva, összhangban a márkastratégiával háromrészes animációs infotainment filmsorozatot készítettünk, amely bemutatja a nők szerepét a sörgyár, a márka és a magyar sörgyártás történetében.
Iparágak alapján
Művészet, kultúra
- Mediator: Equal Frames – Adjunk nagyobb teret a nőknek!
Megbízó: Műtárgy.com
Leírás: Műtárgyak Éjszakája esemény felvezető kampányában arra hívtuk fel a figyelmet, hogy mennyire alacsony a női művészek reprezentációja a művészeti intézményrendszerben, múzeumokban, galériákban. Az alkalmazott kreatív megközelítés nemcsak teltházas eseményhez, de értékes médiareprezentációhoz is vezetett.
2. Próbakő Kommunikáció: Dalszerzők vs. MI kísérlet – Dalszerzők napja 2023
Megbízó: Artisjus Egyesület | Társpályázó: Inspired Selection Kft.
Leírás: 2023-ra a dalszerzők jövőjét is megkérdőjelezte az MI. Hogy erről diskurzust indítson az Artisjus, szerzői és közönségkutatást végeztünk, és kísérletbe fogtunk, hogy kiderüljön vajon még felismerjük-e, ha ilyen dalt hallunk? Sebestyén Áron producer vezetésével 3 dal készült, melyekre a kösziadalt.hu-n lehetett tippelni, hogy ki vagy MI szerezte. Zenészek, zenei újságíró és MI szakértő tippjeit és az alkotási folyamatot is videó dokumentálja, amit az eredményhirdetés után osztottunk meg.
3. Salt Communications: “Nemzetközi balettbuli Veszprémben” – A Hungarian Grand Prix-t bevezető PR-kampány
Megbízó: Magyar Állami Operaház Balettnövendékeiért Alapítvány
Leírás: 2023-ban rendezték meg hazánk első nemzetközi balettversenyét, a Hungarian Ballet Grand Prix-t. Hasonlóan jelentős léptékű, az amatőr és a profi táncosok számára egyaránt nyitott rendezvényre hazánkban korábban nem került sor. Feladatunk a versenyzők toborzásának kommunikációs támogatása és a verseny népszerűsítése volt, ugyanakkor szerettük volna közelebb hozni a balettet a kultúraszerető közönséghez, és a verseny segítségével a hazai balettképzés presztízsét is növelni kívántuk.
Egészségügy
- Avantgarde Public Relations: Vénák Hete – 2,5 millió lépés a vénákért
Megbízó: Servier Magyarország
Leírás: A Vénák Hetén a vénák egészségének fontosságára és a vénás betegségekre történő figyelemfelhívás mellett orvosszakértővel és az egészséges életmódban hiteles véleményvezérekkel edukáltuk és aktivizáltuk a célcsoportot. A kampány a közösségi médiában és a sajtóban futott, továbbá egy rendezvényt is szerveztünk. Nagyon sok embert érintő egészségügyi témára hívtuk fel a figyelmet, továbbá felvérteztük a célcsoportot a szükséges információkkal és elindítottuk őket a gyógyulás útján.
2. Noguchi & Peters: Így látja a népbetegséget a mesterséges intelligencia
Megbízó: Egis Gyógyszergyár Zrt.
Leírás: Az aranyér népbetegség, mégis sokan a helyes kezelés helyett tabuként kezelik és nyakatekert megoldásokat választanak, amik megnehezítik a gyógyulást. Az “Aranyér hónap” alkalmából a helyes kezelés fontosságára hívtuk fel a figyelmet az akkor még újnak számító MI segítségével és híres művészek (pl. Van Gogh és Picasso) ikonikus festményeit újraalkottuk: így mutattuk meg, mit észlelhet a betegség következményeiből a külvilág, majd széleskörű edukációt indítottunk a sajtóban és a social mediában.
Építőipar, ingatlan
- ACG Reklámügynökség: Nyiss a fényre és érkezz meg önmagadhoz!
Megbízó: VELUX Magyarország Kft.
Leírás: A VELUX kampánya a természetes napfénnyel és friss levegővel megtöltött otthon és a mentális egészség közötti kapcsolatra hívta fel a figyelmet. A reprezentatív kutatással támogatott kampány során sajtóközleményekkel, szakértők, influencerek segítségével kommunikáltuk az otthoni fény-fókuszú stresszcsökkentés lehetőségeit. Célkitűzés volt, hogy elérés, sajtómegjelenések és összesített médiaérték viszonylatában meghaladjuk az előző évi kampányunk eredményeit, ami kiemelkedő sikerrel valósult meg.
2. Próbakő Kommunikáció: LEO 10 év – Szeretem a szakmám
Megbízó: Létesítménygazdálkodási és Épületüzemeltetési Szolgáltatók Országos Szövetsége (LEO)
Leírás: 2013-ban megalakult a LEO FM, melynek már a kezdetektől célja, hogy az FM szektort és a benne rejlő karrierlehetőségeket ismertebbé tegye. Éppen ezért életre hívtuk a Szeretem a szakmám szakiskola pályázati rendszert, amire a szakmát tanuló diákok jelentkezhetnek: csapatban dolgozva kell videót készíteniük, kreatív módon bemutatva, miért szeretik azt a szakmát, amit tanulnak. Mindez nagyköveti programmal és szaktanári tanácsadó testület kiépítésével egészül ki.
Turizmus, vendéglátás
- Noguchi & Peters: Meki 35 – Mit szeret(t)ünk a Mekiben? Ünnepeljük meg!
Megbízó: McDonald’s Magyarország
Leírás: 1988-ban nyílt meg Budapest belvárosában az első magyar McDonald’s étterem. Ez nem csak egy cég érkezését, hanem magát a nyugatot, a szabadságot; az egymás után nyíló éttermek pedig sok felejthetetlen élmény helyszínét jelentették. Annyira megszerettük őket, hogy becenevet is kaptak: Meki.
A hosszú évek alatt azonban a mi viszonyunk is megváltozott a McDonald’s-szal, a közvetlenségből és optimizmusból egy kicsit szürkébb, praktikus kapcsolat maradt meg. Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy a 35. szülinapot a régi közös emlékek összegyűjtésével és újak teremtésével ünnepeljük meg.
FMCG
- Auchan Magyarország: Belső influencer program
Társpályázó: Well PR 50%
Leírás: Az Auchan azzal a céllal indította el belső influencer programját, hogy a kiválasztott munkatársak a vállalat saját márkanagyköveteiként képviseljék az áruházlánc értékeit, programjait és termékeit az általuk kiválasztott közösségi média felületeken. A sikeres márkaképviselet érdekében az Auchan a Well PR-t bízta meg a nagykövetek elméleti és gyakorlati felkészítésére, a tudásbázis mellett pedig az áruházlánc minden szükséges eszközt biztosított számukra a ma is futó program elindulásánál.
Technológia, Telekommunikáció, IT
- Morpho Communications: “Embrace Equity” (Fogadd el az egyenlőséget!) – Nők a technologiában
Megbízó: Dell Technologies Magyarország
Leírás: A Dell Technologies elkötelezett a fenntartható működés és a társadalmi ügyek mellett, kiemelt témája a “nők a technológiában”. Egy hazai kampányban is szerettük volna felhívni a figyelmet a technológia férfias világában dolgozó hölgyekre. A Dell partnerek bevonásával megkértük a hölgy kollégákat, hogy egy közös videóban mondják el miért szeretnek az IT-piacon dolgozni? A videót nőnapon mutattuk be, és a kampányban a közösségi média, a sajtó- és a partnerkommunikáció erősítették egymást.
2. Noguchi & Peters: Mutasd meg anyunak! – Különleges anyák napja a Yettel Házban
Megbízó: Yettel Magyarország
Leírás: Gyerekként gyakran előfordul, hogy ellátogathatunk a szüleink munkahelyére, de mi a helyzet fordítva? Tudják a szüleink azt, hogy mi hol és mivel töltjük a mindennapjainkat? Erre a kérdésre igyekeztünk választ adni azzal, hogy anyák napja alkalmából minden Yettel dolgozó anyukáját meginvitáltunk egy különleges programra a Yettel Házba.
3. Noguchi & Peters: Új rekord a Dunán – Yettel x Rakonczay Duna stream
Megbízó: Yettel Magyarország
Leírás: Az egyik leghíresebb magyar extrém sportoló segítségével és egy rekord felállításával bizonyítottuk, hogy a Yettel országos hálózatára még a legváratlanabb helyeken is számítani lehet: Rakonczay Gábor 58 óra alatt evezett végig a Duna magyarországi szakaszán. A kihívást Duna stream néven végig online közvetítettük. Az indulásról, szakaszokról és beérkezésről a vezető médiumok is beszámoltak.
Vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények
Salt Communications: Mise / bor / társaság – A Veszprémi Érseki Pincészet új borcsaládjának piaci bevezetése
Megbízó: Veszprémi Főegyházmegye / Veszprémi Érseki Pincészet
Leírás: A Veszprémi Érseki Pincészet alig két éve még csak saját felhasználásra, liturgikus célokra és helyi értékesítésre termelt bort.
A márka 2023-ban megújult: feladatunk az új brand ismertté tétele, valamint az értékesítés támogatása volt.
A kampány első és legfontosabb lépése a borok elnevezése és az azokat méltó módon reprezentáló címke megtervezése volt.
A kommunikációban a pincészet 750 éves múltjára, valamint a márka friss, fiatalos jellegének bemutatására egyaránt nagy hangsúlyt fektettünk.
( onBRANDS )