Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében.
A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco Media Supplier Forumon mutatta be továbbfejlesztett magyarországi kiskereskedelmi reklámeszköz-kínálatát a fogyasztási cikkeket gyártó legnagyobb vállalatoknak.
Az egyik legfontosabb újítás 132 digitális képernyő kihelyezése 44 áruházban, melyek a márkaismertséget és a forgalmat jelentősen növelő többcsatornás és kreatív kampányokat tesznek lehetővé. Az eszközökön lehetőség van 10 másodperces videó spotokat elhelyezni, ráadásul három különböző méretben is elérhetőek. A Tesco egy sikeres tesztidőszakot követően döntött a kijelzők széles körű bevezetéséről, amelyet a forgalomnövekedés és a pozitív vásárlói visszajelzések indokoltak.
A digitális képernyők használatával a márkák az eddiginél változatosabb és vonzóbb tartalmakat tehetnek közzé, amelyek növelik az értékesítési pontok hatékonyságát és egyben továbbfejlesztik a vásárlói élményt.
Az újonnan bevezetett hirdetési eszközök előnyei között szerepel:
- Nagyobb hatás: a kijelzőkön is futó kampányok 33 százalékos forgalomnövekedést értek el, és 34 százalékkal növelték a hirdetett terméket vásárlók számát.
- Ismertség: a mozgóképes kijelzők 2,5-szer hatékonyabbak, mint a statikus képernyők, és képesek hatékonyan megragadni a vásárlók figyelmét.
- Átfogó médiastratégia: a márkák könnyedén ötvözhetik a hagyományos (ATL) promóciókat a kiskereskedelmi eladáshelyi hirdetésekkel.
- Továbbfejlesztett vásárlói élmény: a vásárlókat hatékonyabban megszólító tartalmak vonzóvá teszik a vásárlási folyamatot.
Lépést tartva a fejlődő médiapiaccal
A digitális képernyők használatával a Tesco és a dunnhumby együttműködésével létrejött Tesco Media tovább bővíti hirdetési hálózatát, hogy megfeleljen a piac változó igényeinek, és számos különféle eszközt biztosít a márkaüzenetek eljuttatásához a vásárlói út minden szakaszában, hogy a fogyasztó minél több ponton és helyzetben találkozzon azokkal.
Emellett a kibővített eszközrendszer fokozza a kampányok hatékonyságát és növeli a forgalmat, mivel a többcsatornás kampányok stabilan magasabb megtérülést mutatnak. Azok a vásárlók, akik három csatornán is találkoztak az üzenettel 3,8-szor többet költenek, mint azok, akik csupán egy felületen látták azt, a négy csatornán közvetített üzenetek pedig 5,3-szor több költést eredményeznek, mint az egycsatornások.
„A Tesco helyzete különleges a kiskereskedelmi médiapiacon. Hűségkártyaprogramunk Clubcard-adatainak segítségével fontos vásárlói szokásokat ismerünk meg, amelyek segítenek mélyebben megérteni a fogyasztói magatartást és preferenciákat. Zártláncú rendszert működtetünk, pontosan nyomon követve és mérve a kampányok hatását. Legújabb innovációink segítenek pozitív irányba elmozdítani a marketing-teljesítménymutatókat a márkaismertség növelésétől kezdve az eladásösztönzésig”– mondta Louise Manson, a közép-európai Tesco vásárlási élményért felelős igazgatója.
( onBRANDS )