125 ÉVES A FIAT

Továbbra is mosolyogva tekint a jövőbe.

Ezekben a pillanatokban ért véget a FIAT 125. évfordulójára szervezett „Mosolyogva tekintünk a jövőbe” rendezvény a torinói Lingotto épületben.

Az esemény egyszerre ünnepelt egy olyan évfordulót, amit kevés autógyártó él meg, és köszöntötte egy új fejezet kezdetét a FIAT sikerektől övezett, társadalmilag releváns, az autóipar élvonalában eltöltött történetében, amelynek során mindvégig ügyfélközpontú szemlélet jellemezte a márkát. A kulcsfontosságú eseményen a nemzetközi sajtó és a különböző közintézmények képviselői. Mindemellett a Stellantis csoport felső vezetése is részt vett.

“A Fiat 1899-ben született a haladás iránti szenvedélyből. Azon kevés vállalatok közé tartozott, amelyeknek sikerült a kézműves szakaszból az ipari korszakba átlépniük. Emberek milliói számára jelentette a szabadságot, hogy bárhová mehessenek, méghozzá stílusosan. 125 éve folyamatosan dolgozunk, megoldásokat keresünk, hiszünk a jövőnkben, és kitartóan védjük azt, amit felépítettünk. Szeretnénk köszönetet mondani mindazoknak, akik lehetővé tették, hogy abból a torinói startupból ma a Stellantis, a világ egyik legnagyobb járműgyártójává váljon.” – jelentette ki John Elkann, a Stellantis elnöke.

“Nagy örömömre szolgál, hogy a FIAT torinói otthonában ünnepelhetem a 125 éves fennállást, és megoszthatom az összes érdekelt féllel ennek a pillanatnak az érzelmeit. A Stellantis konstellációnk egyik legikonikusabb márkájaként a FIAT igazi olasz ízt hoz ügyfeleink szívébe világszerte. A FIAT már a harmadik egymást követő évben a Stellantis első számú márkája a volumen tekintetében. A bolygó négy hazai piacán vezet: Olaszországban, Brazíliában, Törökországban és Algériában. Ez hajtja a lendületet, hogy tiszta, biztonságos és megfizethető mobilitást kínáljon a vásárlóinknak szerte a világon. Szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akiknek a FIAT generációk óta olyannyira fontos, és minden nap keményen dolgoznak azért, hogy újabb 125 év gazdag történelmét biztosítsák a márkának. A Fiat csapatában ugyanaz a szenvedély és ugyanaz a vágy osztozik, hogy mindig mosolyt csaljon az ügyfeleink arcára.” – nyilatkozta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója.

„A FIAT az elmúlt 125 évben mindvégig megingathatatlan társadalmi jelentőséggel bírt. Ügyfeleinknek azt kínáltuk, amire valóban szükségük volt, méghozzá az adott kor szükségleteihez és jellegzetességeihez igazítva.” – mondta Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója és a Stellantis globális marketing igazgatója.

„Ügyfeleink ikonikus, megfizethető városi autókat, takarékos, tágas kompaktokat, családi mobilitási megoldásokat és haszonjárműveket keresnek, és persze ott az Abarth, amely a vezetés örömét testesíti meg a mindennapokban – a FIAT pedig pont ezeket kínálja számukra. A FIAT aktuális visszatérését a globális tömegpiacra három fő pillérre alapoztuk: ezek az olasz dizájn és fejlesztés, a globális platform, valamint a helyi relevancia. – tette hozzá Olivier Francois.

Dolce Vita hétvége Budapest tengerpartján, a Lupa Beachen

2024. július 5-e és 7-e között a Fiat nagyszabású ünnepléssel készült a Fiat 500 Club tagjaival a jeles alkalomra a festői szépségű Lupa Beachen. A háromnapos születésnapi rendezvény tele volt olyan szórakoztató programokkal, amelyek életre keltették a Dolce Vita életérzést. A látogatók felfedezték a legújabb és klasszikus Fiat 500-as és Fiat 600-as modelleket is, és sokan éltek a lehetőséggel, hogy tesztvezetéseken keresztül a helyszínen kipróbálják a legújabb a 600-as modell, lágy hibrid változatát.

A résztvevők olyan izgalmas programokon vehettek részt, mint például a quiz, a strandlabda pakolás, ahol 30 másodperc alatt kellett megtölteni egy Fiat 600-ast 60 db labdával, a homokzsák dobás és a selfie box. A Club minden évben megünnepli az ikonikus 500-as modell születésnapját, és ez idén sem volt másképp.

A rendezvény újrateremtette az alapvető olasz életstílust, felejthetetlen élménnyé téve minden látogató számára. Az eseményen közel 400 Fiat-rajongó tulajdonos vett részt. A rendezvény a szombati napon érte el csúcspontját, amikor a Fiat 500 Club tagjai részvételével több mint 100 db 500-as gyűlt össze a parkolóban, amely hűen tükrözte a Fiat óriási népszerűségét és a közösség márka iránti elkötelezettségét. A Fiat születésnapi ünnepsége a Lupa Beachen átütő sikert aratott, bizonyítva ezzel a márka és lelkes rajongói közötti szoros kapcsolatot. Az esemény nemcsak a Fiat örökségét tisztelte meg, hanem maradandó emlékeket is teremtett minden résztvevő számára.

A Fiat 125 éves múltra tekint vissza. A márka útja 1899-ben kezdődött, amikor bemutatták első autójukat, a 3 ½ HP-t. Az évek során a Fiat az autóipar kulcsszereplőjévé vált, amely számos innovációjáról és ikonikus modelljéről ismert. A Fiat autók nemcsak műszaki fejlesztéseiről híresek, hanem arról is, hogy megtestesítik az olasz “Dolce Vita” életérzést. Például az 1950-es években bemutatott Fiat 500 forradalmasította a városi közlekedést a praktikum és a stílus ötvözésével. A Fiat 500 nem csupán autóvá fejlődött,

az olasz kultúra szerves részét képező életmód szimbólumává vált.

A FIAT partnerként támogatja Torinót, a 2024-es év üzleti kulturális fővárosát

A FIAT története az 1899-es kezdetektől fogva elválaszthatatlan a piemonti régió székhelyétől, így a cég alapításának 125. évfordulóján a FIAT támogató partnere a „Torino a 2024-es év üzleti kulturális fővárosa” kezdeményezésnek. Az Általános Olasz Iparszövetség által odaítélt, rangos cím, amelyet a helyi ipari szakszervezetek áldozatos erőfeszítéseinek köszönhetően érdemelt ki Torino, nem csupán a város gyártási hagyományait ismeri el, de az itt működő vállalkozások azon képességét is, hogy a jövőre fókuszálva küzdjenek meg napjaink sürgető kihívásaival, így a környezeti és digitális átállással, vagy a mesterséges intelligenciával, és kövessék a fenntarthatóbb, befogadó társadalom kialakításához vezető utat.
( onBRANDS )