A KOLLABOK MÁR AZ OLIMPIÁN IS OTT VANNAK

Mutatjuk, hogyan inspirálódj a világ legnagyobb márkáinak együttműködéseiből.

Minden vállalkozásnál eljön a pillanat, amikor szeretné felpörgetni a forgalmát, több vevőt, nagyobb bevételt elérni, de úgy tűnik, hogy már minden lehetőséget kipróbált. Legalábbis egyedül.

Ilyenkor érdemes körbenézni, hogy melyek azok a cégek, akiknek hasonló termékük, ügyfélkörük vagy filozófiájuk van. Hiszen időről időre még a világ legnagyobb vállalatai is összeállnak, hogy valami szenzációs újdonságot valósítsanak meg. Érdemes hát ellesni a trükkjeiket, különösen az olimpia közeledtével, ami jó alkalom arra, hogy

az országimázs erősítése érdekében a helyi márkák összefogjanak.

Inspirálódni pedig már csak azért is érdemes, mert a legjobb hazai együttműködési ötletek 5 millió forint értékű támogatást kaphatnak a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton.

A cégvezetők jellemzően büszkék arra, hogy saját vállalkozásukat önállóan viszik sikerre, a konkurenciát pedig inkább legyőzni szeretnék, semmint segíteni vagy együttműködni velük. Ezt a szemléletet azonban időnként érdemes felülbírálni.

„A hazai vállalkozói szférában is szeretnénk népszerűvé tenni azt a – nyugaton sokkal inkább elterjedt – üzletfejlesztési lehetőséget, amikor a cégek nem legyőzni akarják egymást, hanem közösen hoznak létre valami új dolgot. Az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztása ugyanis mindkét cég számára gyümölcsöző lehet: stabilabb piaci pozíció, a bevételek növelése, illetve az ügyfélélmény és -elköteleződés erősítése is elérhető ezáltal. Érdemes hát ellesni néhány trükköt a világ legnépszerűbb márkáinak kollabjaiból” – hangsúlyozta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

Közösségi média inspirálta közös termék

A Heinz ketchup és az Absolut vodka együttműködése jó példa arra, hogy sokszor még új ötletet sem kell kitalálni, elég, ha figyelünk a célközönségünk által követett trendekre. A két cég ugyanis a közösségi médiában felkapott paradicsomos és vodkás tészta receptek népszerűségét kiaknázva egy közös terméket hozott létre, az Egyesült Királyság első paradicsomos vodkás tészta szószát. A kollaboráció sikere pedig a már meglévő termékek keresletét is megnövelte, a Heinz tésztaszószok eladása több mint 50 százalékot ugrott a következő hónapokban.

Egyedülálló promóció

Egy egyszeri, de mégis egyedülálló marketingakció volt a LEGO és az Airbnb közös családi versenye, aminek nyertesei a dán Billundban található LEGO Házban tölthettek egy éjszakát. A kampány egyaránt megragadta a LEGO rajongók és az Airbnb felhasználók képzeletét is, és hatalmas közösségi média aktivitást eredményezett.

Egy kis technológiai plusz

Két igazi love brand állt össze akkor, amikor 2006-ban az Apple iPod technológiáját Nike futócipőkbe integrálták, és ezzel lehetővé tették a futási adatok követését és elemzését. Egy kis technológiai fejlesztés tehát még a legnagyobb világmárkának is jól jön.

Teljessé tenni az ügyfélélményt

A közös marketingtevékenység egyik legismertebb példája, hogy a McDonald’s éttermekben világszerte a Coca-Cola termékeit kínálják. Így gyakorlatilag mára a két termék olyannyira összefort, hogy elég az egyiket emlegetni, és a másik is eszünkbe jut.

Az olimpia is megihleti az együttműködéseket

Az olimpia jó alkalom arra, hogy az országimázs erősítése érdekében a helyi márkák összefogjanak. Így nem csupán sporteseményként, hanem például a világ legnézettebb divatbemutatójaként is tekinthetünk rá, különösen az idei helyszínen, a divat egyik fővárosában. A sportolók ruházata ugyanis nem pusztán a kényelmet szolgálja, hanem kiemelkedő szerepet játszik egy-egy ország imázsának bemutatásában is. Nem véletlen tehát, hogy a francia csapat formaruháját a párizsi Berluti divatház álmodta meg, a sportruházatokat a francia Le Coq Sportif szállítja a versenyzőknek, az olimpiai fáklya pedig idén egy egyedi Louis Vuitton ládában érkezett meg Párizsba.
( onBRANDS )