A HAZAI NAGYVÁLLALATOK IS HASZNÁLJÁK A MESTERSÉGES INTELLIGENCIÁT

Ez jelentősen növeli a versenyképességüket.

A CBA a Strand Fesztiválon résztvevő fiatalok körében vizsgálta az AI használatát. A kutatások eredménye egyértelműen megmutatta, hogy ma már az üzleti életben és a Z generáció világában is mindennapos az AI alkalmazása.

A Magyar Termék Nonprofit Kft. és a CBA első alkalommal jelent meg közösen a Strand Fesztiválon, hogy a fiatalokat is arra ösztönözzék, hogy

vásároljanak tudatosan, keressék a hazai termékeket,

és azokat vegyék le a polcról, amikor az itthon gyártott és az import áruk közül választanak.  A CBA kezdetektől elkötelezetten támogatja a hazai termékeket, egy független felmérés szerint üzleteiben 80 százalék felett van a hazai áruk aránya. Ez volt az első alkalom, amikor egy fesztiválon a Magyar Termékkel együtt igyekeztek felhívni a fiatalok figyelmét ezen árucikkek előnyeire.

A Magyar Termék és a CBA közös standján a mesterséges intelligencia és az adatalapú megoldások kerültek fókuszba

A Magyar Termék augusztus elején 260 védjegyhasználó partnerek között készített felmérésében arra kereste a választ, hogy milyen mértékben vezették be a mesterséges intelligenciát az üzleti, gyártási folyamataikba, és mi a véleményük a hatékonyságáról. Az eredmények alapján több mint háromnegyedük (77%) már aktívan használja a mesterséges intelligenciát.

A leggyakoribb alkalmazási terület a marketing (64%), ahol az AI-t például a fogyasztói trendek elemzésére és célzott kampányok kidolgozására használják. A második legfontosabb területe az AI bevezetésének a gyártás (28%), ahol a termelési folyamatok optimalizálása és az automatizáció révén növelik így a cégek a hatékonyságukat. Harmadik terület a logisztika (21%). Itt különösen a szállítási útvonalak optimalizálásában és a készletgazdálkodásban veszik igénybe a mesterséges intelligenciát. Az AI-t alkalmazó vállalatok 73 százaléka már most tapasztalja a saját hatékonyságának javulását, ami rávilágít arra, hogy azok a vállalkozások maradnak versenyképesek, amelyek gyorsan alkalmazkodnak a technológiai változásokhoz.

„Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy számos védjegyhasználó partnerünk a technológia legaktuálisabb trendjeit használva működteti vállalatát. Fontos adat volt számunkra az is, hogy azok a partnereink, akik még nem használják az AI-t, főleg a hiányos tudás és felületes ismeretek (42%) miatt kerülik az alkalmazását. Ez azt jelenti, hogy segítenünk kell a magyar gyártókat az AI megismerésében, hogy minél gyorsabban fel tudjanak készülni a felhasználására a versenyképességük növelése érdekében” – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

„A CBA elkötelezett a modern technológiák alkalmazása mellett, hiszen ezek jelentősen hozzájárulhatnak a teljesítmény növeléséhez. Fontosnak tartom, hogy a hazai vállalatok ne csak kövessék, hanem alakítsák is a technológiai trendeket, hiszen ez az innováció teszi lehetővé számunkra, hogy versenyképesek maradjunk a hazai és a nemzetközi piacon egyaránt. A CBA e személetmódját akartuk megmutatni a fiataloknak is a fesztiválon. Ezért hoztunk számukra AI aktivitásokat, ezért indítottuk el a körükben a kutatásunkat is ” – mondta Fodor Attila, a CBA Kft. kommunikációs igazgatója.

A CBA kérdőíves felmérését közel kétezren töltöttek ki a Strand Fesztivál 3 napja alatt

A kutatás azt vizsgálta, hogy ismerik-e és milyen területeken alkalmazzák a fiatalok az AI technológiákat, valamint mit gondolnak a mesterséges intelligenciáról. A felmérés eredményei szerint a kérdőívet kitöltők 96,4 százaléka ismeri a mesterséges intelligenciát, tudja mit jelent a kifejezés, 80 százalékuk már igénybe is vett ilyen alkalmazást. Utóbbiak egyharmada leginkább keresésre, adat- és információ gyűjtésre, újabb egyharmaduk szövegírásra- és  szerkesztésre használja iskolai, munkahelyi feladatok elvégzésénél. A kérdőívet kitöltők között a ChatGPT és a Midjourney a legnépszerűbb. Arra a kérdésre, elképzelhetőnek tartja-e, hogy a munkaerőpiacon hátrányba kerülhet a mesterséges intelligencia miatt, 55,5 százalékuk igennel válaszolt, ennek ellenére 61 százalékuk ajánlaná az AI használatát a barátainak, ismerőseinek.

„A CBA számára különösen nagy jelentőséggel bír, hogy az első fesztiválmegjelenésünk alkalmával közvetlenül szólíthattuk meg a fiatalokat egy olyan témával, amely közös érdeklődési pontot jelent közöttünk. Megmutathattuk számukra, hogy a CBA egy innovatív, felelős magyar cég, amely a fiataloknak is tud újat, izgalmasat vonzó formában megjeleníteni. Aktív jelenlétünk a Strand Fesztiválon és a felmérés eredményei egyszerre emelik ki a tradíció és innováció fontosságát,  rámutatnak arra, hogy a két érték kéz a kézben járhat”  – emelte ki Fodor Attila, a CBA Kft. kommunikációs igazgatója.
( onBRANDS )