ONLINE ELŐFIZETÉSES HŰSÉGPROGRAMOK

Magyarországon még mindig újdonságnak számítanak.

Az online áruházakban elérhető előfizetéses hűségprogramok sok vásárló számára még mindig újdonságnak számítanak Magyarországon – derül ki a GKID által az eMAG megbízásából készített reprezentatív felmérés eredményeiből.

Az eMAG abból az alkalomból rendelt független felmérést, hogy saját Genius előfizetéses hűségprogramjának felhasználóinak száma csaknem elérte a 140 ezret.

Sok felhasználónak még új ez a fajta szolgáltatás

Mivel az előfizetéses hűségprogramok csak néhány éve jelentek meg Magyarországon, ezek még mindig újdonságnak számítanak, 10-ből 5 online vásárló saját bevallása szerint nincs teljesen tisztában azzal, hogy pontosan mit is kínálnak a webáruházaknál ezek a havi / éves díj ellenében igénybe vehető szolgáltatások.

Ismertség

A GKID friss mérése szerint a legtöbben az eMAG hűségprogramjáról, a Geniusról hallottak: az online vásárlók 17%-a találkozott már a programmal. Ezzel a felmérésben vizsgált online hűségprogramok közül az eMAG Genius rendelkezik a legnagyobb márkaismertséggel.

Második legismertebb a TESCO online club hűségakciója, 12%-os ismertséggel, míg harmadik az Alza+, 10%-os ismertséggel. A Foodora Pro-ról 9%, a Wolt+-ról 8%, az Amazon Prime-ról 8% hallott már, míg a Kifli Prémium programját az online vásárlók 4%-a ismeri. A válaszadók 57%-a nem hallott még egyik említett hűségprogramról sem.

Használat

Felhasználói bázisok tekintetében a kereskedők által nyújtott előfizetéses hűségprogramok a magyar piacon még mindig gyerekcipőben járnak, kevesen használják őket. A GKID felmérése szerint az eMAG Genius a legnépszerűbb ezek közül, a mintegy 4,2 millió magyar online vásárló 2,7%-a tagja ennek a hűségprogramnak – derül ki a GKID legfrissebb felméréséből. Azok körében, akik már legalább egy előfizetéssel rendelkeznek, az átlagos havi költés 1486 Ft.

Ezért hasznosak a hűségprogramok a magyar online vásárlók számára

Az előfizetéses hűségprogramok előnyei közül a legvonzóbb a vásárlás teljes összegére vonatkozó kedvezmény (30%), valamint az ingyenes házhozszállítás értékhatár nélkül, vagy egy alacsonyabb értékhatár felett (27-27%) a felmérés szerint. A válaszadók 22 százaléka az ingyenes csomagautomatás kézbesítést, 21 százaléka pedig az átvételi ponton történő ingyenes kézbesítést tartja a leghasznosabbnak.

A felmérés eredményei szerint a tipikus magyar internetes vásárlóként definiálható válaszadók 36 százaléka rendelt az eMAG-tól az elmúlt egy évben, ami a legmagasabb eredmény az előfizetéses hűségprogramot kínáló hat cég közül. Egy tipikus helyi eMAG-ügyfél átlagosan 5,1 alkalommal vásárolt az elmúlt évben, a leggyakrabban a 30-39 éves korosztályban (6,8 alkalom/év). A férfi vásárlók gyakrabban vásárolnak az eMAG-on (6,1 alkalommal/év), mint a nők (3,9 alkalom/év).

„Az előfizetéses hűségprogramok újdonságnak számítanak a magyar piacon: ezt a modellt csak a kellően széles termék- vagy szolgáltatáskínálattal és magas vásárlási gyakorisággal rendelkező kereskedők tudják sikeresen működtetni – az eMAG az elmúlt 10 év alatt felépítette azt a portfóliót és ügyfélkört, amely biztosítja programjának sikeres indítását. Ezek a programok számos előnnyel járnak a gyakran vásárlók számára, amelyek összességében lojalitást építenek és növelik a felhasználói élményt, így a vásárlók gyakrabban választják az eMAG kínálatát a piacon már jelen lévő széles választékból” – mondta el a kutatási eredményekről Cserjés-Kopándi Ildikó, a GKID értékesítési igazgatója és vezető tanácsadója.

„Büszkék vagyunk arra, hogy a bevezetést követő két hónap alatt közel 140 ezer ügyfelünk próbálta ki az idén május végén bevezetett eMAG Genius szolgáltatásunk előnyeit. A GKID felmérésének eredményei szerint a szolgáltatásunkat kipróbálókat különösen lenyűgözték az ingyenes csomagautomata és házhozszállítás feltételei és minimális rendelési értékei, valamint a Geniust aktiváló ügyfeleinknek kínált exkluzív kedvezmények. Természetesen a nyár folyamán továbbfejlesztjük a szolgáltatást, hogy a közelgő iskolakezdési és ünnepi szezonban még több ügyfelünk részesülhessen az előnyeiből” – kommentálta az eredményeket Daradics Kinga, az eMAG ügyvezető igazgatója.
( onBRANDS )