TELEFONBÓL ÉS OKOSÓRÁBÓL A LEHETŐ LEGÚJABB KELL

Laptopnál az ár-érték arány az első.

Globálisan 12 százalékkal nőtt a second-hand készülékek piaca, de van olyan hazai szereplő, aki megduplázta éves forgalmát. A Rejoy harmadik negyedéves számai azt mutatják, hogy a hazai ügyfelek felújított okostelefonból és okosórából hajlandók a legújabb, drágább modellekre költeni, laptop és tablet esetében a jobb ár-érték arányú régebbi modellekkel is megelégszenek.

Duplázódó forgalom, Black Friday előkészületek

Működésének első évében több milliárdos forgalmat generált a bevizsgált és felújított mobil eszközökkel foglalkozó Rejoy.hu. Ezt az eredményt tudta megduplázni tavaly októbertől idén szeptemberig, a második magyar piacon töltött évben, amihez hozzájárult az új termékkategóriák bevezetése is.

A soron következő hónapokban a novemberi Black Friday kapcsán számít jelentős növekedésre a Rejoy, mivel a cég éves forgalmának 20 százaléka novemberben összpontosul a korábbi évek tapasztalatai alapján. Egy ilyen nagyszabású kampányra a szokásosnál nagyobb készletekkel indul a Rejoy, ezért a legnépszerűbb készülékekért, például a Rejoyon keresztül eladni kívánt iPhone 13-asokért a szokásosnál akár több tízezer forinttal magasabb összeget fizethet a cég.

iPhone-ból a két–hároméves modelleket keresik a magyarok

De milyen készülékeket keresnek a magyar vásárlók? Jelenleg a hazai vásárlók több mint kétharmada az iPhone-okat keresi, hiszen az Apple készülékeinek hosszú a terméktámogatási ciklusa. Jellemzően a két-három modellévvel korábbi iPhone-ok a legnépszerűbbek, így az idei év harmadik negyedévére a 2021-ben debütált iPhone 13 vált a legnépszerűbbé a Rejoyon.

Ugyanakkor a nemzetközi újkészülék-eladási trendekhez passzoló, 2024-es jelenség a Rejoynál a felsőkategóriás készülékek előretörése: az idei harmadik negyedévben az öt legjobban fogyó készülék közé már az iPhone 15 Pro felújított példányai is bekerültek. Utóbbi egyértelműen a back-to-school kampány hatása, mivel a Z generációs ügyfelek az átlagvásárlónál jobb és drágább készüléket választottak.

Felújított Apple Watchból a topmodell a legkelendőbb

A Rejoynál nyár vége óta felújított okosórákat is lehet vásárolni, melyeket a cég szervizlaborjában a bevizsgálás mellett tisztítanak és fertőtlenítenek, dobozában pedig az új, utángyártott töltő mellett egy új szíjat is talál a vásárló.

A közel két hónapja bevezetett új kategória öt legkeresettebb modelljéből három mobilhálózati kommunikációra is alkalmas Apple Watch, amellyel okostelefon nélkül is lehet hívásokat bonyolítani és üzeneteket váltani. Itthon a tavaly megjelent Apple Watch Series 9 modell a legnépszerűbb, a második legjobban fogyó típus pedig az akár extrém sportokhoz is használható Apple Watch Ultra 2-es csúcsmodell volt. A harmadik helyen a belépő szintű Apple Watch 2020 áll.

Laptopon és tableten inkább spórolnak a vásárlók

Míg okosórából és okostelefonból az újabb, két-három éves modellek a legkeresettebbek, a Rejoyon elérhető laptopok és tabletek esetében sok ügyfél némileg idősebb készülékekkel is beéri.  Az Apple MacBookjai a világ egyik legnépszerűbb laptopjainak számítanak, ezek közül a magyar vásárlók a 2020-as MacBook Air és MacBook Pro modellek felújított példányait rendelik a legtöbben.

Ez nem meglepő, mert ezek a legkedvezőbb olyan készülékek, amelyben már az Apple saját fejlesztésű lapkája dolgozik, így az újabb rendszerekkel, szoftverekkel is használható. A harmadik legnépszerűbb modellnek számító 2022-es MacBook Air-ben már ennek második generációs utódját építette be a gyártó.

A tabletek közül a harmadik negyedévben egy korábbi típus a 2018-as iPad 9.7 mobilinternet-képes, illetve wifis modelleinek felújított változatai voltak a legnépszerűbbek, míg a top 5-ben még 2020-2022 közötti, wifis iPad alapmodellek kapnak helyet.
( onBRANDS )