Első magyarországi üzletét nyitotta meg a napokban az Alensa Optika, amely több mint 40 webáruházat működtet 31 országban, és Csehország, valamint Szlovákia mellett immár a magyar vásárlók számára is különféle digitális megoldásokat kínáló, hagyományos üzletben teszi elérhetővé prémium minőségű szemüveg- és kontaktlencse kínálatát.
Az Alensa jelenleg a három legnagyobb online kontaktlencse- és szemüveg kereskedő között szerepel Európában.
A bemutatóterem több mint 4000 különböző szemüvegkeretet vonultat fel helyben, miközben a digitális platformján keresztül további 17 000 modell érhető el virtuális próbával. „Az Alensa a 21. század optikája” – nyilatkozta Tóth Róbert, az Alensa Optika magyarországi vezetője.
Az Alensa története
Az Alensa egy kis dél-csehországi lakásból indult. Az egyik tulajdonos, Radek Hejl nehéz körülmények között nőtt fel, családja gyakran küzdött a megélhetésért. A jó minőségű dioptriás szemüvegek beszerzése szinte elérhetetlen luxusnak számított akkoriban. Hejl az egyetemen találkozott Jaromír Kijonkával, aki nemcsak barátja, hanem üzlettársa is lett. Ekkor született meg az ötlet, amely később életük küldetésévé vált: jó minőségű szemüvegkereteket és lencséket biztosítani elérhető áron a széles közönség számára. Ennek szellemében készülnek azóta az Alensa saját márkái, a Crullé, a Kimikado és a Marisio.
Tóth Róbert, az Alensa magyarországi vezetője elmondta: „A budapesti üzlet megnyitása fontos lépés volt számunkra. Ez az első, de biztosan nem az utolsó fizikai jelenlétünk Magyarországon. A háromszintes magyarországi bemutatóterem jelenleg a legnagyobb egész Európában.”
Innováció és vásárlói élmény a 21. század optikájában
A budapesti üzlet különlegessége, hogy a teljes online kínálat elérhető a helyszínen digitális kioszkokon keresztül, a vásárlók QR-kódok segítségével azonnal hozzáférhetnek a termékek részletes információihoz, valamint látásvizsgálatra is foglalhatnak időpontot. Az üzletben három optometrista végzi a vizsgálatokat, 0,01 század dioptria pontossággal tudják meghatározni az ideális korrekciót. Az üzlet az online áruházzal megegyező árakat kínál, így a vásárlók a személyes szolgáltatás előnyeit élvezhetik az e-shop kedvező árai mellett.
Az International Myopia Institute szerint 2050-re a világ népességének mintegy 50%-át érintheti a rövid- és távollátás problémája, főként életmódbeli tényezők miatt.
( onBRANDS )