
2026 januárjától az iProspect vezetésével a dentsu lesz a BMW Csoport integrált médiaügynöksége. A 23 európai piacra kiterjedő új megbízás kiterjed a BMW, a MINI és a BMW Motorrad márkák teljes körű médiatevékenységeire a stratégiaalkotástól a tervezésen és a vásárláson keresztül az optimalizálásig, és magában foglalja a kapcsolódó adat- és technológiai tanácsadást is. Az együttműködés része a BMW következő generációs elektromosjármű-platformja, a Neue Klasse bevezetésének támogatása is.
Az iProspect és a BMW együttműködése nem előzmény nélküli: a médiaügynökség közel három éve nyerte el az autóipari óriás európai szintű offline ügynökségi megbízását, és munkatársai már ezt megelőzően is a kontinens kilenc piacán működtek együtt a BMW Csoporttal. A jelenlegi megbízás tehát egy sikeresen futó együttműködés jelentős kiterjesztését jelenti, amely minden eddiginél jobban épít majd az iProspect erősségeire a digitális, az adat, az AI, a technológia, a tartalom és a fogyasztói élmények területén.
A teljes európai régiót lefedő megbízás Magyarország mellett a következő európai piacokra terjed ki: Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Németország, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Szlovénia.
Egy ilyen szerteágazó projekt sikeres végrehajtásában kulcsszerepet játszik majd a dentsu európai médiaközpontja, amely integrált, intelligens, és innováció-vezérelt működésével egyszerűsíti a határokon átnyúló működést, lehetőséget hagyva a helyi csapatoknak, hogy a lokális ismereteiket és kulturális háttérinformációikat is felhasználva valósítsák meg a kampányokat. Ebben fontos szerep jut a BMW Csoport „Networked intelligence” néven működő testreszabott irányítási modelljének is, amely lehetővé teszi, hogy az iProspect valós üzleti és piaci információkra építve dolgozhassa ki az egyes piacokra optimalizált stratégiáját.
Bacsa Gábor, a dentsu média ügyfélkapcsolati igazgatója a győztes tender kapcsán elmondta: „A BMW a világ egyik legelismertebb és legprogresszívebb márkája, ezért nagyon büszkék vagyunk, hogy tovább mélyíthetjük együttműködésünket a BMW, a MINI és a Motorrad további növekedésének elősegítése érdekében. Mostantól egy olyan teljesen integrált, a legmodernebb AI-eszközöket is felhasználó ügynökségi szolgáltatást nyújtunk majd a BMW számára, amely egyesíti képességeink és szakértelmünk teljes skáláját.”
( onBRANDS )