
Idén is harminc döntőst választott ki az Employer Branding Award előzsűrije. A hazai szakemberekből álló bizottság ezúttal is azokat a pályázatokat emelte ki, amelyek példaértékűen mutatják be, miként lehet tudatosan, hitelesen és kreatívan munkáltatói márkát építeni. A versenyre hét kategóriában, tizenhat iparágból lehetett nevezni.
A shortlistre került pályamunkák készítői november 12-én mutathatják be kampányaikat a főzsűri előtt, az MPRSZ versenyein már hagyománnyá vált, háromperces prezentációk keretében. Az esemény támogatója idén a KPMG.
Az MPRSZ kiemelt hangsúlyt fektet a tudásmegosztásra – szövetségünk célja, hogy minél több szakember meríthessen inspirációt a legjobb hazai gyakorlatokból, ezért a döntős prezentációkat bárki megtekintheti. A részvétel előzetes regisztrációhoz kötött, amelyet a következő linken lehet megtenni: EBA 2025 – shortlistes pályamunkák prezentációja
A verseny szervezőbizottsága a pályázati kiírásban szereplő bejutási ponthatárt 65-ről 60-ra módosította, hogy még több értékes és inspiráló projekt kaphasson bemutatkozási lehetőséget. Újdonság továbbá, hogy a pályázók idén szöveges értékelést is kapnak az előzsűritől, ezzel is elősegítve a szakmai fejlődést és a pontozási folyamat átláthatóságát.
A döntős prezentációk után a főzsűri választja ki a nyerteseket, az eredményeket pedig november 27-én hirdeti ki az MPRSZ.
A shortlistre került pályamunkák listája és rövid leírása:
TERÜLETEK ALAPJÁN
Stratégia
- Emlékekre épített HR stratégia
Pályázó: BMW Group Gyár Debrecen
Egy kiélezett munkaerőpiaci versenyben mindenkinél jobban kell ismernünk célcsoportjainkat.
Az EVP frissítéséhez, stratégiai üzenetünk, rendezvény- és médiastratégiánk megalkotásához önéletrajzok tízezrein futtattunk metaanalízist, és kérdeztük ki kollégáink százait BMW-s és BMW előtti élményeikről.
Így született meg az „Igazi szenvedély örök” kommunikációs platform, így merült fel a Karrierbusz ötlete, és így taroltunk a legfontosabb rendezvényeken 650 fős event host pool csapatunkkal.
- Lokális EVP bevezetés a GE Aerospace-nél
Pályázó: GE Aerospace | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
2025 tavaszán elindítottuk lokális munkáltatói értékígéretünk bevezetését, amely a globális EVP alapjaira építve három kulcsértéket határozott meg: Szárnyaló hatás, Szárnyaló munkahely, Szárnyaló csapat. A projekt egyedisége, hogy míg máshol az EVP-bevezetés szűk körben zajlik, mi teljes szervezeti szinten, 600 kollégával, a 25. születésnapi rendezvényen launcholtuk, közös élményként megélve az új értékeket. Az új kommunikáció 30%-kal több jelentkezőt, 31x-es Facebook elérést és 14 860 kattintást eredményezett.
3. K&H IT employer branding
Pályázó: K&H Bank
A K&H IT employer branding stratégia fő célja, hogy a bankot IT szervezetként is pozícionálja, növelje az IT szakemberek elkötelezetségét a releváns célcsoportok körében. Integrált kommunikációs eszközökkel – PR, social media, egyetemi együtműködések, belső platformok – épít közösséget, támogatja a szakmai fejlődést, és erősíti a K&H innovációs imázsát. A program eredményeként nőt a K&H IT ismertsége és a kollégák elkötelezetsége, miközben a szakmai közösség akvabbá, a vállalat pedig vonzóbbá vált az IT tehetségek számára.
4. Munkáltatói márkaépítés a Sanofi Budapest Hub-nál
Pályázó: Sanofi Budapest Hub | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
A Sanofinál hiszünk a One Sanofi, One Strategy megközelítésben. Ehhez illeszkedve, a globális employer branding irányelveket a magyar piacra is implementáltuk, igazodva a célcsoport és piac lokális sajátosságaihoz. A Budapest Hub hat évvel ezelőtt jött létre ma több mint 1700 kollégával dolgozunk, 66 különböző nemzetiséget képviselve. További növekedést tűztünk ki célul egyrészt havonta közel 70 új kolléga felvételét tervezzük, valamint folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatási portfóliónkat, hozzájárulva ezzel a vállalati stratégiánk sikeres megvalósításához. Az Employer Branding területén végzett tevékenységünk kiemelt szerepet játszik ezen célok elérésében. Integrált kampányunk alapját a leghitelesebb képviselőink, saját munkatársaink adták, akiknek történetein keresztül mutattuk be értékeinket és példát mutató vezetőinket. A WMN.hu-val együttműködve pedig a női vezetés és a kulturális sokszínűség témáit helyeztük a középpontba. Az eredmény: megerősödött munkáltatói márkajelenlét, közel 200 új kolléga három hónap alatt.
Digitális kommunikáció
- ALDI Karrier Podcast
Pályázó: ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
Az ALDI Karrier Podcast immár 5 évadon keresztül mutatja be munkatársaink karrierútjait, kihívásait és mindennapjait az értékesítés, a központi iroda és a logisztika területeiről. Célja a hiteles betekintés, az elkötelezettség erősítése, valamint edukáció pályakezdőknek és pályaváltóknak. A 19 epizód több mint 170 ezer YouTube megtekintést és közel 1,7 millió Meta megjelenést ért el, miközben erősíti a munkáltatói márkát és a karrierlehetőségek láthatóságát.
- Valós idejű és AI generált digitális tartalmak a szakképzési centrumoktól az egyetemeken át a fesztiválokig
Pályázó: BMW Group Gyár Debrecen
A Z generációnál a mainstream csatornák és ötletek nem működnek. És hogy mi igen?
Az egyetemeken, szakképzési intézményekben telepített, központi vezérlésű, valós idejű okoskijelzőinknek is köszönhetően több mint 200 hallgatót és 300 diákot vontunk be gyakornoki és duális szakképzési programunkba.
A rendezvényeken több tízezer érdeklődő próbálta ki autós játékunkat, és nézhette meg magát virtuálisan a legendás BMW-s kabátban – ezek a találkozások olykor megduplázták a jelentkezések számát!
- K&H employer branding
Pályázó: K&H Bank
A K&H employer branding stratégiája célzotan a fiatal, főként budapes célcsoportot szólítja meg digitális csatornákon, egységes, kutatásokra épülő üzenetekkel, social media akvitásokkal és munkatársi történetekkel. Kiemelt elem az őszinte, egyedi videósorozat, amely a kollégák karrierútját mutatja be. A program eredményeként jelentősen nőt a márka ismertsége és a fiatal tehetségek elérése, miközben a „lehetőségek” EVP hangsúlyozása, a szakmai fejlődés, csapatszellem és munka-magánélet egyensúly kiemelt üzenetként jelent meg a kommunikációban
Storytelling, Ambassador program recruitment
- A HELYEMEN VAGYOK!
Pályázó: Uniomedia Communications | Megbízó: CIB Bank
2023-ban a CIB Bank munkáltatói márkastratégiájának megújítása aktuálissá vált. A kutatásokból kiderült, hogy a CIB Bank jó munkahely, de ezt kevesen tudták. A CIB egy kisfilm sorozatból álló kampányt indított, ami vicces és eltúlzott munkahelyi helyzeteket mutatott be. A kisfilmek arra is ösztönözték a nézőket, hogy nézzék meg a CIB karrierlehetőségeit, ha úgy érzik nincsenek a helyükön! A kampány 2,7 millió embert ért el, és a karrieroldal látogatóinak száma több mint 50.000-rel nőtt.
2. Tesco Employer Branding Award – Say Hello to Life at Tesco
Pályázó: Positive Adamsky Creative Kft. | Megbízó: Tesco-Global Áruházak Zrt.
A „Say Hello to Life at Tesco” kampány célja a Tesco munkáltatói márkájának erősítése volt Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban. A valós kollégákat bemutató kreatívok hitelesen mutatták be a rugalmasságot, fejlődési lehetőségeket, jóllétet és sokszínűséget. A lokalizált tartalmak, új csatornák (TikTok, YouTube) és régiós együttműködés révén a kampány jelentősen növelte az ismertséget és a munkáltatói reputációt.
Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése / Társadalmi hatás / DEI kezdeményezések
- Neurodiverzitás Napok
Pályázó: ING Bank
Az ING stratégiájának egyik alappillére a sokszínűség és a befogadás. Ennek jegyében hívtuk életre a Neurodiverzitás Napok programsorozatot, amelynek célja az volt, hogy közelebb hozza a munkatársakhoz az idegrendszeri sokféleség fogalmát, lebontsa a témát övező tévhiteket, és elősegítse egy nyitottabb, elfogadóbb munkahelyi kultúra kialakítását kapcsolódva a globális Disability and Neuro-Inclusion stratégiánkhoz.
2. K&H Team Blue Challenge
Pályázó: K&H Bank
A K&H-s munkavállalók segítő szándékát mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a csapatépítőknek már régóta eleme a karitatív jellegű program. Éppen ezért még a program indulása előtt nagy sikert aratott, amikor 2024 tavaszán belga anyavállalatunk, a KBC Csoport bejelentette, hogy két fázisú megmozdulásra hívja az összes leányvállalatát, vagyis a “Kék Csapatot”, melynek első része az önkéntesség társadalmi segítségnyújtás témakörben. A kezdeményezéssel az a célunk, hogy kollégáink két kezükkel, illetve szakmai tudásukkal ott segítsenek, ahol igazán szükség van rá.
3. A korlátokat lehetőségekkel lehet lebontani
Pályázó: Lounge Group | Társpályázó: Szerencsejáték Zrt. (50%)
A Szerencsejáték Zrt. felkérést kapott, hogy a New York-i ENSZ konferencián bemutassa a fogyatékossággal élő munkavállalókat érintő foglalkoztatási jógyakorlatát. Ehhez készült egy értékalapú, szemléletformáló film (valamint egy közérthető tájékoztató füzet), amelynek célja, hogy bemutassa, a nemzeti lottótársaság hogyan integrálja az érintett munkatársakat, ők hogyan érzik magukat a Szerencsejáték Zrt-nél, és mennyit jelent számukra, hogy munkájukkal hasznosak a társadalom számára.
4. A mérnöki pálya nem csak férfiaknak való! – Női mérnöki kampány a Nokiánál
Pályázó: Nokia Solutions and Networks Kft. | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
Célunk a nők STEM területeken való jelenlétének erősítése munkáltatói márkánk láthatóságának növelése és a női célcsoport célzott megszólítása volt. Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy lebontsuk a mérnöki és technológiai pályákat övező nemi sztereotípiákat, és hiteles képet adjunk a Nokia munkakultúrájáról női kollégáink valódi, mindennapi tapasztalatainak kihangosításával. A saját gyártású tartalmak mellett, meetup sorozatot is szerveztünk. Kampányunk fontos részét képezte a WMN.hu-val való együttműködésünk, melyben podcast, videós tartalmak, cikkek is készültek, hogy szélesebb női közönséget tudjunk megszólítani és tovább növelni munkáltatói márkánk ismertségét.
Fenntarthatóság, környezetvédelem
- Fenntarthatósági Hét 25’
Pályázó: ING Bank
Az ING Bank stratégiai alappillére a fenntarthatóság. Fontos, hogy a munkavállalók tudjanak kapcsolódni ehhez, ezért az ING évek óta megszervezi a globális fenntarthatósági hetet. Az idei magyarországi eseménysorozat célja az volt, hogy ösztönözzük kollégáinkat a tudatosabb, felelősségteljesebb gondolkodásra. Kiemelt szerepet kaptak a mindennapokban is alkalmazható megoldások, valamint a szakmai beszélgetések és viták, amelyek mélyebb betekintést nyújtottak a témába.
Kis költségvetésű kampányok
- Transzparens bérek a United Platforms-nál
Pályázó: United Platforms
A United Platforms az elsők között tette transzparenssé a béreket Magyarországon: nemcsak bérsávokat, hanem konkrét fizetéseket is nyilvánossá tettünk a kollégák között. A projekt célja az igazságosság, a bizalom és a versenyképesség erősítése volt. A transzparencia kultúraformáló erővé vált, amely employer branding szempontból is kiemelkedő: jelöltjeink tudatosan választanak minket értékalapú működésünk miatt.
Friss diplomás, legjobb gyakornok program, Z –generációnak szóló kiemelkedő, egyedi és eredményes EB kezdeményezések
- BMW Gyakornoki Program – A jövő generációját most képezzük
Pályázó: BMW Group Gyár Debrecen
A BMW Group számára kiemelt fontossággal bír a jövő tehetségeinek felkutatása és képzése.
Ezért hoztuk létre gyakornoki programunkat, melynek célja a hosszú távú munkalehetőség és a szakmai fejlődés biztosítása a fiatal pályakezdők számára.
A programban részt vevő hallgatók debreceni gyárunkban valós, gyakorlati tapasztalattá alakíthatják a tanulmányaik során már megszerzett elméleti tudást, ezzel óriási lépést téve karrierjükben a kitűzött cél felé.
- EPAM Campus – Út a jövő IT tehetségeihez
Pályázó: EPAM Systems Kft.
Az EPAM Campus program célja, hogy ingyenes, széleskörű oktatási lehetőségeket nyújtson külsősök számára az IT különböző területein. Szakaszos felépítésben, kezdő szinttől iparág-specifikus tudásig vezetnek, angol nyelven. A képzések során a résztvevők elméleti és nagyvállalati projektekhez szükséges gyakorlati tudást szerezhetnek. Haladó kurzusaink csoportos mentorálást és személyre szabott támogatást kínálnak a mélyebb szakmai fejlődés érdekében. Ingyenesen, online, kötelezettségek nélkül.
- ChangeAir gyakornoki program 2025
Pályázó: HungaroControl | Társpályázó: Lounge Design (35%)
ChangeAir gyakornoki kampányunk friss, fiatalos és merész megközelítéssel mutatta be a HungaroControl életérzést, vagyis a biztonságtudatosság, az innováció és a közösségi élmények egyensúlyát. A „Karriermatch első látásra!” koncepció a társkeresők világából merítve érzékeltette: a légiforgalmi irányítás világában mindenki megtalálhatja a helyét. Z generációs megálmodói és szereplői személyes történetekkel, illetve modern, játékos vizuális világgal hozták közelebb a márkát saját korosztályukhoz.
IPARÁGAK ALAPJÁN
Mezőgazdaság, élelmiszeripar
- Termékbüszkeség – termőföldtől az asztalig
Pályázó: Bonafarm Zrt. | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
Mi vagyunk a Bonafarm Csoport. Ismersz minket? És ha azt mondom Pick, Mizo vagy Valdor? Látod, a te hűtődben is ott vagyunk. Az FMCG szektor szereplőinek egyik sajátossága, hogy a termékek vásárlók millióihoz jutnak el, míg munkáltatóként kevesen gondolnak rájuk – ez ránk is igaz. Ezért döntöttük el, hogy kiépítjük employer branding stratégiánkat úgy, hogy közben megőrizzük ikonikus márkáink önálló identitását. Kampányunkat a termékeinkre építettük és kollégáinkra, akik ezeket büszkén készítik.
2. NAGISZ Csoport Employer Branding és PR program
Pályázó: NAGISZ Zrt.
A NAGISZ Csoport egyik legnagyobb kihívása az volt, hogy miként tudja modern, fiatalokat is megszólító munkáltatói márkaként megmutatni magát a hagyományos, vidéki agrárvállalat imázs mellett. Az employer branding stratégia a megtartás és bevonzás egyensúlyára épül. Komplex, integrált, többcsatornás kommunikációs programot valósítottunk meg, amely egyszerre foglalta magában a PR-, marketing- és employer branding eszközöket és egyszerre szól a külső és a belső célcsoportoknak.
Egészségügy, gyógyszeripar
- “Az életmentés lehet egyensúlyban a szabadidőddel!”
Pályázó: Prothya Plazma Center | Társpályázó: Morselli (50%)
Az iparágban szokatlan célcsoportspecifikus csatornastratégián, egyedi szlogeneken és valós történeteken keresztül mutattuk meg, hogy az életmentő hivatás és a szabadidő egyensúlya az orvosi munkában is megvalósítható – aminek köszönhetően 10 hét alatt, a toborzási költség feléből, 42%-kal több minőségi jelöltet értünk el.
- Munkáltatói márkaépítés a Sanofi Budapest Hub-nál
Pályázó: Sanofi Budapest Hub | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
A Sanofinál hiszünk a One Sanofi, One Strategy megközelítésben. Ehhez illeszkedve, a globális employer branding irányelveket a magyar piacra is implementáltuk, igazodva a célcsoport és piac lokális sajátosságaihoz. A Budapest Hub hat évvel ezelőtt jött létre ma több mint 1700 kollégával dolgozunk, 66 különböző nemzetiséget képviselve. További növekedést tűztünk ki célul egyrészt havonta közel 70 új kolléga felvételét tervezzük, valamint folyamatosan fejlesztjük a szolgáltatási portfóliónkat, hozzájárulva ezzel a vállalati stratégiánk sikeres megvalósításához. Az Employer Branding területén végzett tevékenységünk kiemelt szerepet játszik ezen célok elérésében. Integrált kampányunk alapját a leghitelesebb képviselőink, saját munkatársaink adták, akiknek történetein keresztül mutattuk be értékeinket és példát mutató vezetőinket. A WMN.hu-val együttműködve pedig a női vezetés és a kulturális sokszínűség témáit helyeztük a középpontba. Az eredmény: megerősödött munkáltatói márkajelenlét, közel 200 új kolléga három hónap alatt.
Pénzintézeti szektor, bank, biztosítás
- A HELYEMEN VAGYOK!
Pályázó: Uniomedia Communications | Megbízó: CIB Bank
2023-ban a CIB Bank munkáltatói márkastratégiájának megújítása aktuálissá vált. A kutatásokból kiderült, hogy a CIB Bank jó munkahely, de ezt kevesen tudták. A CIB ezért egy olyan tartalomsorozatból álló kampány indított, amelynek középpontjában egy kulcskérdés állt: biztos, hogy a helyeden van? Ha pedig úgy érzed nem, nézd meg a CIB karrierlehetőségeit és találd meg a helyed a CIB Banknál! A kampány 2,7 millió embert ért el, és a karrieroldal látogatóinak száma több mint 50 000-rel nőtt.
FMCG Retail, kereskedelem
- Az ALDI munkáltatói márkája valós idejű adatokkal támogatva: Sparkle Studio powered by Brandfizz
Pályázó: ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
Az employer branding nem a lájkokról szól, hanem az üzleti hatásról. A Sparkle Studio egy valós idejű dashboard, amely minden adatot egy helyen egyesít, megszüntetve a manuális riportálást. Egyszerűsíti az employer branding folyamatokat, csökkenti a komplexitást és támogatja az adatalapú döntéshozatalt. Időt, költséget takarít meg, növeli a kampányok hatékonyságát, és átfogó képet ad a HR-eredményekről, így erősítve a stratégiai munkát.
Gépgyártás, autóipar, ipari termelés
- AutoWallis önkéntes program a Bátor Tábor javára megrendezett Bátor Rallyn
Pályázó: AutoWallis Nyrt
Az AutoWallis 2025-ben indította el vállalati önkéntes programját, amely a Bátor Táborral közösen szervezett Bátor Rally-n debütált. A 36 fős AutoWallis Volunteer Team munkatársai közösen segítették a rendezvény lebonyolítását, miközben 36 millió forint gyűlt össze a súlyosan beteg gyerekek élményterápiás táboraira. A program erősítette a vállalati összetartozást, az értékek megélését és az önkéntesség kultúráját az AutoWallisban.
- Emlékekre épített HR stratégia
Pályázó: BMW Group Gyár Debrecen
Egy kiélezett munkaerőpiaci versenyben mindenkinél jobban kell ismernünk célcsoportjainkat.
Az EVP frissítéséhez, stratégiai üzenetünk, rendezvény- és médiastratégiánk megalkotásához önéletrajzok tízezrein futtattunk metaanalízist, és kérdeztük ki kollégáink százait BMW-s és BMW előtti élményeikről.
Így született meg az „Igazi szenvedély örök” kommunikációs platform, így merült fel a Karrierbusz ötlete, és így taroltunk a legfontosabb rendezvényeken 650 fős event host pool csapatunkkal.
- Lokális EVP bevezetés a GE Aerospace-nél
Pályázó: GE Aerospace | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
2025 tavaszán elindítottuk lokális munkáltatói értékígéretünk bevezetését, amely a globális EVP alapjaira építve három kulcsértéket határozott meg: Szárnyaló hatás, Szárnyaló munkahely, Szárnyaló csapat. A projekt egyedisége, hogy míg máshol az EVP-bevezetés szűk körben zajlik, mi teljes szervezeti szinten, 600 kollégával, a 25. születésnapi rendezvényen launcholtuk, közös élményként megélve az új értékeket. Az új kommunikáció 30%-kal több jelentkezőt, 31x-es Facebook elérést és 14 860 kattintást eredményezett.
- A visszajelzés kultúrájának beépítése egy ipari vállalat munkáltatói márkájába
Pályázó: KUKA Hungária Kft | Társpályázó: Brandfizz Employer Branding Kft. (50%)
Egy nemzetközi, ipari vállalat hazai szereplőjeként három telephelyen, sokféle munkakörben dolgozó kollégákkal építjük nap mint nap a közös sikereinket. 2025-ös belső kutatásunk rávilágított, hogy a visszajelzés kultúrája a munkavállalói élmény egyik legfontosabb pillére. Munkatársaink mindennapi odafigyelésre és építő visszajelzésre is igényt tartanak. Célunk az volt, hogy ezt a kultúrát hosszú távon megszilárdítsuk a vezetők és nagykövetek bevonásával, edukációjával és aktivizálásával.
- Változásmenedzsment és kultúrafejlesztés az új AutoWallis központban
Pályázó: MindMiners Collective Kft. | Társpályázó: AutoWallis Nyrt. (50%)
Az AutoWallis az elmúlt évek folyamatos sikereiből fakadó növekedésnek köszönhetően a Liberty irodaházba költöztette hazai munkavállalói nagy részét, több mint 400 főt, létrehozva a cég új HQ-ját. Az új központ a cégcsoportszintű működés szimbóluma, és egy fedél alá hozza a korábban földrajzilag szétszórt csapatokat. Az új környezethez kapcsolódó változások kezelését a vezetőség aktív támogatása, intenzív belső kommunikáció és a munkatársak folyamatos bevonása és elkötelezése tette sikeressé.
Technológia, Telekommunikáció, IT
- Hogyan építünk Employer Brandinget egy Tech cégnél?
Pályázó: Taboola
A Taboola egy technológiai vállalat, amely online hirdetési és tartalomajánló megoldásokat kínál, személyre szabott élményt nyújtva kiadóknak és hirdetőknek. Ahogy Adam Singolda mondta: “You can copy a company’s strategy, but you can’t copy a company’s culture.” A kihívás az volt, hogy a Magyarországon kevéssé ismert Taboolát és az új budapesti R&D irodát ismertté tegyük, támogatva a toborzást. A prezentáció bemutatja társadalmi kampányainkat, sikereinket és nagyköveteinket, miközben egyszerre erősítjük a Taboola globális employer brandingjét, és nulláról építjük azt Budapesten.
( onBRANDS )