AZ ÚJ MERCEDES BENZ GLB

Prémium dizájn és a legmodernebb technológia.

Bemutatták az új, tisztán elektromos Mercedes‑Benz GLB-t. A márka legfrissebb kompakt SUV‑modelljének sorozatgyártása 2025 decemberében kezdődik meg a Mercedes-Benz kecskeméti gyárában. Az új modell egyszerre testesíti meg a prémium dizájnt, a nagyvonalú helykínálatot és a legmodernebb technológiát. Az új GLB öt- és hétüléses változata tágas csomagteret, kiemelkedő hatótávot és innovatív megoldásokat kínál.

2025 decemberétől nem csak a most bemutatott, tisztán elektromos, EQ technológiával felszerelt GLB-t, hanem a modern hibrid hajtással rendelkező változatot is

rugalmasan fogja gyártani a kecskeméti Mercedes-Benz Gyár.

A jelenlegi kompakt modellek sorozatgyártása 2025 végén befejeződik. Helyettük indul az új MMA-platform (Mercedes-Benz Modular Architecture) modelljeinek gyártása, amely nem sokkal később kiegészül majd az MB.EA-platform (Mercedes-Benz Electric Architecture) tisztán elektromos modelljeivel.

A jövő GLB‑je teret ad a spontaneitásnak, és messzemenően túllép a puszta praktikumon, rendkívül intuitív módon támogatja vezetőjét. Jellegzetes, új megjelenése pedig magabiztos és karizmatikus kisugárzást kölcsönöz. Intelligens tervezésével és akár hét fő számára is bőséges helykínálatával az új GLB a markáns terepjárós dizájnt valódi funkcionalitással ötvözi.

A kiváló minőségű, radikálisan újratervezett belső tér az új Superscreen kijelzővel új mércét állít.

Az újdonság középpontjában egy teljesen újgenerációs, tisztán elektromos hajtásrendszer áll, amely nagy energiasűrűségű akkumulátorral és gyors töltéssel biztosít hosszú, megszakítás nélküli utazásokat. A GLB kiemelkedő hatóteljesítményét egy modern villamos architektúra és fejlett rekuperációs rendszer támogatja, így a modell a mindennapokban és hosszabb túrákon is magabiztos társ. A GLB 250+ EQ technológiával (előzetes kombinált energiafogyasztás: 18,3–15,8 kWh/100 km) és a GLB 350 4MATIC EQ technológiával (előzetes kombinált energiafogyasztás: 18,6–15,9 kWh/100 km) piaci bevezetése 2026 tavaszán kezdődik.

Akár 631 kilométeres, megnyugtató hatótávjával (WLTP) a 200 kW teljesítményű GLB 250+ páratlan hatótávot kínál a kategóriában. A sportos csúcsmodell a 260 kW-os GLB 350 4MATIC. Mindkét modell 85 kWh hasznos energiatartalmú lítiumion-akkumulátorral rendelkezik. A legkorszerűbb 800 voltos elektromos rendszernek köszönhetően pedig akár 260 kilométernyi hatótáv (WLTP) tölthető vissza mindössze tíz perc alatt.  A gyors DC töltés 800 voltos töltőállomásokon akár 320 kW töltési teljesítménnyel lehetséges. A GLB azonban 400 voltos töltési infrastruktúrát is használhat (DC konverter opcionálisan elérhető), az AC töltési teljesítmény akár 22 kW. A modellkínálat hamarosan bővül további tisztán elektromos változatokkal, köztük egy belépő modellel, valamint csúcstechnológiás hibridekkel is.

Rugalmas helykihasználás

Az új GLB öt- vagy hétüléses kivitelben rendelhető a második sorban hosszirányban állítható üléspadnak köszönhetően bármikor variálható a beltér.

Az elődjéhez képest az új elektromos GLB észrevehetően nagyobb fejteret kínál az első két üléssorban. Ez a SUV tetővonalának és a szériafelszereltséghez tartozó panorámatetőnek köszönhető. Az utasok a hátsó üléseken is több lábtérrel rendelkeznek. Az üléskomfort a második üléssorban is jelentősen javult, többek között hosszabb lett a combtámasz is.

A modell 127 literes frunkkal rendelkezik, amely a legnagyobb az új modellcsaládban, a hátsó csomagtartó kapacitása 540/470 liter (öt/hétüléses), ami a hátsó ülések lehajtásával 1715/1605 literre növelhető.

Markáns: erőteljes arányok és ikonikus világítási kiemelések

Az új GLB karakteres, erőteljes SUV‑arányai, ikonikus, 94 darab, egyenként amimált LED-csillagmotívumokra épülő hűtőrácsa és a látványos világítási megoldások azonnal felismerhető jelenlétet teremtenek az utakon. A magas övvonal, a rövid túlnyúlások és a markáns kerékjárati ívek a robusztus kiállást, míg a nagy panorámatető a könnyed, világos utasteret hangsúlyozza. A gondosan formált karosszéria nemcsak látványos, hanem aerodinamikailag és akusztikailag is kifinomult, ami csendes, komfortos utazást eredményez.

Az opcionális SKY CONTROL panorámatető üvegfelülete milliszekundumok alatt átkapcsolható átlátszó, zavartalan felfelé irányuló kilátásból tejfehér állapotba, amely nagyobb magánszférát biztosít. A GLB-ben egyedülálló vizuális élményt kaphatnak az utasok, mert a tetőben, 158 világító csillag alapozza meg a hangulatot.

Előrelátó technológia a magas szintű védelemért

Az új GLB komplex vezetőasszisztens rendszere – beleértve a DISTRONIC távolságtartó tempomatot – Európában alapfelszereltség. Az új GLB az első kompakt SUV, amely teljes mértékben a házon belül fejlesztett Mercedes-Benz operációs rendszeren (MB.OS) működik, amely lehetővé teszi a jármű szoftverének folyamatos frissítését a gyártás során a Mercedes Intelligent Cloud segítségével. A Mercedes-Benz Cars Operations gyártási ökoszisztéma (MO360) alkalmazásait és az MB.OS technológiát folyamatosan fejleszti majd a vállalat a mesterséges intelligencia segítségével. Ez az innovatív megközelítés lehetővé teszi az új modellek zökkenőmentes integrálását a meglévő sorozatgyártásba, valamint biztosítja a stabil felfutást. Ugyanakkor a jelentős rugalmasság és alkalmazkodóképesség lehetővé teszi a gyors és hatékony reagálást az új geopolitikai kihívásokra.

A hardver (ebben a régióban) nyolc kamerából, öt radarérzékelőből, 12 ultrahangos érzékelőből és egy folyadékhűtéses nagy teljesítményű számítógépből áll, amely elegendő teljesítménytartalékkal rendelkezik a jövőbeli funkciókhoz és a rendszeres vezeték nélküli frissítésekhez is. A Mercedes-Benz mostantól az összes asszisztens rendszert MB.DRIVE néven egyesíti. Számos digitális extra már a piacra dobáskor elérhető lesz, vagy megrendelhető a Mercedes-Benz Store-ban.

A 4MATIC modellek TERRAIN MODE funkcióval is rendelkeznek. Ez a mezőkön és kavicsos utakon használható vezetési program a hajtáslánc, a kormányzás és a fékek jellemzőit állítja be a vezető támogatására. Az „átlátszó motorháztető” funkció pedig virtuális kilátást biztosít a jármű teljes aljára, megkönnyítve a manőverezést nehéz terepen. A vontatási kapacitás akár két tonna is lehet, ami a BEV-ek között a legjobb érték ebben a járműkategóriában. Ezáltal az elektromos GLB modellek 4MATIC változatai teljes méretű lakókocsik vontatására is alkalmasak.

Gyerekbarát: bőséges hely és négy gyerekülés-rögzítő pont

Kategóriájában kevés autó teszi lehetővé, hogy kettőnél több gyerekülést szereljenek fel hátul. Az új GLB a családokat tartja szem előtt – összesen négy gyerekülés szerelhető fel a második és harmadik sorban, plusz egy az utasoldali első ülésen.

A csúcstechnológiás dizájn találkozása az ergonomikus vezérléssel

A beltérben a GLB egy új digitális világot nyit: a nagyfelületű képernyő‑megoldásokkal kiegészített, letisztult műszerfal, az opcionális MBUX Superscreen és az új generációs infotainment‑platform a prémium érzetet ötvözi a mindennapi használhatósággal. A rendszer mesterséges intelligenciára épülő, beszélgetésképes asszisztenssel, fejlett navigációs szolgáltatásokkal és folyamatosan frissülő, online funkciókkal teszi még intuitívabbá az autó és a vezető kapcsolatát. Vásárlói igényekre reagálva a Mercedes-Benz újra bevezette a billenőkapcsolót a sebességhatárolóhoz és a DISTRONIC-hoz, valamint egy görgőt a hangerőszabályzáshoz.

Az intelligens vezetéstámogató rendszerek, az új generációs biztonsági megoldások és a kényelmi funkciók sora tovább erősíti a GLB prémium karakterét, miközben a modell készen áll arra, hogy a márka belépő elektromos SUV‑jaként új mércét állítson fel a kompakt prémium szegmensben.
( onBRANDS )