EUROPEAN BRAND INSTITUTE TOP 100 GLOBAL BRAND

Továbbra is amerikai tech márka az első, már az első tízben is van kínai márka.

Az Apple továbbra is a legértékesebb márka világszerte 163,24 milliárd euróval (+ 6,5%), a Google a második 138,78 milliárd euróval (+ 16,4%), az Amazon a harmadik 11,42 milliárd euróval (+ 36,6%).

Az elmúlt években a kínai márkák is megjelentek a globális Top 100 márka listákon, de most a kínai Alibaba 53,73 milliárd euróval (+19,4% ) először fellépett a Top 10-be.

A legértékesebb európai vállalati márka – 6. helyen – továbbra is a francia LVMH csoport, amely 75,96 milliárd euró márka értéket képvisel. (+ 7,3% ), amelyet a svájci Nestlé követ a 19. helyen 39,05 milliárd euróval (+ 2,2%)  és a belga AB InBev 38,15 milliárd euróval (-8,9% )a globális rangsor 20. helyén.

Németország vezető márkája a Deutsche Telekom 25,48 milliárd eurót képvisel (+ 0,5% ) a globális rangsor 38.helyén.

Ausztria Red Bull márkája 13,19 milliárd euróval (+ 0,9%) még befért a top 100
globális rangsor 95. helyére.

Gerhard Hrebicek
Forrás: European Brand Institute

Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute elnöke: „A globális TOP 100 márkaérték + 5,7% -os növekedést mutat. A kiskereskedelem (+ 18,3%), az IT, a technológia (+ 10,9%) és luxus (+ 21,5%) szegmens átlag feletti növekedést mutatnak.

A német autóipari és ipari szegmensek zsugorodnak, míg a kínai márkák értéke növekszik az összes szegmensben.

A TOP 100 között az amerikai vállalati márkák dominálnak 47 (0), amely 58,50% értékarányt képvisel, Európa 33 (-1) 24,1% értékaránnyal, míg Ázsia felzárkózik
19 márkával (+1) 16,9% értékrészesedéssel.

Forrás: European Brand Institute

Az erős márkák tehát változatlanul irányadóak a fogyasztók mentális térképén.

A TOP 100 GLOBÁLIS MÁRKA 2019 – INTERBRAND listát pedig ITT találod.

( onBRANDS )