KIKRE CÉLOZNAK A SZÉPSÉGÁPOLÁS MÁRKÁI?

Kortalan a szépségápolási márkák online kommunikációja?

A Gemius AdReal nevű eszközével megnézte, hogy mik a jelenlegi trendek a kozmetikai iparban. Vajon mennyire kortalan a szépségápolás a márkák online kommunikációja szerint? Kiket céloznak a standard és a social hirdetések? Milyen formátumú kreatívok jutnak el a legtöbb userhez?2019. december 1. és 2020. január 9. között a szektor volumen a 15-59 évesek korcsoportjában megközelítőleg 15,3 millió Est. Viewable Impressions volt. Az iparág több mint harmadát a testápoló termékek tették ki, ezekkel az üzenetekkel találkozhattak volna a legtöbb alkalommal a felhasználók, ha minden impression képernyőn lett volna, átlagosan 5 alkalommal a vizsgált időszakban. Második helyen végeztek a személyes higiéniás termékek (tisztasági- és egészségügyi betétek, toalettpapírok tamponok) 16,09%-os részesedéssel, míg harmadik helyen az arcápolási termékek végeztek 9,66%-os részesedéssel.

A média konverziós arányok kapcsán – az összes elért impression szám mekkora hányadát sikerült látható kontaktussá konvertálni – kiemelkedtek a smink termékek, 72,46%-os Viewability arányt értek el.

A kozmetika ipar főként a hölgyeket célozza,

minden egyes porcikájukra találhatnak valamilyen kozmetikai terméket, míg a férfiak irányában sok márka beveti a 2in1, 3in1, 4in1 termékeket. De vajon a hirdetésekben is ez az arány köszön vissza, a hölgyeket célozzák és érik el inkább az üzenetek? Kijelenthetjük, hogy valóban, az üzenetek többsége a nőket éri el, elérési arányuk Viewable Impressions alapján 68,20%-os.

Kortalan-e a szépségigar? A vloggerek és a kozmetika ipar kétségtelenül összefonódott az elmúlt években. Rengeteg influenszer lépett a hagyományos reklámok helyébe, előtérbe kerültek a Social csatornák és ez az adatokon is meglátszik: míg a 15-59 éveseket célzó szépségápolási termékek 65,16%-a Social csatornákon összpontosul Viewable impression alapján, addig, ha a 30 éven aluliakat nézzük, jelentősen nő az arány: 74,79%-ot tesz ki a Socialben célzott üzenetek aránya.

A kozmetika iparágon belül a Video és Display kreatívok aránya Standard kategórián belül 36,85%-63,15%, míg Social kategórián belül 43,84%-56,15%, 15-59 éves korcsoportban a vizsgált időszakban.

A kreatívok méretét tekintve a legnagyobb volumenben futó a Viewable Impressions arány alapján a 280×250 pixel méretű üzenetek voltak, 10,67%-os részesedéssel. Második helyet a volumen rangsorban 5,82%-kal a 280×230 pixel méretű hirdetések érték el.

Végezetül vessünk egy pillantást a top hirdetőkre iparágon belül: a vizsgált időszakban 15-59 évesek korcsoportjában a Beiersdorf Kft. (Nivea, Eucerin) nyerte a versenyt 14,95%-os részesedéssel. Az Essity Hungary Kft. (Tena, Libresse, Zewa) futott be másodiknak 14,64%-kal, őket a L’Oreal (Elseve, Garnier, Maybelline, Vichy) követte 12,02%-kal.

Az Avon viewability aránya kiemelkedő a mezőnyben, 70,91%-os.

( onBRANDS )