Ez a trend elsősorban a kiskereskedelemben elterjedt saját márkás termékek népszerűségének kedvez.
Az emberek nagy része továbbra sem mozdul ki szívesen otthonából (41%) és inkább felhalmoz (45%) az alapvető háztartási eszközökből és élelmiszerekből az EY Future Consumer Index felmérése szerint. Ebben a helyzetben a fogyasztók többsége kiadásaira is sokkal jobban odafigyel.
A megkérdezettek kétharmada (64%) a mai napig csak a legszükségesebb termékeket szerzi be,
közel felük (48%) pedig el is halasztotta az olyan komolyabb kiadásokat, mint az autó vagy a bútorok cseréje.
Mivel az emberek elsősorban online, a legközelebb eső vagy legszélesebb választékot kínáló üzletben vásárolnak, sokan már a COVID-19 első hulláma alatt
kénytelenek voltak lemondani kedvenc márkájukról
és mást választani helyette. Ez a trend a második hullám alatt tovább fokozódhat az EY elemzése szerint.
Sok ember számára a normális életre vágyott visszatérés sokkal tovább tart, mint remélték.
Világszerte a fogyasztók 54%-a szerint az ár fontosabb vásárlási kritérium, mint alig egy hónappal ezelőtt volt.
Sok kormány sürgeti a fogyasztókat, hogy menjenek és költsenek, de sok fogyasztó úgy dönt, hogy inkább nem, vagy még nem. Amikor megkérdezik a fogyasztókat jövőbeli szándékaikról, nincs jelentős változás azokban, akik a „folytatják a vágást” vagy a „takarékosság megőrzését” tervezik. Összességében a fogyasztók 64%-a azt mondja, hogy nem vásárol olyan termékeket, amelyekre nem érzi szükségét,
még akkor sem, ha ez azt jelenti, hogy lemaradnak a legújabb trendekről.
Láttuk már, hogy a COVID-19 hogyan változtatta meg a globális fogyasztók online vásárlási hajlandóságát. Valami hasonló történik a saját márkával? És ha igen, hogyan reagáljanak a márkatulajdonosok?
„A COVID-19 hatására hosszú távon átalakultak a fogyasztói szokások. A vásárlók egyre jobbnak tartják a saját márkás termékeket, a vezető vállalatok árucikkeihez képest mára kevesebb minőségbeli különbséget látnak. Ez részben annak köszönhető, hogy az elmúlt években a fogyasztási cikkeket gyártó cégek az eladásra koncentráltak és háttérbe szorult a márkaépítés. Ezzel szemben a kereskedők folyamatosan fejlesztették termékeiket. A pandémia okozta árérzékenység még jobban kiélezi ezt a versenyt. Ebben a krízishelyzetben a világmárkáknak érdemes külső szakértő bevonásával felülvizsgálniuk a kínálatukat az egyes cikkek csomagolásától kezdve, az értékesítési csatornákon keresztül egészen a promócióig, hogy meg tudják tartani fogyasztóikat vagy akár növelhessék vásárlóik körét.” – hangsúlyozta Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének partnere.
A járvány hatásainak megválaszolása jelentős erőforrásokat és figyelmet igényel. A vállalatoknak példátlan sebességgel újra meg kell vizsgálniuk az értékláncuk minden részét. A pandémiát kiváltó fogyasztói prioritások újbóli értékelése az önelégült márkák ellen fognak működni, de azoknak viszont kedvez, akik az árnál többet kínálnak.
( onBRANDS )