AZ ALAPÍTÓ BESZÉL A NETFLIX BELSŐ MŰKÖDÉSÉRŐL

Először könyvben: Az a szabály, hogy nincs szabály!

1997-ben, kis DVD-kölcsönzőként indult, két évvel később a csőd szélén állt.

Mára mégis a szórakoztatóipar óriása, 2019-ben megnyerte az Amerika legtekintélyesebb vállalata címet.

190 országban 167 millió előfizetője van,

és X generációtól fölfelé talán hazánkban sincs olyan ember, aki ne találkozott volna a nevével. Hogy érte el mindezt a Netflix?

Az alapító Reed Hastings szerint úgy, hogy

mindent másképp csináltak, mint mások.

Megírta első könyvét a Netflix vezérigazgatója.

Az a szabály, hogy nincs szabály – rántja le a leplet a vállalat működéséről, amely minden iparági változásra sikeresen reagált az elmúlt bő két évtizedben. Szárnyalása fantasztikus és már-már hihetetlen, nézzünk bele, hogy csinálták!

Fantasztikus kollégák 

A recepcióstól a felsővezetőkig csak a legkiválóbb kollégákkal hajlandók együtt dolgozni. Annak, aki nem kimagasló szinten teljesít, egy csinos végkielégítés mentén azonnal búcsút intenek. Válj meg egy jó munkaerőtől, ha hited szerint egy kiválót szerezhetsz helyette – vallja Hastings. És ki a fantasztikus kolléga? Aki jelentős mennyiségű, fontos munkát végez, szenvedélyesen lelkes és kivételesen kreatív. Emellett embereiktől elvárják, hogy mindig kimondják gondolataikat (felfelé, lefelé és horizontálisan is), amennyiben azok építő jellegűek: Ne azt keresd, hogyan tehetsz a főnök kedvére! Azt keresd, amivel a cégnek tehetsz jót!  

Fizetések maximalizálása

Hitvallásuk szerint inkább legyen karcsú a munkaszervezet, mert ha az zseniális fejekkel van tele, több ember munkáját is el tudják végezni.

Őket viszont rocksztárként kell megfizetni!

„Egy magas teljesítményszintű környezetben hosszú távon az a legköltséghatékonyabb stratégia, ha megfizetjük a piaci maximumot. Sokkal többe kerül, ha elveszítünk valakit, és újat kell keresni helyette.”

Szabadságok nyilvántartásának eltörlése

A cégóriás 2004 óta nem vezeti a szabadságokat. Mindenki annyi szabadságot vesz ki, amennyit csak akar – nem ezt nézik, hanem a teljesítményt.

„Ma az információs korszakban az számít, amit leteszel az asztalra, és nem az, hány órát blokkolsz be. Attól, hogy több szabadságot adtunk az embereinknek, jobban kezdték magukénak érezni a dolgokat és felelősségteljesebben kezdtek viselkedni.”

A Netflix után több óriás, pl. a LinkedIn is eltörölte a szabadságok nyilvántartását.

Reed Hastings vallja, hogy nyíltan kell kezelni az üzleti eredményeket, és minden lehetséges információt meg kell osztani a kollégákkal, hogy ellenőrzés nélkül is jó döntést hozhassanak. A munkatársak ugyanis terveikbe csak beavatják a főnöküket, de nem kell jóváhagyásra várniuk. Ugyanígy céges költéseket sem kell engedélyeztetni, csak lefotózni és beküldeni a számlát.

„Ha bizalmat helyezünk az emberekbe, akkor általában meg szeretnék mutatni, hogy rászolgálnak a bizalomra.”

Ha viszont valaki visszaél a kontroll nélküli cégkultúrával, azonnal megválnak tőle. A könyvben, amely egy jobb vezetőképzővel is felér, számos meghökkentő példát és esettanulmányt hoz még Hastings arra, hogy a szabadság és felelősség elve mennyire megtérül.
( onBRANDS )