KERESIK MAGYARORSZÁG LEGVONZÓBB MUNKÁLTATÓI MÁRKÁIT

Elstartolt a nevezés az Employer Branding Award 2020 díjra.

A 30. jubileumát ünneplő Magyar PR Szövetség (MPRSZ) 6. alkalommal hirdeti meg a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazó díját, az Employer Branding Award-ot. Újdonság, hogy a szervezők várják a speciálisan a “COVID-ra rezonáló” kampányok nevezését is, amelyek a koronavírus járványra adott egyedi megoldásokat vonultatják fel.

Az Employer Branding Award elsődleges célja, hogy követendő példákat mutasson a munkáltatók számára,

annak érdekében, hogy a hazai munkahelyek minél örömtelibbek, egészségesebbek és igényesebbek legyenek. Éppen ezért érhetőek el a korábbi évek díjazottjainak pályázati anyagai is az az Employer Branding Award honlapján.

A koronavírus okozta gazdasági és társadalmi kihívások közepette – az elmúlt 1 évben – még fontosabbá vált a munkáltatói márkák szerepe, hiszen

egy erős márka stabilitást, megbízhatóságot sugároz a meglévő, valamint a leendő munkavállalók felé.

„Egy ilyen bizonytalan időszakban érthető módon felerősödött a munkavállalók igénye a biztonságra, stabilitásra, kiszámíthatóságra és a gondoskodásra. Egy jó munkáltatói márka felismerte a hangsúlyváltásokat és időben reagált ezekre. Ugyanis kritikus helyzetben mutatkozik meg igazán, hogy egy vállalat csak a szlogenek szintjén elkötelezett-e a munkatársai, szűkebb környezete iránt. A COVID-ban méretettnek meg igazán a munkáltatói márkák: így a koronavírus a munkáltatói márkák lakmuszpapírja. Ennek fényében különösen izgalmasak lesznek idén a beérkező pályázatok” – emelte ki Kádár Balázs az MPRSZ elnökségi tagja, az Employer Branding Award alapítója.

Tavaly óta már az állami intézmények, így többek között a minisztériumok, hatóságok, kormányzati háttérintézmények, állami feladatokat ellátó szervek is pályázhatnak a díjra, hiszen több mint 800 ezer fő dolgozik a közigazgatásban, így ezt a szektort is nagyban érintő kérdés a munkáltatói márkaépítés. Elsőként a Pécsi Tudományegyetem nyert el tavaly állami intézményi különdíjat.

Az Employer Branding Award évről évre növekvő nevezőszáma a bizonyíték arra, hogy a munkáltatói márkaépítés már évek óta

nem csak a nagyvállalatok privilégiuma.

Egyre több KKV kezdett el az utóbbi években foglalkozni a témával és pályázni jó gyakorlatokkal. Az igazán tudatos vállalatok éves stratégiában gondolkodnak, így a pályázható egyik kategória az Employer Branding éves stratégia bemutatása a 2020-as évből. A másik pedig egy vagy több munkáltatói kampány bemutatása, amelyek lehetnek általános vagy speciálisan a koronavírus járványra adott egyedi megoldások, ugyancsak a tavalyi évből.

A teljes pályázati kiírás elérhető az Employer Branding Award honlapján.

A 14 tagú független szakmai zsűri:

Dr. András Klára, Humánerőforrás igazgató, EGIS
Árr Mariann, Head of Marketing & Customer Experience, Generali Biztosító
Bánhegyi Zsófia, marketing és Kommunikációs Igazgató, Szerencsejáték
Bocskai István, Kommunikációs vezető, Takarékbank
Dulin Judit, HR cégvezető, Lidl Magyarország
Mihók Krisztina, Emeberi Erőforrás Menedzsment vezető, Erste Bank
Szányi Gabriella, PR-marketing igazgató, Budapesti Kereskedelmi és Ipar Kamara
Szekeres Zita, HR igazgató, Trans-Sped
Tencz Beáta, Stratégiai és PR vezető, Union Vienna Insurance Group Biztosító
Virágh Adrienn, Global Communications Manager, Siemenes Smart Infrastrukture
Kádár Balázs, az Employer Branding Award alapítója, MPRSZ elnökségi tag

A zsűri tíz meghatározott bírálati szempont alapján, külön-külön pontozza a beérkező pályázati anyagokat, kategóriánként pedig arany, ezüst és bronz minősítést oszthatnak ki. Így kapják meg a nyertes pályázók a Példaértékű Munkáltatói Márkaépítés Gyakorlat Díjat.

A jelentkezések és pályázatok beadási ideje 2021. május 10., amelyet kizárólag elektronikus formában az Employer Branding Award honlapon keresztül vár a Magyar PR Szövetség. Az eredményhirdetés és ünnepélyes (online) díjátadó 2021 nyarán várható.
( onBRANDS )