LINKEDIN FELSŐVEZETŐI TOPLISTA

4000 feletti követőtábora mindössze két felsővezetőnek van.

Intenzíven bővül a legnagyobb hazai nagyvállalatok felsővezetőinek LinkedIn-követőbázisa, miközben az aktivitásuk is dinamikusan növekszik – derül ki az Uniomedia friss LinkedIn Felsővezetői Toplista kutatásából, amely második alkalommal ( 2021 ) elemzi a TOP 50 hazai cég több mint 200 felsővezetőjének LinkedIn profilját. A vizsgálat során elemezték a CEO-k, a kommunikációs és marketingvezetők, a HR-vezetők és a pénzügyi vezetők követőinek számát és a posztjaikra érkező interakciók mennyiségét. 

A legnagyobb magyar nagyvállalatok vezérigazgatói, HR-, pénzügyi, valamint kommunikációs és marketingvezetői LinkedIn oldalának elemzésével 2022. június és augusztus között készített vizsgálat adatai

a LinkedIn-használat fontosságának gyors növekedését mutatják.

Az Uniomedia kutatása nemcsak azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek a legnagyobb magyar vállalatok felsővezetői, de azt is, hogy mennyi a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások aránya a követőik számához viszonyítva. Ez utóbbi érték, az ún. „követői engagement rate” mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció hatékonyságát; utal arra, hogy milyen aktív szakmai hálózattal rendelkezik az adott vezető, illetve a magas érték hozzájárul a követőszám további növekedéshez. Ha a szóban forgó mutató 10-15 százalék között van, az átlagos aktivitásra utal, míg a magas ráta intenzív és a digitális platformokon is aktív szakmai kapcsolatrendszerről tanúskodik, tudatos stratégiát valószínűsítve.

Az engagement és a követőszám arányának alapján a tavalyihoz hasonlóan idén is Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója vezeti a listát 90%-os* aránnyal. A tavalyi TOP5-ből ő az egyetlen vezető, aki 2022-ben is felkerült az engagement alapú összesített listára, ami azt mutatja, hogy a LinkedIn-használat fejlődésével a mezőny dinamikusan változik. Az idei összesítésben Pantl Péter, a MOL kommunikációs igazgatója a második helyre került, míg Alfons Dintner, az Audi CEO-ja lett a képzeletbeli bronzérmes. (­­­­* az utolsó 10 posztra vetített összes engagementet vettük alapul, illetve ennek viszonyulását a követői bázishoz)

A TOP5 összesített lista engagement-követőszám arány szerint a LinkedInen: 

  • Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 90%
  • Pantl Péter, MOL Magyar Olaj-és Gázipari Nyrt.: 88%
  • Alfons Dintner, Audi Magyarország Zrt.: 79%
  • Daria Dodonova, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 76%
  • Heiszler Gabriella, Spar Magyarország Kft.: 70%

Idén először vizsgálta az ügynökség a pénzügyi vezetők teljesítményét a LinkedIn-en. Egyelőre kevesebben követik a CFO-kat, mint a többi vizsgált vezetői poszt képviselőit: az aktivitás szerinti listán egyetlen CFO, Daria Dodonova (Telekom) szerepel a legjobb öt között.

Ami a másik kiemelten vizsgált faktort, a követőbázist illeti, fontos információ a vezetők LinkedIn-táborának bővülése. Kiemelkedő mértékben, több mint 1158 fővel, azaz 40%-kal bővült tavalyhoz képest Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációért felelős igazgatójának követőbázisa; az összes vállalati vezető között ő növelte legnagyobb mértékben a LinkedIn-közösségét. A fejlődést tekintve Heiszler Gabriella a második: a SPAR CEO oldalán 772 emberrel, 42%-al, bővült a közösség az egy évvel ezelőttihez képest. Keszte Róbertet, a Continental vezérigazgatóját 697-tel, azaz 17%-kal követik többen, mint a 2021-es adatfelvétel idején.

„Egy felsővezető ma már nem engedheti meg magának, hogy ne fordítson figyelmet a LinkedIn-jelenlétére. Ehhez folyamatos tartalomgyártásra és kreativitásra van szükség, gyakran akár külső erőforrások bevonásával – mindez időt és energiát igényel. A LinkedIn-oldalt nem szükséges személyesen kezelni, de folyamatosan oda kell rá figyelni, mert alapvetően járul hozzá mind a vezető saját presztízséhez, mind az általa képviselt cég hírnevéhez és hitelességéhez. A jó vezetői LinkedIn-oldal alapvető üzleti érdeknek tekinthető, amely megéri a befektetést. Kutatásunk alapján ezt a hazai vezetők is egyre inkább így gondolják” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapító-ügyvezetője.

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között

  • Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.) megőrizte első helyét, Amanda Nelson (Vodafone Magyarország Zrt) második helyen debütált a kutatásban*, a harmadik Kékesi Sándor (Jabil Circuit Magyarország Kft.) lett a CEO TOP3-ban a követőszám szerint
  • Az interakciók és a követőszámok aránya alapján Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Alfons Dintner (Audi Magyarország Zrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország) az élen állók sorrendje

*A 2021-es LinkedIn kutatásban Amanda Nelson nem szerepelt, mert az adatfelvétel idején a Vodafone Magyarország nem volt az ötvenes mezőnyben a kutatás alapjául szolgáló Figyelő TOP200 listán. 

A HR-vezetők listáján

  • a követőszám alapú TOP3-ban Kósa Barbara (Harman Becker Kft.) megőrizte vezető helyét, Dulin Judit (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.) és Kalmár Ákos (Continental Automotive Kft.) viszont új szereplők ebben a ligában
  • az interakciók és a követőszámok aránya alapján Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) ismét az első helyen végzett, Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) előtt 

A kommunikációs és marketingvezetők között:

  • A legtöbb követője Szabó Bélának (Magyar Telekom), Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Nyrt.), és Hevesi Nórának (Tesco-Global Zrt.) van, a tavalyi kutatás publikálása óta Szabó Béla és Bánhegyi Zsófia helyet cserélt
  • Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Pantl Péter (MOL Nyrt.), Juhász Tibor Péter (Vodafone) és Bodó Teodóra (Robert Bosch Csoport Zrt.) profilja a legaktívabb – közülük a tavalyi listán a TOP3-ban csak Bodó Teodóra szerepelt, akkor a második helyen

A pénzügyi vezetők között:

  • Vécsey Balázs (Robert Bosch-csoport), Cüney Avci (Vodafone Magyarország Zrt.) és Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) került a TOP3-ba követőszám alapján
  • Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Daria Dodonova (Telekom), Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) és Hamecz István (Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.) a sorrend

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn követőszáma szakterület szerint 

TOP 50 vállalati felsővezető összesített toplista követőszám alapján:

  1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 706
  2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 4 022
  3. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 856
  4. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 746
  5. Vodafone Magyarország Amanda Nelson 3 141 

CEO:

  1. Continental Automotive Hungary Kft. Dr. Keszte Róbert 4 706
  2. Vodafone Magyarország Zrt. Amanda Nelson 3 141
  3. Jabil Circuit Magyarország Kft.. Kékesi Sándor 2 805
  4. Spar Magyarország Kft. Heiszler Gabriella 2 626
  5. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 2 520

HR:

  1. Harman Becker Kft. Kósa Barbara 3 856
  2. Lidl Magyarország Dulin Judit 3 048
  3. Continental Automotive Hungary Kft. Kalmár Ákos 2 984
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 2 850
  5. Flextronics International Kft Szépkuti László 2 191

CFO:

  1. Vodafone Magyarország Cüneyt Avci 1 544
  2. Audi Magyarország Patrick Heinecke 1 508
  3. Continental Automotive Hungary Kft. Kalmár Ákos 2 984
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Daria Dodonova 1 389
  5. Tesco Global Zrt. Scott Fitzgerald 1 183

Kommunikáció és marketing:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Szabó Béla 4 022
  2. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 3 764
  3. Tesco-Global Zrt. Hevesi Nóra 3 096
  4. Magyar Bankholding Kutas István 2 998
  5. Robert Bosch-csoport Bodó Teodóra 2 487

A TOP5 a felsővezető engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2022. június):
 

CEO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Rékasi Tibor 90%
  2. Audi Magyarország Zrt. Anfons Dintner 79%
  3. Spar Magyarország Kft Heiszler Gabriella 70%
  4. Continental Automotive Hungary Kft. Keszte Róbert 42%
  5. Shell Hungary Zrt. Solti Andrea 41%

HR:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Friedl Zsuzsanna 53%
  2. Shell Hungary Zrt. Solti Andrea 41%
  3. Schaeffler Savaria Kft. Gazdag András 40%
  4. Continental Automotive Hungary Kft. Kalmár Ákos 28%
  5. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt. Erdei Katalin 18%

CFO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt. Daria Dodonova 76%
  2. Audi Magyarország Zrt. Patrick Heineck 50%
  3. Richter Gedeon Vegyészeti Gyárt Nyrt. Hamecz István 49%
  4. Vodafone Magyarország Cüneyt Avci 33%
  5. Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. Mura Viktor 13% 

Kommunikáció és marketing:

  1. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. Pantl Péter 88%
  2. Vodafone Magyarország Zrt. Juhász Tibor Péter 60%
  3. Robert Bosch-csoport Bodó Teodóra 27%
  4. Spar Magyarország Kft. Maczelka Márk 27%
  5. Szerencsejáték Zrt. Bánhegyi Zsófia 23%

( onBRANDS )