AZ ÉV DIGITÁLIS KERESKEDŐJE AZ ECOMMERCE HUNGARY KONFERENCIÁN

A külföldi terjeszkedés az idei konferencia egyik „vezértémája” volt.

Közel ötszáz résztvevő töltötte meg a termeket az Ecommerce Hungary Egyesület (ECH) konferenciáján június 6-án és 7-én a visegrádi Thermal Hotelben. A két évtizedes múltra visszatekintő, az online kereskedelem szereplőinek érdekeit védő és a korszerű, digitális értékesítési módokat és eszközöket népszerűsítő egyesület minden év tavaszán kétnapos konferenciát tart. Az idei eseményen a szakma szereplői megvizsgálták a hazai gazdaság és az e-kereskedelmi szektor helyzetét, a technológiai fejlődés trendjeit, a logisztika, a fizetés, a marketing, a piaci kommunikáció eszközeit.

Az ECH idén új Nagydíjat alapított,

és az első napot záró gálavacsora előtt két kategóriában hirdetett győztest.

(Foto: Csereklei Zoltán, FB)

Az Év Digitális Kereskedője díjat a nagyközönség által pelenka.hu-ként ismert, fontos piaci szerepet betöltő, gyors növekedést produkáló Webshop Golobal kapta meg példamutató kereskedelmi és üzletépítési tevékenységéért. Egy kompetitív piacon a 2021-es 66%-os forgalmi növekedést 2022-ben 104%-os követte egy olyan e-kereskedelmi környezetben, ahol az átlagos növekedés mindössze 8-10% volt.

Az Életműdíjat Ráczné Hegedűs Klára, a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója vehette át a hazai digitális gazdaság és online kereskedelem fejlődése érdekében végzett sok éves eredményes munkájáért.

A díjakat Bőgel György, az ECH elnöke, Perényi András, a Webshippy igazgatója, valamint Zabari István, az ECH alelnöke adták át. A Nagydíjat támogató Webshippy, a régió egyik leginnovatívabb logisztikai vállalata saját különdíjat is alapított, amivel az eredményes külföldi terjeszkedést jutalmazta. Ezt az idén a több tucat országban értékesítő Geek & Gorgeous képviseletében Rosenkranz Klaudia vehetette át a díjkiosztó gálavacsorán.

A külföldi terjeszkedés az idei konferencia egyik „vezértémája” volt,

nem véletlenül, hiszen a hazai online kereskedelmi vállalkozások itthon egyre erősebb külföldi versenytársakkal néznek szembe. Mindeközben pedig a hazai gazdaság éppen gyengélkedik, a fogyasztás volumene a közelmúltban visszaesett. A koronavírus járvány, majd a jelenlegi recesszió más-más kihívások elé állították a szektort, éppen ezért minden szereplőnek meg kell erősítenie a pozícióját, eredményesen kell versenyeznie és új piacok elérését kell feltérképeznie. Hasznosítani kell a technikai újdonságokat is: nem véletlen, hogy a visegrádi konferencián több előadás foglalkozott a mesterséges intelligencia látványos fejlődésével, az automatizáció előnyeivel. A konferencia résztvevői több technikai újdonságot a gyakorlatban is kipróbálhattak, valamint szakértőkkel beszélgethettek és vitatkozhattak az online kereskedelemben alkalmazható fizetési módokról, versenyjogi és fogyasztóvédelmi kérdésekről, a logisztika szervezéséről és az eredményes piaci munka feltételeiről, eszközeiről.

Az Ecommerce Hungary Egyesület az őszi szezonra több tematikus rendezvényt is tervez, valamint megkezdték a jövő évi Magyar E-kereskedelem Napja szervezését is.
( onBRANDS )