BUDAPESTEN FORGATTÁK AZ ÚJ HYUNDAI KONA ELECTRIC REKLÁMFILMJÉT

Az integrált kampány a Hyundai összes releváns európai piacán megjelenik.


Középkori lovagok, óriási szappanbuborékok, egy félelmetes sárkány, egy Forma 3 versenyautó és egy hatalmas monster truck jelennek meg Budapest utcáin az új Hyundai KONA reklámfilmjében. A márka legújabb modelljének reklámkampányában a gyerekek önfeledt játékát, határtalan képzelőerejét idézi meg. A gyerekkort, amikor még hiszünk benne, hogy minden lehetséges. 

A Hyundai igazi hollywoodi hangulatot varázsolt Budapestre, amikor itt forgatta a vadonatúj KONA Electric reklámfilmjét, amely egy kalandos utazás története, magával ragadó képekkel és filmes trükkökkel. A reklám egy kisfiú, Noé történetét meséli el, aki KONA kisautójával belefeledkezik a játékba, egy olyan képzeletbeli világban, ahol bármi lehetséges. A reklámfilmet az a hétköznapi varázslat ihlette, amelyet a kisfiú a valódi KONA-ban él át, amikor az édesanyjával utazik az autóban.

A szpot azt üzeni, „Élj határok nélkül”

hiszen az új KONA több, mint egy autó: beindítja a képzeletedet és álmaid megvalósítására ösztönöz. Erre erősít rá az erőteljes üzenet is “Mikor felejtetted el, hogy minden lehetséges?”.

A Hyundai KONA Electric bevezető kampánya

Az Innocean Berlin kreatív ügynökség által tervezett stratégiai marketingkampány központi eleme a 30 másodperc hosszúságú reklámfilm, amit a Sterntaggal és az MJZ-vel együttműködve készíttetett a Hyundai. A kampány célja, hogy különböző formátumok segítségével progresszív gondolkodásmódot inspiráljon és bemutassa a Hyundai “Élj határok nélkül” vízióját a TV-szpot mellett, online videók és közösségi médiaeszközök felhasználásával. A reklámfilm hatását  3D-s Out-of-home (OOH) megoldások és nyomtatott hirdetéseket is fokozzák.

Az integrált kampány a Hyundai összes releváns európai piacán megjelenik.

A kampány nemcsak a vadonatúj KONA csúcstechnológiáját mutatja be, hanem az autóval megélhető élményeket is, magába foglalva a Hyundai “Élj határok nélkül” víziójának lényegét: meghódítani az elképzelhetetlent, és innovatív megoldásokat népszerűsíteni a mindennapi életben. Az új KONA ennek a víziónak a lenyomata, arra ösztönözve vásárlókat, hogy a fenntartható közlekedés új korszakába lépjenek.

Híres magyar szakemberek dolgoztak a KONA Electric budapesti forgatásán

A reklámfilm rendezője, a dán Nicolai Fuglsig, aki számos szakmai díjat nyert már, többek között a Cannes Lions International Festival of Creativityn is, de hollywoodi produkció is fűződik a nevéhez: a 12 katona című mozifilm, Chris Hemsworth-szel a főszerepben.

“A képzelet varázslatos, és mi azt akartuk érzékeltetni, mintha egy gyerek játszana a játékautójával. Meg kellett találnunk a módját, hogy az autó úgy mozogjon a reklámfilmben, mintha egy gyerek kezében lenne.” – meséli Nicolas Fuglsig, rendező.

A közel 100 fős stábnak sok magyar szakember is tagja volt. Az operatőr a Kossuth-díjas Erdély Mátyás volt (Saul fia), a drónfelvételekért Hévizi Tamás (A besúgó, Vörös veréb) felelt.

A reklámfilm egyik leglátványosabb vizuális eleme a KONA gyors forgó mozgása. Ezt úgy valósították meg a készítők, hogy az autót egy forgó platformra helyezték, amelyet kifejezetten a felvételhez építettek, és amelynek a mozgása azt imitálja, ahogyan a gyerekek játék közben tologatják, pörgetik a játékautóikat.

Ez a különleges „forgató” igényelte a legnagyobb előkészületet és a biztos technikai hátteret, hiszen ezt kifejezetten a Hyundai Konához tervezték, kizárólag a reklámszpot kedvéért.

„Mint a márka hazai importőre nem csak a forgatáson használt Hyundai modelleket, hanem a műszaki hátteret is biztosítottuk. Kollégáink végig jelen voltak a forgatás ideje alatt, hogy bármilyen esetlegesen előforduló műszaki kérdés, probléma esetén azonnal segíteni tudjanak. Szerencsére nem volt szükség a beavatkozásra, leginkább a speciális forgató eszköz telepítésekor volt igény a mérnöki tudásra.” – meséli Ördög Ibolya, a Hyundai Holding Hungary marketing és kommunikációs vezetője.

Érdekesség, hogy a reklámban látható játékokat külön le kellett gyártatni a forgatáshoz, hogy pontosan ugyanúgy nézzenek ki, mint az „eredetiek”. Így készült el az élethű KONA játékautó is, amit bizonyos jelenetekben szívószállal mozgattak a stáb tagjai. Az óriás buborékok és az utcákon repkedő sárkány számítógépes grafikával (CGI) készültek, de volt, hogy a buborékokat a jelenlévők fújták.

Miért Budapest?

Budapest rengeteg filmes produkciónak ad otthont, köszönhetően a város adottságainak és a rendelkezésre álló szakmai know-how-nak. A Hyundai esetében úgy választották ki a budapesti helyszíneket, hogy azokat jellemezze a modern és a klasszikus építészet, az európai, városias hangulat. Ez érezhető a reklámban is, ahol többek között az Alagút, a Madách tér és a Budapart tér is feltűnik, sőt remek kontrasztot mutat a sárkánnyal vagy épp a hatalmas monster truck-kal. 

Ördög Ibolya szerint a forgatás mindvégig professzionális volt, a magyar stáb, a lovak, lovasok mind tökéletes összhangban dolgoztak együtt és valódi élmény volt nézni a folyamatot.

„Örülünk, hogy a részesei lehettünk a munkának. A televízióban futó kampány adaptációjának gyártása során a szpotban szereplő anyuka magyar hangja Lékai-Kiss Ramóna lett, aki a Hyundai hazai márkanagykövete és a véletlenek talányos összejátékának köszönhetően Rami kisfia is Noé és a filmben szereplő kifiúval nagyjából egykorú. Hitelesebb magyar hangot nem is találhattunk volna a feladatra. Már csak a kisautót kell megszereznünk Noénak, de mi már tudjuk, hogy semmi sem lehetetlen.”

( onBRANDS )