A LEGÉRTÉKESEBB CEO-K, BRAND GUARDIANSHIP INDEX 2024 – BRAND FINANCE

A vezetőknek fel kell használniuk és csiszolniuk kell márkáikat, hogy értéket teremtsenek.

Huateng Ma, a Tencent vezérigazgatója, akit a világ vezető vezérigazgatójaként ismertek el a 2024-es Davosban közzétett Brand Guardianship Index-en a WeChat márka gondozásáért.

Huateng Ma, a Tencent vezérigazgatója és a WeChat mozgatórugója a 2024-es Brand Guardianship Index első helyére került. Vezetése, amelyet az innováció, a felhasználói elkötelezettség és a bizalom iránti szilárd elkötelezettség jellemez, nemcsak a Tencentet emelte figyelemre méltó magasságokba a technológiai szektorban, hanem világszerte aranystandardot állított a vezérigazgatók számára.

Idén Huateng Ma vezetésével a WeChat a világ legerősebb márkája lett, a Világgazdasági Fórumon tett bejelentés szerint. A Huateng Ma vezette a WeChat-et arra, hogy kivételes márkaerőt építsen ki, amely alapvető, ismerős és megbízható státuszt ad a Kínában.

Leena Nair (Chanel) a világ legjobb női “márka őrzője”, Jensen Huang, a NVIDIA-tól pedig a hivatali ideje alatt az első helyen áll a márkaérték növekedésében.

A Chanel vezérigazgatóját, Leena Nairt a világ legjobb női vezérigazgatójaként ismerték el, és a válaszadók a legjobban teljesítő stratégaként értékelték. A Nair vezetése a legerősebb hírnévnek örvend a 100 legjobb vezérigazgató között. Nair szokatlan abban a tekintetben, hogy a Chanelhez a cégen kívülről vették fel, és az Unilevernél szerzett tapasztalata úgy tűnik, jó szolgálatot tesz neki.

A Brand Guardianship Index tavalyi vezetője, a NVIDIA vezérigazgatója, Jensen Huang a harmadik helyre esett vissza a rangsorban, de hivatali ideje alatt továbbra is vezető szerepet tölt be a márkaérték növekedésében. A márka társalapítójaként az 1990-es évek elején Huang kulcsszerepet játszott abban, hogy az NVIDIA egy kihívó, kezdő játékprocesszor-gyártóból a modern mesterséges intelligencia vezetőjévé váljon, amely kulcsszerepet játszik a globális gazdasági környezet megváltoztatásában.

Az ESG növekvő szerepe

A Brand Finance összeállít egy kiegyensúlyozott mérési eredménytáblát, amelynek célja, hogy azonosítsa azokat a tényezőket, amelyek a legjobban megragadják a vezérigazgatók azon képességét, hogy vállalatuk márkájának és hosszú távú értékének felügyeleteként működjenek. Az idei elemzésből kiderül, hogy az ESG a vezérigazgató hírnevének meghatározásában a legfontosabb hajtóerővé vált, megelőzve az olyan tényezőket, mint az észlelt megbízhatóság (12,5%), az „erős stratégia és jövőkép” és a globális elismertség.

A Tech új élcsapata: a pénzügyi guruk vezetik a mérnöki korszakon túlmutató ugrást

A technológiai környezetben bekövetkezett feltűnő változás következtében a 100 legjobb cég vezérigazgatóinak átlagos javadalmazása 9%-kal nőtt a tavalyi évhez képest, a legmagasabb fizetés pedig elképesztő, 26%-os növekedést mutatott, így Sundar Pichai a legmagasabb keresetű CEO. A javadalmazás ezen felfelé ívelő pályája a technológiai iparágon belüli tapasztalt vezető szerep növekvő jelentőségét tükrözi.

Ezzel párhuzamosan egy figyelemre méltó átmenet van ezeknek a vállalati titánoknak a hátterében; a többség most a pénzügyi szektorból emelkedik ki, jelezve azt a paradigmaváltást, amely aláhúzza a pénzügyi szakértelem nélkülözhetetlenségét a vállalat irányításához. A mérnökök és informatikusok csökkenő jelenléte az élen a generációváltást jelzi, ahogy a technológiai behemótok eredeti alapítói nyugdíjba vonulnak, és utat nyitnak a következő vezetői hullámnak.

Ezzel párhuzamosan az iparági nyüzsgés a tavalyi metaverzum-mániáról a mesterséges intelligencia és a stratégiai partnerségek heves fókuszába fordult, tükrözve a technológiai szektor dinamikus, folyamatosan fejlődő prioritásait.

A tanulmány azt mutatja, hogy a vezetőknek fel kell használniuk és csiszolniuk kell márkáikat, hogy értéket teremtsenek

A 2024-es “márkagondnoksági” index szoros összefüggést talált a kiváló márkavezetés és a vállalkozásaik márkaértékének erős növekedése között. A 100 legjobb vezérigazgató által vezetett márkák márkaértékei átlagosan 10%-kal nőttek idén. Az első tíz vezérigazgató által vezetett márkák márkaértékei idén átlagosan 40%-kal nőttek.

A Davosban közzétett tanulmányban rangsorolták a világ vezető márkáinak vezetőit

Az átfogó tanulmány rangsorolja a különböző ágazatok vezető vezérigazgatóit és vállalatait, kiemelve a technológiai átvétel, a fenntarthatósági erőfeszítések, a kereskedelmi vezető szerep és a hosszú távú stratégiai jövőkép terén elért eredményeiket. A jelentés kiemeli, hogy ezek a vezetők jelentős hatással vannak saját márkájuk értékére és piaci pozíciójára.

David Haigh, a Brand Finance elnök-vezérigazgatója elmondta: “Akira Shimada (NTT Group) és Piyush Gupta (DBS) elismerést kapott kivételes technológiai felkészültségükért, amivel vállalataikat a technológiai innováció élvonalába hajtották. Hasonlóképpen a fenntarthatóság bajnokai, mint például Bob Sternfels, a McKinsey-től, új mércét állítanak fel a vállalati környezeti felelősségvállalás terén.”

A tanulmány emellett hangsúlyozza az erős kereskedelmi vezető szerep és a stratégiai jövőkép kritikus szerepét a márka értékének növelésében. Az olyan vezetők, mint Denise Coates a Bet365-től és Chris Leahy a CDW-től, példás kereskedelmi érzékről tettek tanúbizonyságot, jelentősen hozzájárulva márkáik szilárd piaci pozícióihoz és magas értékeléséhez.

David Haigh, a Brand Finance elnök-vezérigazgatója: “Elemzésünk egyértelműen azt mutatja, hogy a márka őrzőinek – a vezérigazgatók és a vezetői csapatok – kalibere kulcsfontosságú, a márka értékének meghatározó tényezői. A mai, gyorsan változó piaci környezetben ezen személyek stratégiai döntései és vezetői tulajdonságai fontosabbak, mint valaha.”
( onBRANDS )